vissen !!

Status
Not open for further replies.
Zo, toch wel weer zin om te vissen volgende week maar weer is wat uurtjes meepakken (denk ik?) Als school niet met onverwachte troep komt.

Nog meer mensen zin om op snoek te vissen?

S6000560.jpg

vb13nov06X53%20%20%20Jeslle_117.jpg

vb13nov06X54%20%20%20111%20cm.jpg

vb13nov06X56%20%20%20117%20%20%20cm.jpg

vb13nov06X57%20%20%20DSCN1151.JPG

vb13nov06X60%20%20%20Snoek6qaaa.jpg

Nu wel? Ikke wel :#.

Nu het snoekseizoen idd weer ''echt'' gaat beginnen, heb ik maar 't volgende aangeschaft;

- Rozemeijer Gentle Jerk 1.95m 60-80 gr.
- Abu C3 4601 + een 0.17 mm Fireline

Binnekort wel ff wat pics;)

En een salmo fatso

Misschien weet iemand nog wat leuke Jerbaits voor deze hengel???
Zat zelf te denken aan Guus Baits, maar misschien heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde jerbait???

:)

Gentle Jerk wel een mooie stok voor een goede prijs. En Fatso is mooi traag te vissen.

Snoek word in de winter 'lui', ze jagen weinig en liggen eigenlijk constant stil, alleen ze hebben toch hun eten nodig, als ze dan gaan 'jagen' dan hebben ze liever in één keer wat groots, dan 5 keer per dag moeten jagen op kleine aasvis. Dus winter is traag vissen, met groot aas. Dat is mijn ervaring.

Daarom ga ik deze winter ook veel met een 'karper-opstelling' vissen, met karpershengels, en een dikke makreel aan de haak van een cm. of 30 :#.

Guusbaits zijn mooie jerks, ik heb er een aantal gehad, maar later weer verkocht, maar dat kwam omdat ik niet meer zo 'zwaar' wou vissen, met die zware jerksstokken. Maar Guus Teaser is een mooie jerkbait om mee te beginnen, makkelijk te vissen. Alleen ik zou de zinkende aanraden, loopt nog max. 1,5 meter. Drijvende Guusbaits zijn moeilijk onder water te krijgen.

Één jerkbait die je gewoon moet hebben (is alleen vrij moeilijk te vinden) is de Phantom 6" of 7". Echt wat een actie, en mooi traag te vissen. Een mooi stukje vakwerk uit de USA. Één nadeel vrij prijzig (meestal rond de 18-20 euro).

054521.jpg

Phantoms.

Ik heb vorige week mijn record snoek gevangen van 95cm, wat een beest was het })

snoek95sl4.jpg

Gisteren mijn record snoekbaars van hoe toevallig ook 95cm, deze grote snoekbaarzen vang je maar zelden en mijn vorige record snoekbaars was 44 dus dat is nogal een verschil :winner:

p1012009iz1.jpg

Volgende week maar even naar de beurs in Utrecht, kijken voor een baitcaster reeltje en hengel.

Mooie vissen. Dacht al bijna dat het topic dood was. Ik heb wel een vraagje, vissen jullie nu ook nog met weeerhaken aan die dreggen. Ik zag van het jaar eeen flinke snoek liggen (dood) met een plug in z'n bek. Zag er ook echt uit alsof hij muurvast zat. Dus neem aan een hongerdood gestorven oid.
Zijn er nog dingen die je hiertegen kan doen? Bijv. met max. 1 dreg aan je plug vissen. of zonder weerhaken. Anders lijkt het me bij lijnbreuk een aflopende zaak voor zo'n vis.

Mooie vissen. Dacht al bijna dat het topic dood was. Ik heb wel een vraagje, vissen jullie nu ook nog met weeerhaken aan die dreggen. Ik zag van het jaar eeen flinke snoek liggen (dood) met een plug in z'n bek. Zag er ook echt uit alsof hij muurvast zat. Dus neem aan een hongerdood gestorven oid.
Zijn er nog dingen die je hiertegen kan doen? Bijv. met max. 1 dreg aan je plug vissen. of zonder weerhaken. Anders lijkt het me bij lijnbreuk een aflopende zaak voor zo'n vis.

Ik vis altijd zonder weerhaken. Gewoon fijnknijpen met een tang, imo. alleen maar voordelen voor de vis (en daar draait het om), snel onthaakt, minder schade want met onthaken haal je hem er zo uit met je hand.

