Virtueel project CONTRA TWIN

Originally posted by sprinter
Het is de bedoeling dat beide tegelijk ontsteken, alleen op die manier kan je trillingen tegengaan.
Het voordeel is dat je dan ook maar 1 pick-up voor de ontsteking nodig hebt.

Big-Bang kan op tweetakt, kijk maar naar de oude GP racers van Doohan. Hij was zo goed als de enige die zo een bigbang onder controle kon houden.

Ja, toen ik op submit drukte dacht ik ook opeens aan de Honda GP machines.... screamer en bigbang. Maar leuk idee, ik hoop dat je het kan uitwerken. Good luck!!
 
Is er al een soort theoretische manier om ongeveer het vermogen te berekenen?
Zoiets als helft van de toeren maar zelfde vermogen als een "enkel-assige" :p
 
-:-
hoe haal je het in je hoofd 8P

Maar ik zou zeggen heel veel suc6 ermee en houd ons aub op de hoogte want ik wil dit ook van dichtbij mee maken :~

één en al respect man echt super...
 
De 3de as draait 1.4 keer trager dan de krukassen, dus als de krukassen 14000rpm draaien doet de 3de as maar 10000rpm.
Nieuwe foto in eerste post.

Wat het vermogen betreft kan je simpelweg de optelsom maken denk ik.
Wat de keuze van de uiteindelijke onderdelen betreft is mijn budget de limiet, dus moet ik eerst een goede schatting hebben van de kostprijs van de speciale onderdelen.
Mits een beetje aandacht aan de cilinders, carbs en uitlaten moet er denk ik wel 30pk uit te halen zijn.
 
DAMN dit wordt wel zker wel wat moois............ k ben benieuwd wanneer er echte pics zijn...

Dit blijf ik zeker volgen veel en veel respect man ;)
 
Originally posted by sprinter
De 3de as draait 1.4 keer trager dan de krukassen, dus als de krukassen 14000rpm draaien doet de 3de as maar 10000rpm.
Nieuwe foto in eerste post.

Wat het vermogen betreft kan je simpelweg de optelsom maken denk ik.
Wat de keuze van de uiteindelijke onderdelen betreft is mijn budget de limiet, dus moet ik eerst een goede schatting hebben van de kostprijs van de speciale onderdelen.
Mits een beetje aandacht aan de cilinders, carbs en uitlaten moet er denk ik wel 30pk uit te halen zijn.

:~ als het echt gaal lopen is het echt super, 30pk moet zeker haalbaar zijn denk ik.
Alleen wat wil je met het blok gaan doen? (onder de sprinter ofzo?)
 
Maar moet je nu niet de cilinders allebij een andere kant laten opdraaien vanwege de tandwielen.

Dus de ene cilinder links draaiend en de ander rechts ?
 
wat ik me eigenlijk afvroeg, kunt je die cilinders niet beter niet tegelijk laten ontsteken.

als je ze allebij tegelijk laat onsteken krijg je toch juist meer trillingen?(4inlijn trilt meer dan v12,daar doel ik op)

en als dit al toepasbaar zou zijn, hoe zou je het dan kunnen oplossen met de ontsteking.
kun je een normaal gebruikte scooter onsteking(hpi,seletra,malossi enz) twee keer laten onsteken achter elkaar?

ik heb jammer genoeg van electronica nog onvoldoende verstand
 
Back
Top