Mooie vissen. Dacht al bijna dat het topic dood was. Ik heb wel een vraagje, vissen jullie nu ook nog met weeerhaken aan die dreggen. Ik zag van het jaar eeen flinke snoek liggen (dood) met een plug in z'n bek. Zag er ook echt uit alsof hij muurvast zat. Dus neem aan een hongerdood gestorven oid.
Zijn er nog dingen die je hiertegen kan doen? Bijv. met max. 1 dreg aan je plug vissen. of zonder weerhaken. Anders lijkt het me bij lijnbreuk een aflopende zaak voor zo'n vis.
-kan ik wat fotos maken van het gat, zodat jullie voor mij de juist plek kunnen aanwijsen
-hoe kouder het word hoe dieper de karper gaan zitten tog? volgens mij viste ik niet al te diep.
Ik vis altijd zonder weerhaken. Gewoon fijnknijpen met een tang, imo. alleen maar voordelen voor de vis (en daar draait het om), snel onthaakt, minder schade want met onthaken haal je hem er zo uit met je hand.
Alleen veel vissen nog met weerhaak, omdat ze bang zijn de vis te verspelen, de kans is inderdaad groter, maar gewoon een kwestie van tijdens de dril spanning op de lijn houden.
Als er op een plug 2 dreggen zitten, en je haalt er één af is de hele balans van de plug weg, en gaat de actie achteruit, dus gewoon weerhaken fijn knijpen, en lijn onder spanning houden.
En over die Snoek, het zou inderdaad zo kunnen zijn dat het het jaag-gedrag van de Snoek zo heeft beïnvloed dat het niet meer mogelijk was om aasvis vangen, erg jammer. Maar in dit geval gaat het ook om lijnbreuk, misschien toch met een te lichte lijn gevist, geen goede knoop etc. Maar het gebeurd nou éénmaal, want ook al heb je nog zo een goede lijn, lijnbreuken kom nou éénmaal voor.
Tsjah, je zou de punten naar elkaar toe kunnen buigen en bot maken. Maar zonder weerhaken lijkt het me ook niet echt een probleem.
Wie gaat er trouwens naar de hengelsportbeur in Utrecht a.s. weekend ? Ik ben er op zaterdag, ben benieuwd of ik nog wat kan vinden met een leuke korting.
Vriend van me gaat er naartoe, mij lijkt het niet echt boeiend als karpervisser.
Vast wel een stuk, ik zou het niet weten. Boeit me ook niet voldoende eigenlijk. Vind zelfs de karperbeurs al bijna niet meer de moeite waard.