Alleen veel vissen nog met weerhaak, omdat ze bang zijn de vis te verspelen, de kans is inderdaad groter, maar gewoon een kwestie van tijdens de dril spanning op de lijn houden.

Als er op een plug 2 dreggen zitten, en je haalt er één af is de hele balans van de plug weg, en gaat de actie achteruit, dus gewoon weerhaken fijn knijpen, en lijn onder spanning houden.

En over die Snoek, het zou inderdaad zo kunnen zijn dat het het jaag-gedrag van de Snoek zo heeft beïnvloed dat het niet meer mogelijk was om aasvis vangen, erg jammer. Maar in dit geval gaat het ook om lijnbreuk, misschien toch met een te lichte lijn gevist, geen goede knoop etc. Maar het gebeurd nou éénmaal, want ook al heb je nog zo een goede lijn, lijnbreuken kom nou éénmaal voor.

Hallo,

Ik ben dit weekend op karpers gaan vissen tussen enschede en oldenzaal bij een vijver,met zelf gemaakte bollies van een kennis.
(waarmee ik een maand eerder een karper heb gevangen)
Ik heb 3dagen lang elke dag bollies gevoerd op een voerplek, 4de dag ben ik gaan vissen 6uur lang maar geen karper gevangen:(,,,

Maar nu is mijn vraag: kan ik wat fotos maken van het gat, zodat jullie voor mij de juist plek kunnen aanwijsen ,waar ik het beste kan gaan voeren en mijn bollies in kan gooien?

p.s hoe kouder het word hoe dieper de karper gaan zitten tog? volgens mij viste ik niet al te diep.

( amateur visser )

-kan ik wat fotos maken van het gat, zodat jullie voor mij de juist plek kunnen aanwijsen
-hoe kouder het word hoe dieper de karper gaan zitten tog? volgens mij viste ik niet al te diep.

Wilde je een foto maken met een onderwatercamera ;).
Maar eigenlijk zeg je het zelf dus al. Diepte verschillen en of obstakels onder water zijn toch altijd bepaalde hotspots voor karpers. Met een gewone foto van de desbetreffende vijver kan je dus weinig zeggen over het bodem verloop en of waar je dus het beste zou kunnen gaan zitten.
Verder is het zo dat als de temperatuur van het water begint te dalen de karpers zich helemaal vol gaan vreten voor de winter. Op den duur komt de watertemperatuur zo laag dat de stofwisseling van de vissen op een laag pitje komt te staan, het zijn tenslotte koudbloedige beesten. Dit houd dus ook in dan ze weinig voedsel verteren. Oftewel met een klein beetje voedsel kunnen ze weer een tijdje vooruit. Ik weet niet of het een grooot water is waar je in vist, maar als het een klein water is zal de watertemperatuur al flink gezakt zijn en zullen de karpers minder actief zijn. Je vangt ze uiteraard nog wel. Maar dan moet je je stek niet overbevoeren. 1 keer in de 2 dagen een paar handjes is dan meer dan genoeg om karpers op je stek te kunnen houden.
Probeer ook een beetje een beschutte plek te vinden, en durf ook gedeeltes van het water te bevissen die je eigenlijk nooit geprobeert hebt. Zolang je niet weet hoe de bodem eruit ziet kan het overal mooi zijn ;). Wat je wel kan doen is een peil hengeltje meenemen. Zo kan je meteen kijken op welke dieptes je ongeveer zit te vissen.
En vang jij straks een vis op bijv. 1,5 meter water, maak hier een notitie van, noteer de tijd van het jaar erbij icm. de watertemperatuur. Als je dit vaak genoeg doet weet je over een paar jaar precies waar je moet zitten in welke tijd van het jaar bij welke watertemp/buitentemp. eventueel windrichting, windkracht, noem het maar op, wat jij denkt dat intresant is en wat bepalend kan zijn bij jou vangst.

Succes...

Ik vis altijd zonder weerhaken. Gewoon fijnknijpen met een tang, imo. alleen maar voordelen voor de vis (en daar draait het om), snel onthaakt, minder schade want met onthaken haal je hem er zo uit met je hand.

Alleen veel vissen nog met weerhaak, omdat ze bang zijn de vis te verspelen, de kans is inderdaad groter, maar gewoon een kwestie van tijdens de dril spanning op de lijn houden.

