De Airsal vlinder.. voordelen/nadelen

Re: Re: Re: De Airsal vlinder.. voordelen/nadelen

Originally posted by Mark@Typhoon
Idd! Ik zei nog: op welke scoot dan? Jullie zippie? Hij: Neuh al onze scooters... :?

Misschien had ie gewoon zin om je een beetje te dollen.:p
 
nicasil van polini en malossi is goed,de rest is goedkope rommel.
en zeker van hebo,dat spetterd al om je oren als je in de cilinder kijkt en denkt aan tunen.
greetzzz
 
Originally posted by lonneker
hmmm john en rob zeggen ook dat t meevalt dus :)

Tja.. Dat kan wel maar het ligt er denk ik ook heel erg aan hoe vet je m laat gaan.. Tune je zo'n ding tot z'n max (like Xander, Fonso, Tino enz) dan is het de vraag of de wand het wel houdt..
 
ik geloof dat wij hier een groot aantal verneukte manston's voorbij hebben zien komen, en de speeds/evo's toch echt in de minderheid zijn op dit gebied. Trek je conclusie....
 
Originally posted by lonneker
ik ken iemand met een oude airsal die vlamt mij dus echt 3 keer en dat terwijl mijn set up niet echt tam is ... kijk maar in me profiel . t gaat om de rox dus


er zit wel een polini zuigert in trouwens , en de cilinder is uitermate getuned .

[offtopic] getunede evo 5 vs airsal en hij vlamt je :eek: weet je ckur dat je hem goed hebt afgestelt :? [/offtopic]
 
ja weet ik zeker .

in lelygat zullen echt heeeel veel door hem gevlamd worden }) }) })

owjah chezzmo , die wand is toch nu aleen eruit door die circlip ?!
 
Mijn wand legt er niet uit , er zitten 2 diepe groeven in door een circlip. En dan maakt t nix uit of je een Evo MHR of Manston heb, dood gaat ie dan toch wel.
En dat van die Manston NiCa laag. T zal allemaal wel , de enige die ik erover hoor zijn de IST gasten en die weten t te presteren om een vario te laten ploffen.
Ik heb ook genoeg evo's gezien waarvan een deel van de wand weg is. En Remi zn speed rep. van almelo.. die zn wand was ook behoorlijk RIP. Is de speed rep nu ook ineens slecht?
 
Originally posted by JohnB
Mijn wand legt er niet uit , er zitten 2 diepe groeven in door een circlip. En dan maakt t nix uit of je een Evo MHR of Manston heb, dood gaat ie dan toch wel.
En dat van die Manston NiCa laag. T zal allemaal wel , de enige die ik erover hoor zijn de IST gasten en die weten t te presteren om een vario te laten ploffen.
Ik heb ook genoeg evo's gezien waarvan een deel van de wand weg is. En Remi zn speed rep. van almelo.. die zn wand was ook behoorlijk RIP. Is de speed rep nu ook ineens slecht?

Heheh jah die vario bleek een fabricage fout te zijn :) Mja ik heb al meerdere manstons in me handen gehad met brakke nicasil laag. De wand is zachter als die van een evo/speed. En de compressie natuurlijk neit te vergeten, die gaat bij een manston nergens meer over. Vandaar dat er ook zoveel worden gesloopt. De wand kan gewoon heel slecht tegen pingelen.
 
Toch wordt ik er niet helemaal wijzer van.. Bedoel ik trouwens niet lullig ofzo.. Maar de een zegt dat een airsal NA tuning super draaid en de ander zegt weer dat de timing verkeerd is en dat het nicasil SUPER brak is.. Toch vind ik het een raar verhaal dat een Evo tuned gevlamt wordt door een Airsaltje?!?!? Evo heeft toch wel bewezen bloed en bloed snel te zijn.. Maar Airsal past toch neit in het rijtje: Hebo, Malossi, Polini??? Lijkt mij niet zo :?

