Vissen #2

Word er eigenlijk nog gevist op karper hier in deze tijd van het jaar. Ik heb me spulletjes al weggezet voor dit jaar. Al verlang ik er nu eigenlijk alweer naar om langs de waterkant te zitten met naar de horizon wijzende hengeltopjes. Ook krijg ik mailtjes van mede vissers op m'n water dat de dikke vis nog best actief is. En de foto's in mijn mailbox doen mij dan weer verlangen naar de waterkant
 
Vriend en ik gingen altijd rond deze tijd vissen op karper, soms lag er wel is een laagje ijs op het water. :#

Die beesten bleven maar bijten. :W
 
ff over die; USA 4500b......


Je moet dan toch echt even naar de Stratos kijken van Fox, als alternatief.

Wat een gruwelijk lkkre karpermolen is dat.

* Doet alle Shimano baitrunners vergeten IMO*

*D


ieder zijn mening, ik heb met de 4500a's van een vriend gevist als ik die slip zo aanvoel.. gewoon perfect.. dat ding was al oud maar draaide nog gewoon soepel. spoelt alleen niet zo netjes het lijn er op.

En de Stratos moet zich nog bewijzen.. shimano 4500 usa zijn gewoon een begrip in het karperwereldje. Vandaar mijn keuze en het water waarop ik mij 9 van de 10 keer concentreer voldoet een 4500 ruimschoots. En de prijzen van een usa is niet extreem hoog.
 
Hoe staat het met de vangsten mensen ?!

Gisteren met ze 3-en 12 snoeken gevangen , een brasem en ik een graskarper gehaakt van 86 cm met het trollen.

En een nieuw record van een meter + snoek, goed begin van het nieuwe jaar kan ik wel zeggen })

p1012600uc9.jpg
 
mooie snoek idd. heb nog niet de tijd gehad om te snoeken deze vakantie, dit weekend tog maar even proberen hier op de plassen :)
 
Ziet er goed uit je bellyboot met die hengelsteunen, hoe zit dat eigelijk met een bellyboot moet je die opblazen of zit er een soort piepschuim in ?
 
Nee je moet hem gewoon opblazen! Werkt verder goed even pompen en hij is klaar voor gebruik. Een dieptemeter heb ik ook al gekocht maar die is nog onderweg.

Na 2x bellyboten heb ik gemerkt dat een dieptemeter echt wel nodig is. Zeker als je gaat verticalen.
 
In de zomer op met'n wicklepicker op witvis

Nu ga ik beginnen met zeevissen, vanaf de koppes (havenhoofd)
(Van Scheveningen, maar was denk ik wel in m'n ava te zien ;))

Hengel; Pro Surf 4200 "Intesso Power Coster" 4.2m.
Molen; Magnum 600

[ir]http://www.turfboer.nl/ZV/molen.JPG[/ir]

[ir]http://www.turfboer.nl/ZV/molen2.JPG[/ir]

[ir]http://www.turfboer.nl/ZV/hengel.JPG[/ir]

[ir]http://www.turfboer.nl/ZV/hengel2.JPG[/ir]
 
Last edited:
Zeevissen is idd ook mooi werk.. Heb toen een keer op geep gevist in Den Helder (enige 'kust-ervaring').. Verder meerdere keren vanaf de boot, leuk werk :)
 
Zeevissen trekt mij totaal niet... maar wel leuk dat je gaat beginnen :).

Ik ben wat speciaal spul rijker, 2 Jerkbaits van Loz Harrop voor 30 euro, tegenwoordig gaan op forums weg voor 45 euro per stuk, volgend jaar voor nog meer aangezien Loz gestopt is met het bouwen van Jerkbaits, prima investering denk :#.
 
Last edited:
ik vond die nepvisjes van zo een chinees/japans merk altijd echt super, ving er veel mee.
heb ook nog wel 1 of 2 abu garcia visjes, omdat ik vaak in verschillende dieptes probeer, al1 dingen zijn toch wel btje duur om elke x vast te zitten in een rietpluimpje :X

edit: nepvisjes/pluggen... was het woord ff kwijt
 
Last edited:
Thx :)

Het is ook dat ik maar een paar minuten lopen van zee woon, dan doe je het denk ik ook wel wat sneller

Ik ongeveer een half uur vanaf de pier van Ijmuiden, Zeebaars lijkt me dat wel weer goed vet, gewoon met spinhengel en shad/lepel :).

Succes iig.
 
Zeevissen trekt mij totaal niet... maar wel leuk dat je gaat beginnen :).

Ik ben wat speciaal spul rijker, 2 Jerkbaits van Loz Harrop voor 40 euro, tegenwoordig gaan op forums weg voor 45 euro per stuk, volgend jaar voor nog meer aangezien Loz gestopt is met het bouwen van Jerkbaits, prima investering denk :#.


Mij trekt het ook totaal niet. Ik hou het wel bij karpervissen.
 
Ik hou het ook bij karpervissen.
Maar ben ook een keer op makreel wezen vissen. Was best leuk. En als het me weer aangeboden word zou ik het zo weer doen. Ik zal nooit een echte zeevisser worden. Maar zo nu een hengeltje inwerpen in het zoute water moet toch wel kunnen
 
Wat maakt het karperen nu zo leuk voor jullie ?

Ik heb het 2 keer gedaan, maar vind dat wachten maar niks. Het kost ook nog eens een hoop geld en het voorvoeren gaat ook een hoop geld in zitten.

De 2e keer waren we met ze 3-en en hadden in korte tijd (30 minuten) alle 3 een leuke karper, en 6 uurtjes verder helemaal niks meer. Ik had dan wel de grootste van 89cm en zo ongeveer rond de 28 a 30 pond. Zo'n run is dan wel leuk maar zie toch liever de rovers :p
 
Hier nog wat nieuwe Jerkbaits.

Lozdarters.jpg


Één van de bekendste Jerkbait-bouwer van de wereld. Loz Harrop uit GB. Ze kosten 25 euro per stuk, maar dan heb je ook wat de actie is gewoon perfect. Loz is er overigens mee gestopt, en ze gaan op internet nu al weg voor +/- 50 euro per stuk.

En hier nog wat van Nederlandse bouwers:

MaxBullPunnisher.jpg


Doen het overigens ook perfect.
 
Back
Top