Als er op een plug 2 dreggen zitten, en je haalt er één af is de hele balans van de plug weg, en gaat de actie achteruit, dus gewoon weerhaken fijn knijpen, en lijn onder spanning houden.

En over die Snoek, het zou inderdaad zo kunnen zijn dat het het jaag-gedrag van de Snoek zo heeft beïnvloed dat het niet meer mogelijk was om aasvis vangen, erg jammer. Maar in dit geval gaat het ook om lijnbreuk, misschien toch met een te lichte lijn gevist, geen goede knoop etc. Maar het gebeurd nou éénmaal, want ook al heb je nog zo een goede lijn, lijnbreuken kom nou éénmaal voor.

Dat zijn de echte mannen, die vissen zonder weerhaken, ik moet zeggen, met karper vis ik gewoon met een weerhaakje, maar als er eventueel een haak achter blijft in de bek van de karper beinvloed dit niet direct het aas gedrag van de vis. Ik heb helaas al een paar karpers mogen vangen met nog een "oude" haak in de bek. En iedereen maar zeggen die raakt hij wel weer kwijt....
Ik zit ook liever met te dikke lijn dan te dun. Het is echt niet zo dat als ik dikke lijn heb dat ik dus ook ga hijsen aan een vis. Dat zeker niet. Maar het is puur omdat ik ook weleens in de buurt van mosseltje vis en de lijn dikwijls beschadigd raak.
Maar ik vind, en zeker met zo'n plug waar in principe gewoon 6 haken aan zitten. Dat de weerhaken er zeker af moeten. Dan heeft de vis in ieder geval nog een kans mocht er lijnbreuk optreden.
Dat je zoiezo met 2 dreggen op een desbetreffende plug moet vissen had ik nog niet op die manier bekeken. En kan ik je denk ik ook geen ongelijk in geven. Tsjah, je zou de punten naar elkaar toe kunnen buigen en bot maken. Maar zonder weerhaken lijkt het me ook niet echt een probleem.

Tsjah, je zou de punten naar elkaar toe kunnen buigen en bot maken. Maar zonder weerhaken lijkt het me ook niet echt een probleem.

Bot maken waarom? Waarom punten naar elkaar buigen?

Weerhaken fijnknijpen vind ik voldoende. Spontane lijnbreuk nog nooit meegemaakt, je wartel zou het ook kunnen begeven maar dat komt ook zeer weinig voor.

Als je dan de punten naar elkaar heb gebogen is het nog moeilijker voor de vis om de plug kwijt te raken. En bot maken vind ik helemaal geen optie, je wint er in principe niks mee, hoe dunner de haakpunt (scherp) hoe groter de kans op haken, en hoe sneller de Snoek/Snoekbaars/Baars de plug weer kwijt is. Merk ik ook tijdens het onthaken.

Ik ga binnenkort waarschijnlijk kunstaas uit Amerika bestellen, wat een mooi kunstaas daar, en hier kost zo een plug zo 25 euro en daar 15 dollar, invoerrechten etc. haal ik er wel uit (als ik dat wel moet betalen, is altijd maar de vraag).

[ir]http://www.muskysnax.com/Quickstart/ImageLib/DSC02983.JPG[/ir]

[ir]http://www.muskysnax.com/Quickstart/ImageLib/P1000074_(Medium).JPG[/ir]

Mooi spul, alleen dit is wel erg duur $50 - 60$ per stuk. Beetje gek.

Wie gaat er trouwens naar de hengelsportbeur in Utrecht a.s. weekend ? Ik ben er op zaterdag, ben benieuwd of ik nog wat kan vinden met een leuke korting.

Wie gaat er trouwens naar de hengelsportbeur in Utrecht a.s. weekend ? Ik ben er op zaterdag, ben benieuwd of ik nog wat kan vinden met een leuke korting.

Ik ben er niet. Zaterdag werk en zondag voetbal. Jammer ben opzoek naar wat Shimano-kleding voor de winter.

Vast wel een stuk, ik zou het niet weten. Boeit me ook niet voldoende eigenlijk. Vind zelfs de karperbeurs al bijna niet meer de moeite waard.

Is idd zo, je gaat naar zo'n beurs voor "koopjes" vind ik, want voor service hoef je het niet te doen. Je kan beter naar een kortingsdag van raven of vlemmix oid. gaan

Status
Not open for further replies.
Back