Yes alle lichten doen het. Alleen de elektrische start geeft geen responsDoet je remlicht het?
Nee net even geprobeerd maar dat ook niet.Als je een remhendel inknijpt en je drukt tegelijkertijd de startknop hoor je dan een lichte klik?
Dus dat zal het probleem zijn waarschijnlijk?
Dankje voor je snelle en uitgebreide reactie. Ik ga ermee aan de slag.Hoeft niet.
Even een multimeter erbij nemen en meten is een beter idee.
Zomaar componenten vervangen kan een dure grap worden zonder dat het resultaat oplevert.
Omdat je geen klik hoort vermoed ik dat het probleem zit in het stuurcircuit van het startrelais.
Doe het volgende:
1. Je startrelais opzoeken.
2. Multimeter op 20V gelijkspanning zetten.
3. Het startrelais heeft 2 dunne draden en 2 dikke draden.
4. meet over de twee dunne draden.
5. scooter op contact zetten.
6. remhendel inknijpen en startknop drukken.
7. De multimeter moet nu de accuspanning aangeven dus waarschijnlijk 12,x Volt.
Geeft de multimeter geen 12 Volt aan dan zit je probleem in de aansturing van het startrelais
De startrelais van de Vespa Lx50 heb ik na een zoektocht gevonden. Onder de zadel bij de accu. Die afbeeldingen op het internet laten het verkeerd zien. Maar het probleem was bij de startrelais, de doorstroom was 0. Dankje Sparky!
Nee, die is er ook inderdaad! Deze is daar ook.View attachment 52146
Misschien heeft het met de bouwjaar te maken, i don’t know. Blijkbaar verschilt het. Maar in ieder geval heb ik m gevonden en dat is het belangrijkste! Overigens kan het ook een knipperlichtrelais zijn wat voor is.Oh, bij mij zit ie waar het plaatje aangeeft.. raar. En ik heb precies dezelfde scooter.
Moet ik mijn cdi meten? Het kan toch ook aan mijn startschakelaar liggen?Toch maar even meten dat is goedkoper.
Zie bijdrage #8.
De startmotor is volgens mij goed, want ik hoor geen klik bij de startrelais.Ik heb met mijn agility ook wel eens een probleem met het elektrisch starten gehad. De accu was goed maar de startmotor maakte net niet genoeg toeren om de motor te laten starten. Na vervanging starten hij weer krachtig en zoals het moet. Kan dus gewoon slijtage zijn.
De startmotor is volgens mij goed, want ik hoor geen klik bij de startrelais.