This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Waarom heet een snorfiets een snorfiets?

Ralf

Imhotep!
Waarom heet een snorfiets een snorfiets.
Om over na te denken.
Heette de uitvinder ervan Harrie Snor ofzo?
Bromfietsen maken nog een br0em geluidje...maar kan bij snorfiets nix bedenken.

Originally posted by Ralf
Waarom heet een snorfiets een snorfiets. iemand ideeen?
optie 1: omdat de ontdekker het beestje nou eenmaal zo genoemd heeft:|

optie 2: doordat een snor gebonden is aan 25 km kan die zo fucking weinig toeren draaien dat die toeren zoweinig luchtmoleculen onder hun aarzje kunnn trappen dat het geluid beetje lijkt op een nichterige kapper die snurkt(snurken @ engels is to snore als ik me niet vergis)

...Omdat het leven nou eenmaal geen krentenbol is...

Maar verder even een serieuze discussie ok !

Ik heb zelf geen idee.

nee het is zo

een brommer maakt een brom geluid
maar een snorfiets is minder snel en maakt minder herrie. zoon ding maakt geen brom geluid maar meer zo iets als

snorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

mijn theorie

mijn 2e theorie maar dan in het nederlands:
doordat het voortuig slechts 25 km/h mag kunnen halen is het aantal toeren zeer beperkt.omdat ook de cilinderinhoud klein is,en de uitlaat zeer strak dempt is het geluidje vaak te verglijken met iemand die snurkt.snurken is to snore (oid) in het engels.ik denk dat het daarvan is afgeleid8)

Gewoon omdat tie zo is genoemd.

snorfiets> like snoring (engels: snurken)

brommer> like een bromvlieg ?! :?

like vespa klink als vezzpa betkend wesp ofsow

Greetzz DAW

een snorfiets is iets nederlands
mijn autorijlesinstructeur zei dat het was ingevoerd ( zonder helm ) vanwege de klederdracht ofzo weet ik veel

Klinkt ook zo geloofwaardig
Niemand had toen een bromfiets

Originally posted by -recon-
een snorfiets is iets nederlands
mijn autorijlesinstructeur zei dat het was ingevoerd ( zonder helm ) vanwege de klederdracht ofzo weet ik veel

Klinkt ook zo geloofwaardig
Niemand had toen een bromfiets

Klopt, de zeeuwse vrouwen in klederdracht (met van die witte kappen op hun hoofd, bijv. met de zogenaamde oorijzers). Mochten die dingen niet afdoen, en met al die kleren aan ging fietsen te zwaar, dus moesten ze een soort brommer hebben waar je zonder helm mee mocht rijden