vraagje over welke scooter

Status
Not open for further replies.

copyfile

Well-Known Member
Hoi

Ik heb even een vraagje ik ben binnenkort 16 en ik zit dan te twijfelen tussen de volgende scooters :

-Peugeot Speedfight 2 wrc 206 replica (of ander model)
speedfightwrc.gif

-Aprilia sr50 Ditech (of sr 50 sport)
tditech6.jpg

-Yahama Aerox R
aerox.jpg

Wat zou nou de beste scooter zijn qua specificaties en welke vinden jullie zelf de mooiste/beste ?

(ik heb er een pol van gemaakt dat is een stuk overzichterlijker !

Advertisement - register to remove this

Originally posted by Benji-V.
Als tunen niet de bedoeling is, dan kan je gaan voor de peugeot, omdat het de mooiste is, de aprilia zoiezo niet nemen, ditech is slecht. Over die info over mbk. Je weet toch dat Yamaha japans is, dus als je de japanners een beetje kent dan weet je dat ze alles volledig zelf ontwerpen, maar dat ze o zo origineel zijn dat hun ontwerp nogal veel mee heeft van een ander niet japans merk. En ik heb al op sites dingen gezien die perfect passen op een mbk en niet op een yamaha. trouwens, mbk biedt een beter service dan yamaha, in Belgie toch.

hij geeft toch aan dat ie voor de die-tech OF voor de sr sport gaat...:|

of de peugeot he miks66 dat is nog steeds mijn persoonlijke favoriet het enige dat ik nog extra wil weten is ik wil de scoot straks rond de 65 70 laten lopen wat moet ik er dan aan veranderen wn wat zou ik dan kwijt zijn voor de peugeot ?

Ik zou ze geen van alle willen... De WRC is eigenlijk al helemaal klaar (optisch dan) en ik vind hem niet zo mooi, de Aerox zie je té veel en de SR vind ik niet mooi...

Maar als ik er een van moest kiezen zou ik toch voor de Aerox gaan. Goed personal te maken iig.

Originally posted by copyfile
of de peugeot he miks66 dat is nog steeds mijn persoonlijke favoriet het enige dat ik nog extra wil weten is ik wil de scoot straks rond de 65 70 laten lopen wat moet ik er dan aan veranderen wn wat zou ik dan kwijt zijn voor de peugeot ?

dan moet je zelf de begrenzers eruit halen, of dat laten doen door de dealer. als je t zelf doet is t gratis, en door je dealer, tja 20-30 pleuro missch, ligt ook aan je dealer he :)
en daarna misschien een nieuwe uitlaat, ws tussen de 100 en 200 euro.

ben je er zeker van dat je je keuze wilt maken tussen deze 3??

er zijn heel wat andere vette scooters op de markt hoor.

Originally posted by Glenn
aerox vind ik persoonlijker mooier...
maar iedereen heeft zowat een aerox

Hier valt het nog wel mee met het aerox gehalte, maar dat verschilt natuurlijk overal wel een beetje he... Ennuh, aerox ben ik zelf zeer tevreden over, uiterlijk motorisch en in gebruik. Maar dat zijn de andere 2 eigenlijk ook wel dus jah..

grtz

Maar als laatste vraag van deze tropic is in princiepe maakt het que motorisch niet zo veel uit al is de ditech nog niet helemaal goed en het tunnen gaat bij de aerox makkelijk bij de speedfight moeilijker en bij de ditech erg moeilijk door nieuw systeem en verder is het dus meer wat ik zelf mooi vindt ?

Originally posted by copyfile
Maar als laatste vraag van deze tropic is in princiepe maakt het que motorisch niet zo veel uit al is de ditech nog niet helemaal goed en het tunnen gaat bij de aerox makkelijk bij de speedfight moeilijker en bij de ditech erg moeilijk door nieuw systeem en verder is het dus meer wat ik zelf mooi vindt ?

Daar komt het wel op neer.
Kijk het tunen van een speedfight hoeft nu niet moeilijker te zijn dan bijvoorbeeld het tunen van een aerox. Alleen het peugeot blok is wat minder snel en er zijn wat minder onderdelen voor te krijgen dan voor een minarelli horizontaal blok(aerox). Dat betekend nietr dat een speedfight niet kan vlammen ofzo.

Wil je een Sr met een goed blok. Dan zal je een 2e hands Sr van minimaal 2jaar oud moeten kopen, daar ligt ook een mina Hor blok onder....

Originally posted by stealth2000

Daar komt het wel op neer.
Kijk het tunen van een speedfight hoeft nu niet moeilijker te zijn dan bijvoorbeeld het tunen van een aerox. Alleen het peugeot blok is wat minder snel en er zijn wat minder onderdelen voor te krijgen dan voor een minarelli horizontaal blok(aerox). Dat betekend nietr dat een speedfight niet kan vlammen ofzo.

Wil je een Sr met een goed blok. Dan zal je een 2e hands Sr van minimaal 2jaar oud moeten kopen, daar ligt ook een mina Hor blok onder....

Ik wil er wel wat aan toevoegen. Het peusjo blok legt het alleen vet af tegen pia en mina hori, als je hem vet wilt gaan tunen. Dus niet een andere uitlaatje ofzo.

a kijk aan die info van jullie 2 heb ik zeker wat ik ben niet van plan dat ding 120 te laten lopen een k/mtje of 65 a 70 is voor mij al perfect dus dan zou de peugeot al goed zijn zoals ik hieruit begrijp ? ene hoe zou je hem het beste en snelste zo snel kunnen laten lopen ongeveer ?

use the search voor die begrenzers, daar moeten genoeg topics over geweest zijn. je kan gwn kijken hoe hard je scoot loopt als alle begrenzers verwijderd zijn, en dan kijken of je nog een andere uitlaat wilt.
of je kan alle begrenzers die in je uitlaat zitten laten zitten en een andere uitlaat kopen, voor het geval je je scoot ooit nog standaard moet maken ofzo.

als je begrenzers uit je scoot zijn, en andere uitlaat erop, loopt ie ws 75 ofzo.

kwa uiterlijk is mijn voorkeur toch de aerox, motorisch (heb ik niet veel verstand van :S) kan je misschien ook voor de aerox gaan maar dat wet i niet, als je hem nieuw koopt en de r neemt koop hem dan wel in het zwart die is vet :D

heb je trouwens veel geld ofzo haha ? de drie duurste scooters nieuw ;)

oh ja en hier zie je de aerox weinig rijde, hier is de speedfight heel veel te zien..

Status
Not open for further replies.
Back