Vivacity new opvoeren

Vivacity2009

New Member
Ik heb een vraagje ik heb een Peugot Vivacity new 2 takt bouwjaar 2009 dus een horizontaal blok, ik heb hem recentelijk laten omkeuren naar een bromplaat ivm de helmplicht (Het was dus orgineel een snor). Nu loopt hij ongeveer 53 op de teller ik heb de varioplaat eruit en een Tecnigas Silent Pro uitlaat eronder hier zit geen prop in, ik wil hem wat sneller laten lopen en sneller laten optrekken denk aan 60-70 vooral het optrekken vind ik belangrijk. Heeft iemand tips? Ik heb al wat gespeeld met het gewicht van de rolletjes zitten orgineel 13 gram rolletjes in die ik er nu dus ook in heb. Ik heb 11 en 9,5 gram ook al geprobeerd, maar beide hebben niet echt invloed op het oprekken of de top had meer het idee dat de scooter overtoeren draaide. Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Ah oke, bedankt voor de hulp enige nadeel is wel dat mijn huidige uitlaat niet op een brom cilinder gaat passen is een snor uitlaat. Dit staat er bijv op k-parts: Om opvoeren tegen te gaan is de steekmaat en hoek van de boutgaten bij een snor cilinder anders als bij een brom cilinder. Hierdoor is het niet mogelijk om brom uitlaten op een snor cilinder te monteren. Controleer voor het bestellen of er een brom of snor motorblok onder de scooter gemonteerd is. De steekmaat van snor cilinders is ±49mm , de steekmaat van brom cilinders is ±54mm.
 
Ja hij mag best luid zijn db niveau weet ik zo niet meer. Gps snelheid is ongev 43-44 KM per uur. Ik heb hem bij een scooter zaak laten omkeuren hier doen ze volgens mij niet echt moeilijk over alle regels. Er wordt niet heel streng gekeken. In mij geval ging het allemaal erg informeel en makkelijk.
 
Nee, die is mij niet gegeven het was ook zo klaar weet niet of het wel zo hoort maar zoals ik al zei het ging heel informeel. Het geluid wordt ook gemeten terwijl de scooter stationair loopt en mag max 97 DB produceren. Ik zal morgen wel even de DBs meten met een app zal uiteraard niet zo accuraat zijn als een echte DB meter, maar dan heb je iig even een indicatie.
Post automatically merged:

Zie net wel een filmpje van WB tuning waar de man van de scooter zaak wel gas geeft als hij het geluid meet. Ik zal morgen beide wel even meten stationair en als ik gas geef, zoals ik al zei doe ik dit dan wel met een app maar is iig even een indicatie. Het hangt denk ik ook van de scooter zaak af hoe nauwkeurig ze alles checken.
 
Last edited:
Denk dat de Carburateur nu 12mm is ... 17.5 zal beter werken als brom versie.

Alleen dat is momenteel alleen het probleem niet waarom ze scooter niet harder / beter wilt lopen.
Je kan er van alles erop en eraan maken.. Maar als die hele setup niet goed staat, rijd het nog voor geen ene meter.
Post automatically merged:

Wat zou ik allemaal aan moeten passen als ik er een 50cc brom cilinder onder zet? Buiten de uitlaat passend maken.

Als je er een brom van wilt maken moet je het ook meteen goed doen.. En ja dan kost het je natuurlijk geld.

Zou bijna zeggen dat ze het gewoon moeten verbieden om van snor naar brom te gaan. Of dat de scooter voor een her zien planning terug moet komen zodat de scooter gechecked kan worden dat hij echt is omgebouwd van snor naar brom..

Door die regel komen er allemaal van de half bakken machines die geheel motorisch nog snor zijn, maar als brom door het leven mogen..
Zou eigenlijk niet moeten kunnen.
 
Back
Top