Niet dat ik een Airsal wil halen ofzo.. want ikzelf heb hele goede ervaringen met Athena.. Rij nu nog steeds met de ovaal en hij rijdt nog steeds goed.. zelfs na lichte tuning waser niets mis met de wand ofzo.. Maar goed de een zal dan wel een brakkere wand hebben dan de ander ofzo???

Even iets anders.. Hoe bruut is de Hebo/Athena vlinder standaard? dus zo uit de doos.. 1 van de scooterhooligans behaalde er toen 12 a 13 pk mee toch?? standaard..? Toch aardig netjes..

Toen ik naar de hebo ovaal keek zag ik dat de uitlaatpoort toch best groot was.. volgens mij zelfs groter dan de NG standaard?

Ik sprak een tijdje geleden ook Ronald (Super Ronnie, Blaze) hij had de polini W poort gekocht.. en hij vertelde mij dat de W echt VEEL meer vermogen had dan de hebo ovaal??? Maar dat lijkt me niet echt een toerenbeuker toch? Zijn er hier mensen die met een standaard Wpoort een vermogen op een bank hebben neergezet? ZO ja hoeveel PK scoorde je met de W?

Oi Mark
 
Originally posted by Mark@Typhoon
Toch wordt ik er niet helemaal wijzer van.. Bedoel ik trouwens niet lullig ofzo.. Maar de een zegt dat een airsal NA tuning super draaid en de ander zegt weer dat de timing verkeerd is en dat het nicasil SUPER brak is.. Toch vind ik het een raar verhaal dat een Evo tuned gevlamt wordt door een Airsaltje?!?!? Evo heeft toch wel bewezen bloed en bloed snel te zijn.. Maar Airsal past toch neit in het rijtje: Hebo, Malossi, Polini??? Lijkt mij niet zo :?

Niet dat ik een Airsal wil halen ofzo.. want ikzelf heb hele goede ervaringen met Athena.. Rij nu nog steeds met de ovaal en hij rijdt nog steeds goed.. zelfs na lichte tuning waser niets mis met de wand ofzo.. Maar goed de een zal dan wel een brakkere wand hebben dan de ander ofzo???

Even iets anders.. Hoe bruut is de Hebo/Athena vlinder standaard? dus zo uit de doos.. 1 van de scooterhooligans behaalde er toen 12 a 13 pk mee toch?? standaard..? Toch aardig netjes..

Toen ik naar de hebo ovaal keek zag ik dat de uitlaatpoort toch best groot was.. volgens mij zelfs groter dan de NG standaard?

Ik sprak een tijdje geleden ook Ronald (Super Ronnie, Blaze) hij had de polini W poort gekocht.. en hij vertelde mij dat de W echt VEEL meer vermogen had dan de hebo ovaal??? Maar dat lijkt me niet echt een toerenbeuker toch? Zijn er hier mensen die met een standaard Wpoort een vermogen op een bank hebben neergezet? ZO ja hoeveel PK scoorde je met de W?

Oi Mark

mja je zult zien hoe die airsal blaascht })

mja een ding nog er zijn wel wat set up verschillen tussen mark en mij , hij heeft een binnenrotor , ik std. ontsteking , hij heeft een 27 mm en ik maar 21 , hij heeft compleet overrange kit , ik aleen mhr vario

maarja @ lelystad zullen echt heel wat Speed/manston/EVO - scoots gevlammed worden door mark .... budget powaaah }) 8P


en eh : 12 /13 pk lijkt mij voor een std. vlinder best wel veel . ik denk eerder 11 ofzo . 13 pk haal je denk ikmet std. evo net dus ...maarja :D

dat een w-poort meer vermogen heeft dan een ovaale athena lijkt mij duidelijk. dat t geen toerenmonster is ook . t is een w-poort :P wel schrikbarend koppel

tijdje terug had ik met ivo gemaild . hij zij dat een getunde w-port echt extreem koppel had
 
Back
Top