This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

vraagje over timing


Heb je dit door proberen/banken geleerd of uit literatuur?
Mocht het de tweede optie zijn welk boek dan?

Er zijn ongetwijfeld richtlijnen voor, maar ik heb nog niet veel gevonden.
 
Joël said:
Ik word een beetje moedeloos van alle "ideale" situaties situaties die hier op het forum genoemd worden. :|

Ideale staat ook tussen haakjes. Wat ik hiermee probeer aan tegeven is dat het een richtlijn is, waarop is bewezen dat het allemaal goed gaat en vermogen geeft.

En ik ben met je eens dat een combinatie van andere onderdelen een hogere of een lagere blowdown fijner vind dan de gegeven 32.5.

Mja wat ik vertel is natuurlijk onzin, want ik heb geen 15 jaar ervaring, 20+ cilinders er doorheen getest en alle theorie boeken doorgelezen.
 
@ blowdown, zoals al vermeld scheeld het nogal per:
toepassing,
oppervlakte (en waar)
te draaien toerental,
etc,
Maar het belangrijkste is uitlaat,
Ga maar eens spelen met uitlaatontwerpen....

Verder zegt blowdown ook niet alles, het is vooral TA die het hem doet.
Je kunt een cilinder hebben met een blowdown van 30 die net zoveel blowdown TA heeft als een cilinder met een blowdown van 33.
 

Met ophogen bedoel ik dus ophoogplaten.
 

Als iedereen dit stuk icm met een eerdere reply van mij leest, komen ze al een heel eind en kunnen heel wat vragen achterwege blijven..
 
Runner1987 said:
Snap je ook dat ik jou niet achterlijk acht?
Dat komt blijkbaar niet over...

naar wie is deze reply gericht ? :X

aangezien de laatste 3 reply's van jou zijn x|
 
Big B. is al gefixed trouwens...no probs.
Beide reacties zijn verwijderd.
 
Aerox-Evo70 said:
hier een berekeningetje (op mina)

Slag: 39,2
Drijfstang: 80
Deck Height: 0,6
Poort hoogte: 30,9
Poort Duration: 126,94°


heb je bij de poort hoogte, de deck height er wel afgetrokken ?? :X