Virtueel project CONTRA TWIN

Originally posted by --=R0BBERT©=--
Idd. komen van superkarts; 250cc blokken met een top van 305 km/h :) kosten: €10.000 :(

305 ik weet niet op welk opstijg baan van schiphop jij denkt 305 te halen 8P

PS : 10 000€ maar zit chassis bij !!! Niet alleen motor ! Mijn schakel kart ( 125 ) kostte nieuw rond de 5500 met chassis erbij ... Dus valt nog wel mee !
 
Die ontsteking maak ik me voorlopig niet veel zorgen in.

Ben nu wat aan het nadenken over de aandrijving die ik nu met 4 tandwielen heb getekend.
Als ik de asafstand wat kleiner maak kan ik met 2 grote tandwielen werken zoals in die rotax blokken.
Zoiets:
FPE-New2.jpg

Het voordeel dan is dat het blokje compacter wordt, maar dat de inlaatschijven kleiner moeten worden.

Ik kan er wel voor zorgen dat die inlaatschijven overlappen zodat ze weer wat groter kunnen.
zoiets dus:
FPE-New4.jpg


Ben vooral aan het nadenken en proberen nu:)
 
Originally posted by HrDmAn
305 ik weet niet op welk opstijg baan van schiphop jij denkt 305 te halen 8P

PS : 10 000€ maar zit chassis bij !!! Niet alleen motor ! Mijn schakel kart ( 125 ) kostte nieuw rond de 5500 met chassis erbij ... Dus valt nog wel mee !

250 wat jij zegt vind ik al extreem hard, ik dacht dat die dingen 150+ gingen ofzo?

Btw 2x125cc is bij mij nog altijd 90pk? 360pk/liter
 
www.superkart95.com kijk daaar maar daar staan alle specificaties... Records de vitesse: 250 km/h (Mono) 305 km/h (Bicylindre)

[beetje offtopic]
Wie karten er hier trouwens nog meer en in welke klasse?
Ik rij CRG Roadrebel Racing met promo, bij Dennis van der Spoel


[back] vind et wel vet dat er iemand is die juist niet van zn scoot een project wil maken, maar juist zelf een blok in elkaar gaat knutselen... en wat voor een :)

Met welk programma maak je die tekeningen trouwens??
 
Last edited:
Originally posted by --=R0BBERT©=--
www.superkart95.com kijk daaar maar daar staan alle specificaties... Records de vitesse: 250 km/h (Mono) 305 km/h (Bicylindre)

[beetje offtopic]
Wie karten er hier trouwens nog meer en in welke klasse?
Ik rij CRG Roadrebel Racing met promo, bij Dennis van der Spoel



Krij zelf ook kart, in frankrijk ! National 100 => 100cc luchtgekoelt automaat, +/- 27pk, was van de winter nog bij dennis, in A'dam, hij heeft me motor toen gereviseerd ! *D
 
Zou je geen differentieel tussen de 2 krukassen gooien?
Mocht de 1 iets harder draaien dan heeft dit geen invloed op de 2de..

voorbeeld;
Diff03.jpg

Links en rechts je cilinders
Waar nu de slinger zit je "3de as".
Tis wel wat gecompliceerder.. maar denk wel dat t beter loopt

*EDIT
Zie nu dat ik best hard kan schoppen :P
Loopt dit project nog??
 
spy@70 said:
PVL2.jpg

is dit nix voor je projecktje
het systeem is van pvl en is niet echt overdreven duur

nog een pic
pvl-2cil.jpg


prijs 215 euro@emot

Het zou een mooie oplossing zijn, maar dan moet ik een keer de tijd hebben om verder te tekenen:p
En die tijd zal er het eerste jaar niet zijn vrees ik
 
Back
Top