Vraagje: Welke scooter, welke verschillen?

doritos12

Well-Known Member
Hi ik ben dus aan het kijken voor een 2ehands scooter omdat de mijne gister in elkaar gelopen is.

zit te twijfelen tussen een:
Aprilia sr(di-tech) Wat zijn hier de voor en nadelen van?
di-tech of gewoon.
had net een Di-tech met Carburateur maar geen injectie.
en minarelli, morini blok, piaggio?

verschillen? voor en nadelen?


of een Aerox welk bouwjaar?
hoeveel km op de teller?
ik koop geen nieuwe maar een 2ehandse waar op te letten en hoeveel km is nog rendabel.

Speedfight 2
is dit een goede scooter?


Water of luchtgekoeld?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ik dacht al,
maar 750 is niet vele idd maar verwacht dan ook geen scooter waar je zonder problemen weg mee kan rijden

Ik kan je mededelen dat 90% van de 2ehandse scooters gewoon afgereden troep is.(Of optisch verkracht(dachten het met verf mooier te maken terwijl het resultaat nog lelijker is dan standaard kappenset, of van die lelijk carterboutjes die afbreken, of lelijke knipperlicht glaasjes enzo), anders moterisch slecht aan gesleuteld)
En vaak komt er ook nog een lul verhaaltje bij om hem zo snel mogelijk te verkopen.(ziet er er goed uit, start perfect. Dat is normaal (terwijl je achterwiel schijf staat)
Ik heb dan nooit maar dan ook nooit een zeer goede staat scooter 2ehandse gezien en gekocht. Ookal zag ie aan de buitenkant wel redelijk uit. Maar er is altijd wel zelf aan gerotzooit.. 660 euro voor die scooter.. Dan liever een scooter voor 750 euro waar niet zelf aan gerommeld is met redelijk veel kilometers, dan eentje die zogenaamd minder heeft gereden (wrs terug gedraait) en waar er slecht een krukas erin is gezet, of slecht in is gereden)
En toch reviseer ik het blok.. waarom..?? Omdat ik vetrouwen in me voertuig wil hebben zodat ie me niet ergens bij een akkerland me ineens in de steek laat, omdat ik wel dacht dat ik een goede scooter gekocht te hebben, maar dit achteraf niet zo bleek te zijn.

Alleen dit geintje kost me wel al 500 euro.. want er komt een vers nieuw blok onder..
Ik zie heel veel scooters voor 600 a 1000 euro verkocht worden, kan je zeggen 90% vraagt veelste veel voor ze scooter(vaak 300 a 400 euro teveel) (tja vind het ook niet zo gek als je erop wilt verdienen..)
Al ben ik vaak erg zuinig op me spullen, maar krijg er 2ehands nooit veel voor me scooters..


Dus bij bijna elk 2handse scooter die je koopt kan je je gewoon `getild` voelen.. Want er is altijd wel iets kapot.. (dingen die je in het eerste oog niet ziet en pas achter komt als je toch de scooter even uit elkaar trekt omdat je wilt zien hoe `erg` deze scooter is die je net gekocht hebt)
Een nieuwe koop ik zoiezo niet, want staat toch voor 75% in de berging.. Of schade die iemand anders toe brengt..

Mocht je de scooter vaak nodig hebben raad ik mensen toch aan om een nieuwe te kopen, dan weet je meteen in welke staat je hem krijgt,
Eventuele euveltjes kunnen dan altijd nog via garantie verholpen worden..
 
Last edited:
wil ff quoten op vorig bericht maar doe dat ff niet omdat die tekst zo lang is.

ik heb 3jaar geleden een leuke scoot gekocht voor 450euro en nog geen moment spijt van gehad! wel een keer zonder olie gereden maar dat kwam (door niet vaak de olie te checken) en het lampje te vertrouwen dat als ie op was ie wel ging branden... niet dus ;)
denk als ik hem had bijgevuld ik nog altijd zonder problemen met die cilinder enz rondreed. je moet gewoon testrit doen, ff lekker warm rijden, dingen checken (of hij recht rijd, alles werkt, etc) dat werkte dus allemaal, zelfs dat lampje. alleen werkte de vlotter dus niet :p

je kan dus nette 2de hands scooters vinden alleen moet je uitkijken vaak zitten er dingen op zoals powerfilter etc maar weet die kerel niet eens hoe die moet afstellen en enkel dat ding erop heeft voor "het geluid" als ie dan telang heeft rondgereden met een tekleine sproeier en een witte bougie moet je er ook niet veel van verwachten. ;) ga dus een keer kijken en testen wand een leuke add kan iedereen maken.
 
ik heb gezegd dat ik hem niet koop, diegene beantwoord m'n vragen niet, doet raar en gewoon een heeeel slecht gevoel over.
ga gewoon voor een Sr waar niet aan gerommeld is..
maar daar zit wss wel een morini blok in..
naja ik zie het wel ben niet van plan er zelf aan te gaan rommelen laat het gewoon door de scooterwinkel doen.
 
