Vissen #2

Divided.

Well-Known Member
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Ja ik ben er geweest, nodige aangeschaft, maar staat allemaal in het vorige topic.

19 Mei tot 26 Mei 2007, Lough Derg, word echt te vet. En er gaat heel veel aangeschaft worden de komende tijd, dus ik hou jullie op de hoogte van inkopen, is wel geinig ;).
 
Ja nog naar Utrecht geweest, nog een mooie teaser van Guus zelf gekregen..:)......wat een heerlijk werpende jerkbait btw.

:W
 
Niet naar de beurs geweest, vorig jaar wel, had toen nog voor een leuke prijs allerlei dobbertjes en onderlijnen gekocht maar nog geen gebruik van gemaakt tot gisteren. In een haven gevist die direct in verbinding staat met het randmeer. Nog nooit in m'n leven zoveel grote voorn gevangen als op die dag. Vrijwel zonder uitzondering prachtige grote exemplaren. Toen we alles al opgeruimd hadden liep ik nog even met mijn vaste stok over een stijgertje en gooide op een meter van de kademuur in (Ik had daar al de grootste exemplaren van de dag gevangen en eentje verspeeld, 0.10mm). Het mooie was dat je al rondstruinend door de haven ook prima kon vangen zonder dat je hoefde te voeren. Het resultaat was na een minuutje en enorme klap op mijn budget 5 meter telescoophengel en ik was geen seconde in de veronderstelling dat ik deze vis tussen de stijgers en aanmeerpalen door eruit zou krijgen. Uiteindelijk toch wel gelukt, mijn grootste voorn ooit. Iemand trouwens een idee wat voor(n) type dit is? Een enorme blankvoorn wellicht? Het gaat hierbij om de eerste twee foto's maar ik vind deze gezien kleur en structuur van de schubben toch niet lijken op de blankvoorn op de derde foto. Ruisvoorn lijkt me niet gezien de donkere zwarte staart en rugvin. Kopvoorn heeft wel zwarte staart. Kijk ook eens naar die bek, zo groot heb ik hem nog niet eerder gezien.

Groeten, Arthur

s1.jpg


s2.jpg


s3.jpg


s4.jpg
 
Windes hebben witte/grijze vinnen.

Volgens mij is het gewoon een voorn soort aan zn oranje vinnen te zien. Welk soort zou ik ook niet weten.. Ruisvoorn/blankvoorn/kopvoorn denk ik?
 
Karpervisser hier.

Ik vis al vanaf jongs af aan op allerlei soorten vissen.

Maar vanaf mijn 12e begon ik op karper te vissen met de pen/korst. gewoon simpel met goedkope karperhengel.

heb op mijn 15e een goedkoop vlemmix setje gekocht, moet zeggen dat werkt nog best goed. ( had bij dat setje alleen SPRO freeliner 70 bij gekocht)

tot mijn 18e had ik nog regelmatig gevist en heb het een paar jaar niet meer gedaan en wat spullen verkocht best dom..

ik heb mijn hobby onlangs weer opgepakt.

Nu heb ik dus goedkope hengels + spro freeliner 70 molens + delkim txi blue + fox euro swingers + fox horizon rodpod

wat er nog op de verlanglijst staat 2 nieuwe hengels + USA 4500b molens waarschijnlijk. weet nog niet wat voor hengels.. en nog een delkim draadloze ontvanger.

op dit moment wil ik me meer richten op de snoeken.

dus iemand die mooie hengels heeft liggen en op zoek is naar een pia MHR rotor ? PM maarl;)
 
ff over die; USA 4500b......


Je moet dan toch echt even naar de Stratos kijken van Fox, als alternatief.

Wat een gruwelijk lkkre karpermolen is dat.

* Doet alle Shimano baitrunners vergeten IMO*

*D
 
ff over die; USA 4500b......


Je moet dan toch echt even naar de Stratos kijken van Fox, als alternatief.

Wat een gruwelijk lkkre karpermolen is dat.

* Doet alle Shimano baitrunners vergeten IMO*

Hmm. Ben anders ernstig gelukkig met mijn Big baitrunner LC's...Mischien een nog wel beter alternatief. Al weet ik niet of ze nog "goedkoop" te krijgen zijn, ik had ze toen besteld op www.watersportcentrale.nl , kostte me paar maandjes geleden 150 euro per molen. alleen zag net dat ze ze niet meer hebben 8P
 
Ik heb vroeger altijd met de 4500A's gevist. Top molen, heeft zich door de jaren heen bewezen als een van de betere.

Nu vis ik met de Daiwa Emblems Z5500T. Zonder baitrunner weliswaar. Heerlijke molen en voor mij net een tikkeltje fijner als de amerikanen.
 
Zelf vis ik fanatiek karper, zoals vast meerderen hiero:) maar nu die vissen toch een beetje passief worden met koude watertemperaturen Ga ik graag snoeken:)

Zijn dr meerdere vissers die dat ook doen?

Gister had ik 2 mooie snoeken van 74 cm en 82 cm gevangen aan een baars Plug van DAM.

Laterss
 
Ik heb vroeger altijd met de 4500A's gevist. Top molen, heeft zich door de jaren heen bewezen als een van de betere.

Nu vis ik met de Daiwa Emblems Z5500T. Zonder baitrunner weliswaar. Heerlijke molen en voor mij net een tikkeltje fijner als de amerikanen.

Het is gewoon een wonder dat die jongeman, in zijn volle overtuiging dat beetrunners 'beter' zijn dit ooit nog eens zegt :D
 
Back
Top