This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

voordelen powerfilter

Status
Not open for further replies.

sander17

Well-Known Member
Ik zit erover na te denken om een powerfilter te kopen, alleen wil ik eerst de voor- en nadelen tegen elkaar af wegen. Dus wat zijn nou precies de voor- en nadelen van een powerfilter. En welke is goed?

POWERFILTER HEEFT GEEN VOORDELEN, Tenzij je een nieuwe carb. of cilinder wil en het niet mag van je ouders, dus mol je ze beide met powerfilter

Originally posted by NRG MC3 RIDER
POWERFILTER HEEFT GEEN VOORDELEN, Tenzij je een nieuwe carb. of cilinder wil en het niet mag van je ouders, dus mol je ze beide met powerfilter

Jij bent de leukste thuis.
Voordeel is meer lucht sim-pel.

Originally posted by NRG MC3 RIDER

Punt 1: nokken met die Caps

Punt 2: blaat niet alles na wat er op scootparts staat

Punt 3: je hebt ongelijk

Een GOEDE powerfilter heeft wel zeker voordelen. Als je er een hebt met geen restricties (dus open bovenkant enz.. like Twin Air) dan komt dat je inlaat absoluut ten goede. Maar let op: dit is bij alleen effectief bij een beetje beukende scoot's.

Op een ongebrensde scoot ofzo is het verschil verwaarloosbaar.

Jeroen

met een snelle setup heeft je brandstof meer lucht nodig wat niet met een std filter lukt tenzij je er gaten in boord.

sommige mensen vinden het een mooi geluid, klink erg diep...

precies het is enkel leuk voor het iets zwaarde geluid, en je blijft natuurliujk verschil houden tussen die goedkope dingen en de wat duurde zoals hebo, malossi

Die Twin-air filters, zijn die alleen bij Twins te koop? K heb r nl bij mn dealer naar gevraagd, en ook bij scootparts/jps gekeken. Maar allen hebben ze niet. Ik wil nl geen malossi/polini/hebo geval, maar een Twin-air

Neen, zijn bij diverse dealers te koop. Ik heb hem bij Koopmanstuning besteld hier in Waddinxveen en die besteld ze dan weer bij het bedrijf die die filters fabriceerd.

Originally posted by Jeroen
Neen, zijn bij diverse dealers te koop. Ik heb hem bij Koopmanstuning besteld hier in Waddinxveen en die besteld ze dan weer bij het bedrijf die die filters fabriceerd.

okidokie, mijn dank is groot

ms maar een keer langs koopmans gaan, niet zo gek ver weg eigenlijk

powerfilters kunne soms leuk en goed zijn.
sommige houden van het geluid.
het voordeel is dat je meer lucht krijgt maar dat kan ook met orig. luchtfilter gewoon gaten in boren.
nadeel er komt heel gauw vuil en andere troep in waardoor je carb enzo kapot gaat tenzij je niet gaat rijden als het net geregend heb of nie door vuil heen rijden.

ok thanx, ik vind het geluid gewoon master van een powerfilter dus ik denk dat ik er toch maar een ga, halen, welke powerfilter heeft een mooi geluidje voor een mooie prijs???

Originally posted by sander17
ok thanx, ik vind het geluid gewoon master van een powerfilter dus ik denk dat ik er toch maar een ga, halen, welke powerfilter heeft een mooi geluidje voor een mooie prijs???

koop een giet 70 heeft ook een leuk geluid :|

Een powerfilter is zoals de naam al zegt een filter met veel power (die veel lucht doorlaat) geluid ligt dus aan het aantal lucht dat de filter doorlaat. Je sproeier maat gaat vele malen hoger en je moet dus je hele carburateur afstellen je moet dus sproeiers kopen met rond de X maal zo grote maat. Laat de X maar invullen door de PRO's

veel suc6 maar geloof mij je kan beter nog wat weekjes wachten want het weer slaat de laatste tijd nogal snel om en daar rijd je dan met powerfilter door de regen.

Als je alleen een powerfilter wil kopen voor et geluid vind ik je een kneiter. De vraag welke een mooi geluid maakt is ook duf want ze maken allemaal herrie. En zo aan je setup te zien kan je beter doorsparen voor een nuttiger onderdeel.

Originally posted by sander17

Je rijdt ook @ std. cil met 3,1 gram rollen. Vind je dat vet? Die "toeren"...

Wat een onzinnig topic... De topicstarter heeft echt hele foute punten waarom hij een powerfilter neemt... Een powerfilter is alleen leuk bij dikke carb's en hoge toerentallen... En bij scooters die alleen buiten spelen als het mooi weer is...

Status
Not open for further replies.