Vivacity new opvoeren

Vivacity2009

New Member
Ik heb een vraagje ik heb een Peugot Vivacity new 2 takt bouwjaar 2009 dus een horizontaal blok, ik heb hem recentelijk laten omkeuren naar een bromplaat ivm de helmplicht (Het was dus orgineel een snor). Nu loopt hij ongeveer 53 op de teller ik heb de varioplaat eruit en een Tecnigas Silent Pro uitlaat eronder hier zit geen prop in, ik wil hem wat sneller laten lopen en sneller laten optrekken denk aan 60-70 vooral het optrekken vind ik belangrijk. Heeft iemand tips? Ik heb al wat gespeeld met het gewicht van de rolletjes zitten orgineel 13 gram rolletjes in die ik er nu dus ook in heb. Ik heb 11 en 9,5 gram ook al geprobeerd, maar beide hebben niet echt invloed op het oprekken of de top had meer het idee dat de scooter overtoeren draaide. Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Even een update heb net de witte drukveer en witte trekveren van Malossi er in gedaan. Enorm veel touren en geen snelheid pas met vol gas en na een paar seconden wil hij een beetje wegrijden. Vervolgens de orginele trekveren er weer in gedaan (die overigens erg slap zijn) en de witte drukveer erin gelaten. Hij maakte weer erg veel touren wel wat minder en hij kwam nauwelijks vooruit, moest weer heel veel touren maken voordat hij een beetje op gang kwam.
 
Oke, ik zal er even naar kijken zal hier dan weer even een update plaatsen, wat ook nog een ding was is dat de witte trekveren er erg moeilijk in gingen moest erg veel kracht zetten om ze erin te krijgen. Ze zijn heel stug, al helemaal te opzichte van de orginele (die wel erg slap zijn maar alsnog).
 
Mijn logica tijdens het testen was als hij nu al zoveel toeren maakt en er eigenlijk niks gebeurt dan zal die met nog lichtere rollen toch alleen nog maar meer toeren maken? Ben zelf vrij nieuw hiermee dus verbeter me als ik fout zit.
 
Als dat een snor scooter is geweest zit zeker de originele cilinder daarvan zeker ook nog erop?

Ik zie je wel wat met rolletjes rommelen, maar een bromscooter zit het gewicht toch wel een stukje lager.
 
wat ook nog een ding was is dat de witte trekveren er erg moeilijk in gingen moest erg veel kracht zetten om ze erin te krijgen. Ze zijn heel stug, al helemaal te opzichte van de orginele (die wel erg slap zijn maar alsnog).
Trekveren vervangen is niet moeilijk of lastig ... als je maar weet hoe .
De meeste gebruiken een veren trekker , wat ook gevaarlijk kan zijn als je uitschiet .
Ik gebruik een goede Seegerring tang ... Pies of Cake ...
Dat jou witte trekveren erg stug zijn ?? ik iig nooit mee gemaakt , Witte Malossi trekveren iig niet.
 
Als dat een snor scooter is geweest zit zeker de originele cilinder daarvan zeker ook nog erop?

Ik zie je wel wat met rolletjes rommelen, maar een bromscooter zit het gewicht toch wel een stukje lager.
Het is een snorblok heb hem alleen laten omkeuren ivm de helmplicht. Orginele cilinder zit er ook nog op, het enige wat ik veranderd heb is een andere uitlaat erop dus de Tecnigas silent pro hier zit geen prop in. En ik heb de varioplaat verwijderd.
Post automatically merged:

Trekveren vervangen is niet moeilijk of lastig ... als je maar weet hoe .
De meeste gebruiken een veren trekker , wat ook gevaarlijk kan zijn als je uitschiet .
Ik gebruik een goede Seegerring tang ... Pies of Cake ...
Dat jou witte trekveren erg stug zijn ?? ik iig nooit mee gemaakt , Witte Malossi trekveren iig niet.
Ja moest erg veel kracht zetten en de malossi trekveertjes hadden ook geen lange en korte kant die de orginele trekveren die er in zitten wel hebben. Alleen met de standaard trekveertjes en witte drukveer loopt hij alsnog beroerd (alsnog veel toeren en geen snelheid)
 
Met die snor cilinder ga je hem nooit goed lopen krijgen.. Moet je echt een brom cilinder onder zetten.

Verschil is een andere timing.

Dat is ook de reden dat lager in gewicht rolletjes dan geen zin heeft en dus in overtoeren gaat draaien.

Met een brom cilinder zal die prima normaal moeten rijden met 8,5 grams rolletjes.
Ja die genoemde rolletje lijkt misschien nog wat te licht tegenover wat er echt origineel erin zit.
Maar die tecnigas silent pro is een snelle uitlaat, dus die kan die 8,5 gram makkelijk hebben.
 
Hallo, Vivacity2009.

Zoals eurokit al gezegd heeft;
met een snor motorblok zal dat niet soepel lopen het is beter als je een brom motorblok heeft heb namelijk gevraagd aan iemans die zelf een vivacity heeft (brom uitvoering) en zijn is opgevoerd met zo'n 8 gram t.e.m 8.5 gram.

Denk ook dat het te maken heeft met vertanding en andere timing.

Weet zelf niet wat het best is voor de snor uitvoering...
 
Bij de snor cilinder zit je echter altijd te zwaar met de rolletjes, omdat lager dan geen zin gaat hebben.. Krijg je alleen meer toeren van en minder vermogen en een veel lagere top.

Dus je kan niet lager totdat je de cilinder vervangen hebt.. Of ermee leven hoe je het nou hebt.
 
Back
Top