Eens ;)

zit een mina onder een aerox als ik het goed heb.

ehm krukas.. wat moet je voelen dan?

Er zit iid mina hor dd onder

Ja of er speling op zit. maar meestal hoor je dat wel.


en wss heeft die vent gewoon op zn papieren gekeken waar 2005 op staat.

En waarom wil je uit die kiezen? marktplaats staat ram vol met scooters en wss ook wel een voor jou
 
eurokit
ik ben het met je eens
je kunt niet verwachten van een 2e hands scooter dat hij nieuw is
maar je kunt toch goedkope parels onder het stof vinden
zo heb ik een firefox gekocht waar alleen de remblokjes en de lagers ervangen moesten worden
dus ik heb direct alles uitelkaa rgehaaldom te kijken wat er nog meer was , was eigenlijk gewoon allemaal prima dus weer terug inelkaar en heb er toen nog een half jaar mee gereden en ben toen gaan opvoeren wat hij toen ook nog prima haalde geen 1 vast of warmloper gehad
 
als hij goed onderhouden is zeggen zoon kmstanden niks. heb al scooters gezien die bijna het dubbele hebben gelopen zonder van blok te veranderen. :) je hebt dus het beste blok voor een SR gekozen, hierdoor spaar je een hoop last uit.
als je 1tje op de kop hebt kunnen tikken die hem niet verwaarloost heeft. ;)
 
Mijn mening is: Spaar wat langer, krijg je meestal altijd wat beter:)
idd. het valt me wel op dat je op de koopjes af gaat (is ook wel begrijpelijk als je er geen verstand van hebt) maar spaar eens wat meer en koop dan gewoon een fatsoenlijke scooter. Kost misschien paar honderd euro meer maar als je een afgetrapt barrel koopt kost het wel meer dan dat om hem weer fatsoenlijk te maken.
 
Tja als jou budget het nou eenmaal niet toelaat, dan is het wel heel makkelijk om te zeggen: 'spaar nog een paar 100 euro'

Maar ik snap je punt, want bij een miskoop ben je meer aan het repareren kwijt dan dat je nu door spaart.
 
heb nu de factory, rijd echt heerlijk motortje loopt perfect alle bonnetjes had hij nog en gewoon zeker 2x per jaar een onderhoudsbeurt gehad, heleboel spulletjes bij gehad ide hij er nog op had willen zetten of de originele onderdelen.
naja ik ben dus geslaagd :D
 
wil ff quoten op vorig bericht maar doe dat ff niet omdat die tekst zo lang is.

ik heb 3jaar geleden een leuke scoot gekocht voor 450euro en nog geen moment spijt van gehad! wel een keer zonder olie gereden maar dat kwam (door niet vaak de olie te checken) en het lampje te vertrouwen dat als ie op was ie wel ging branden... niet dus ;)
denk als ik hem had bijgevuld ik nog altijd zonder problemen met die cilinder enz rondreed. je moet gewoon testrit doen, ff lekker warm rijden, dingen checken (of hij recht rijd, alles werkt, etc) dat werkte dus allemaal, zelfs dat lampje. alleen werkte de vlotter dus niet :p

je kan dus nette 2de hands scooters vinden alleen moet je uitkijken vaak zitten er dingen op zoals powerfilter etc maar weet die kerel niet eens hoe die moet afstellen en enkel dat ding erop heeft voor "het geluid" als ie dan telang heeft rondgereden met een tekleine sproeier en een witte bougie moet je er ook niet veel van verwachten. ;) ga dus een keer kijken en testen wand een leuke add kan iedereen maken.

Ja je moet het net treffen, een goede 2ehandse scooter vinden is nogal erg zeldzaam in me ogen. Soms kom je toevallig iets moois tegen (dan wel niet met gebreken) Of het is nog afgereden zooi.

ik heb gezegd dat ik hem niet koop, diegene beantwoord m'n vragen niet, doet raar en gewoon een heeeel slecht gevoel over.
ga gewoon voor een Sr waar niet aan gerommeld is..
maar daar zit wss wel een morini blok in..
naja ik zie het wel ben niet van plan er zelf aan te gaan rommelen laat het gewoon door de scooterwinkel doen.

Er is overal wel aan de moter gerommeld. Dat komt omdat iedereen de begrenzer verwijderen omdat de dealer dat niet doet, of gewoon te duur is en dus zelf maar word gedaan. En daar begin het dus mee. Heel veel mensen kunnen gewoon niet netjes sleutelen.

Daarom ziet mijn scooter er ook altijd proper uit. En als men eenmaal de smaak te pakken hebben gaan zo ook andere dingen versleutelen.
 
Last edited:
Back
Top