Vissen #2

Wat maakt het karperen nu zo leuk voor jullie ?

Ik heb het 2 keer gedaan, maar vind dat wachten maar niks. Het kost ook nog eens een hoop geld en het voorvoeren gaat ook een hoop geld in zitten.

De 2e keer waren we met ze 3-en en hadden in korte tijd (30 minuten) alle 3 een leuke karper, en 6 uurtjes verder helemaal niks meer. Ik had dan wel de grootste van 89cm en zo ongeveer rond de 28 a 30 pond. Zo'n run is dan wel leuk maar zie toch liever de rovers :p

Als je het strategisch aanpakt kan je weinig voeren veel vis vangen. Vooral in het voorjaar.
Tijdens het wachten kun je uiteraard ook gewoon een plug of blinkertje door het water halen :rolleyes:
Verder vind ik het nog netjes dat je na 2 keer op karper vissen al meteen eind 20-er vangt.
 
Dat is puur geluk.

En ik neem het gewicht ook maar met een korrel zout.

Mwa, er zijn wel methoden dat je wat gerichter op grote karper kan vissen hoor. Mischien wel mede doordat hij dus niet op karper heeft hij het ook anders aangepakt dan de fanatiek karpervisser. Anders doen dan andere is kan dressuurdoorbrekend zijn.

Een trucje die ik bijvoorbeeld afgelopen jaar van iemand heb geleerd. En ja, hij vangt veel en dikke vis.
Hij viste met halve!! 25mm boilies, hier voerde hij ook mee.
-Dit herkend de karper niet als een ronden bal (duh)
-Hierdoor gooi je ipv. 25 boilies 50 halve boilies erbij.
-Als een halve boilie in het water komtzal hij met de bolle kant naar beneden vallen. Het open gebroken gedeelte ligt naar boven. Veel sterker geurspoor.

Minpuntje is dus dat je geen werppijp kan gebruiken
 
mijn ervaring is met die halven niet helemaal super, hangt er ook vanaf hoe jij jou boilie er dan tussen legt.

heb het gewoon zelf bedacht toen, en heb 1 halve gedaan, heb het er als diabolo vorm aagedaan, al1 niet veel beter resultaat.

wat ik wel vond is dat als je dus veel halven voert, en jij je hele boilie met gaatjes en bovenlaagjes eraf geschaapt, dus dat je een hele ruwe boilie krijgt. wel goed vangt
 
Sjah evert, klinkt allemaal leuk.. zelf al wel eens geprobeerd ;)

Geen halve 25mm-ers want had nog zat boilies. Wel andere (kleinere) combinaties. Grote vissen werden eigenlijk altijd op 1,5 of meer boilie gevangen (15mm). Ook wat je normaal bijvoerd aan je hair kan tot onverwachte resultaten komen, bijv. pinda, erwten-/maisrig (duivenvoer). Deze dingen worden meestal getest op de "bijleghengel" En het is altijd weer diezelfde minder goeie stok waar weer een dikke op gevangen word.
 
2 Weken geleden m'n zeevishengel uitgeprobeerd; 3 gulletje gevangen :)

Gister nog gevist, bij de Rotte (Zevenhuizen)
2 Karperhengels en 2 Wicklepickers, alleen niets gevangen whehe
'tWater was wel erg koud nog :X

Wat sfeerfoto's :rolleyes:
Afb042.jpg

Afb041.jpg
 
En ja hoor, het seizoen is nog jong, maar ik zit ze alweer lekker te vangen, moet het op het moment van de avondjes hebben. Maar dat mag de pret niet drukken.

1e vis van het jaar op een respectabele 27,6 pond
4cwsnpk.jpg


2e vis mistte 1 oog. Waardoor dat komt geen idee want deze vis was verder puntgaaf. Zat naar mijn idee tegen de 20 pond aan, vis snel terug gezet, niet gewogen.
2lc7bc3.jpg
 
mooie beesten evert :D

ik kon het gister ook niet laten even in de avond een hengel met kattebrokken uit te gooien.
ving echt een geweldige spiegel, zal ook nog wel is foto's posten.
 
Van het weekend ook weer een me visje weten te vangen, ik heb hem niet gewogen al is hij naar alle zekerheid wel over de 20 pond. Maar het was ontzettend koud en had ff geen zin om op dat moment nog langer in de vries!!kou te zitten.
Vangst was dus magertjes over een nacht gezien, hou het voorlopig weer even op de avondjes. Zoals eerder deze week is gebleken gaat dat ook prima :)

4c8dav4.jpg
 
mijn spiegel dus, gewicht zal niet zoveel zijn, vis in ondiepe kleinere wateren, maar mooi is die wel :)

[ir]http://xs114.xs.to/xs114/07171/19042007010.jpg[/ir]

kwali is wel slecht he :x
 
idd mhr, vond het al een beetje raar dat dat topic geopend was, maarja, zo te zien nog niet veel mensen aan het vissen, is het soms te koud? ? Ik ga donderdag weer. Of het een nachtje word weet ik nog niet.
Ook wel leuk om te vertellen. De vissen die ik dit jaar heb gevangen zijn puur en alleen op "duivenvoer" gevangen. ik heb nog geen enkele boilie in het water gegooid. Hand duivenvoer op de plek. een erwt en een maiskorrel op de hair en gaan. Me maat had zelf na een hele nacht ingelegen te hebben nog een run.
 
Ik zit over een kleine 3 weken een week in Ierland, ben benieuwd, zal wel lastig worden denk ik om Snoek te vinden om het grote Lough Derg.
 
Back
Top