vivacity 1 opvoeren

thomas2101150

New Member
ik heb de vario plaat er al af gehaald en lichteren rolletjes er in gedaan hij loopt nu 55 wat kan ik nog meer doen om hem sneller te maaken?
 
Advertisement - register to remove this

Sito uitlaatje kopen geschikt voor jouw brom of snor versie en varioglijbus shimmen. Achter je gradenplaat 2 shimringen 1 a 2mm dik, binnen diameter ring 12, buitendiameter 20. Net zoveel ringetjes totdat je nog genoeg vlees over hebt om je krukasmoer fatsoenlijk aan te draaien (dat deze ook niet je kickstarterrondsel raakt bij volle toeren)

Als je dit goed gedaan hebt, komt je vario nog net ff hogerop en ga je rond de 62 a 65 met een 50cc max.DSCN1670.jpg
 
Last edited:
Sito uitlaatje kopen geschikt voor jouw brom of snor versie en varioglijbus shimmen. Achter je gradenplaat 2 shimringen 1 a 2mm dik, binnen diameter ring 12, buitendiameter 20. Net zoveel ringetjes totdat je nog genoeg vlees over hebt om je krukasmoer fatsoenlijk aan te draaien (dat deze ook niet je kickstarterrondsel raakt bij volle toeren)

Als je dit goed gedaan hebt ga je rond de 62 a 65 met een 50cc max.View attachment 55560
Interessant, gewone vulringen? Achter de graden plaat?
 
Jep. Shimringen zijn online te verkrijgen of je moet zelf kijken of je wat ringetjes hebt liggen. Wel goed kijken naar de binnen en buitendiameter. Zijn in verschillende mm en 1/10e mmeters te verkrijgen.
 
Jep. Shimringen zijn online te verkrijgen of je moet zelf kijken of je wat ringetjes hebt liggen. Wel goed kijken naar de binnen en buitendiameter. Zijn in verschillende mm en 1/10e mmeters te verkrijgen.
Ik d8 eerst revetjes, lol, ik zoek t op. Heb ook een Vivacity Classic
 
Wel goed opletten. Buitendiameter is precies 20 (19.8)mm doorsnee. En binnen diameter 12mm. Die ringen moeten gelijk zijn aan je variobusdikte en je krukas dikte. Anders krijg je problemen met je vario. Ook zou ik niet te dik gaan, anders heb je kans dat je gradenplaat met rolletjes te ver uitgetrokken worden.
 
Ik d8 eerst revetjes, lol, ik zoek t op. Heb ook een Vivacity Classic
Ik check net als je de graden plaat verwijderd, dat hij de 75 moet halen?20200508_211407.png
Post automatically merged:

Was bij 2 takt speedfight uit 2014 volgens t kenteken
 
75? oef! dat heb ik zelf nog nooit mogen halen op mijn Viva's. Max echt 68 met wind in de rug mee en op GPS. Ja die gradenplaat is rotzooi, lekker eruit laten en zo monteren als in de video.

Edit: dit werkt ook trouwens, heb ik destijds met me Peugeot Ludix gedaan, Alleen dan 2 meer ringetjes, dus 3x5 ofzo;

 
75? oef! dat heb ik zelf nog nooit mogen halen op mijn Viva's. Max echt 68 met wind in de rug mee en op GPS. Ja die gradenplaat is rotzooi, lekker eruit laten en zo monteren als in de video.
Mijne was snorscooter, loopt nu 55, dus ik d8 alleen de prop is eruit.
Maar ik zal morgen een varioblokkeersleutel kopen. Die van mijn 4 takt Xpro zal niet passen.

De koppeling vd speedfight leek ook veel op die van mijn Xpro, maar die zal niet passen
Heb ik splinternieuw liggen
Post automatically merged:

Mijne was snorscooter, loopt nu 55, dus ik d8 alleen de prop is eruit.
Maar ik zal morgen een varioblokkeersleutel kopen. Die van mijn 4 takt Xpro zal niet passen.

De koppeling vd speedfight leek ook veel op die van mijn Xpro, maar die zal niet passen
Heb ik splinternieuw liggen
Ik heb altijd ged8 dat de prop er alleen uit was. Maar stel dat t andersom is, en de graden plaat is al weg, advies voor rolletjes? Hij maakt geen overtoeren.
 
Zo rond 8.5 a 9 grams.
Heb net ff de Viva getest. Continue volgas, en anders optrekken de.mooie grafiek krijg je dan.20200509_123430.pngScreenshot_20200509-122954.png
Heb de app niet gestopt in de tijd dat ik in de winkel was. Vandaar lage gemiddelde snelheid.
Maar hoe warmer hij werd, hoe beter hij liep.
Je voelt wel dat hij liever niet optrekt vanaf de 24 tot 28km per uur, daar ligt een kutmomemt.
Dan liever vanaf 0 of vanaf de 30 optrekken.
Ik ga de Vario open maken volgende week of zoiets, en doe er dan ff sowieso nieuwe rolletjes en zo in.
Ik vrees dat de graden plaat al weg is. Ik hoop van niet.
 
Back
Top