Vraagje: Welke scooter, welke verschillen?

doritos12

Well-Known Member
Hi ik ben dus aan het kijken voor een 2ehands scooter omdat de mijne gister in elkaar gelopen is.

zit te twijfelen tussen een:
Aprilia sr(di-tech) Wat zijn hier de voor en nadelen van?
di-tech of gewoon.
had net een Di-tech met Carburateur maar geen injectie.
en minarelli, morini blok, piaggio?

verschillen? voor en nadelen?


of een Aerox welk bouwjaar?
hoeveel km op de teller?
ik koop geen nieuwe maar een 2ehandse waar op te letten en hoeveel km is nog rendabel.

Speedfight 2
is dit een goede scooter?


Water of luchtgekoeld?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Mijn mening is: Spaar wat langer, krijg je meestal altijd wat beter:)

Dat zegt helemaal niks

Die scooters die ik gehad heb koste ook 1000 euro en dat was nog allemaal zooi ook..
Rally lc voor 1000 euro
(moterblok was zo gaar intern dat je het van buiten niet zag, bovenste uitlaatbout afgebroken in het carter, voorvork niet meer 100%. Remmen redelijk.. Achterveer in slechte conditie, remblokken tot aan het metaal op) (kon dus een nieuw blok onder)

Een sr voor 700 euro.. Was ook niks bijzonders..
(Voorvork wat scheef, (was aan de band te zien, en verkoper maar volhouden dat ie goed was en zo hoorde dus opzicht ga je het toch wel vertrouwen. aan de voorvork was het niet echt goed te zien, wel aan de slijtage op de band want die zat er schuin op.) En kappenset slecht over gespoten want verf liet gewoon los, gelukkig moterisch was die wel goed te noemen.. Remblokken geheel op..

Een speedfight wrc 206 voor 1200 euro ongeveer was ook al niks..
(voorvork enig sinds scheef, toch een klein tikje amper te zien), achterdemper was redelijk op, contact slot kapot, tapdraden van de cilinder in het carter kon je zo eruit trekken, draad was helemaal kapot)
(kon dus een nieuw blok onder)
En nou een sr voor 660 euro is ook niks bijzonders (wel redelijk mooie kappen, maar moter is gaar en contact sloten kapot en achterdemper slecht o.a..)
(ben nou bezig om er een nieuw blok eronder te gooien.) Neem aan dat de remblokken ook wel op zullen zijn.

Dus dat zegt allemaal niks.

Mijn mening.

Koop gewoon een mooie uiterlijk minarelli scooter voor vrij weinig, en zet er een gereviseerd moterblok onder.

Ben je misschien ook 1000 a 1200 euro kwijt, weet je wel zeker dat je scooter redelijk 100% is.
 
Last edited:
Back
Top