De Airsal vlinder.. voordelen/nadelen

Klopt, dat verbaasde mij ook al.
Bij auto's houdt een SAE vermogenstest in dat er met open in- en uitlaat wordt getest, waardoor er dus een hoger vermogen wordt gehaald dan met een DIN of NEN meting.

Bij scooters is dit niet van toepassing, maar gaat het puur om een vermenigvuldigingsfactor, en dan in het nadeel van de SAE...

Originally posted by 46:TheDoctor
Ja dat weet ik, maar op het topic gaat men ook daar van uit.

Maar bekijk deze site eens;

http://www.panix.com/~rmadison/sltable.shtml

En vergelijk dan weer met;

http://www.flash.net/~lorint/lorin/convert.htm

Vreemd...
 
Bij testen van auto's geet het denk ik om een verbastering: De europeanen meetten altijd hun din pk's met zooi op en en uitlaat en amerikanen hun sae pk's me open zooi ofzo, vandaar de uitdrukking SAE wanneer je een testje maakt met open in en uitlaat ofzo?

Uit die 2e link blijkt echter dat het weldeglijk om 2 verschillend kwantitatief geformuleerde grootheden gaat.
 
Back
Top