Vespa sprint 4takt 2v, start niet na vervangen distributieketting.

Sirwa

New Member
Hi mede-scooterrijders

Ik heb onlangs een Vespa Sprint uit 2014 overgenomen met 18xxx km. Deze heeft een 4-takt 2V-motorblok.

Voordat ik er überhaupt op ben gaan rijden, heb ik het nodige onderhoud uitgevoerd. Alles verliep goed totdat ik de distributieketting heb vervangen. Ik plaatste het tandwiel op de nokkenas met het streepje naar boven en de markering van de koelvin op 2T. Ik had het in eerste instantie namelijk niet goed afgesteld en bleef het vliegwiel hangen als ik eraan draaide. Echter, de scooter start nog steeds niet.

Alles draait en beweegt, maar het starten lukt niet. Er zit een nieuwe accu in, slechts een paar dagen oud, en deze is constant aan de lader aangesloten. Ik heb ook de kleppen afgesteld op 0,10 mm boven en 0,15 mm onder. Ook de bougie is nieuw en vonkt goed.

Ik heb veel gezocht, maar ik kan nauwelijks informatie vinden over de 4-takt 2V-motor van een Vespa Sprint. Waarschijnlijk zijn deze vergelijkbaar met die van bijvoorbeeld een Zip?

Ik hoor graag wat mogelijk het probleem kan zijn en hoe ik dit kan verhelpen.

ps, wat ik allemaal heb vervangen:
vsnaar, rolletjes, koppelingsveer, olie, filter, bougie, nokkenas ketting en die van de oliepomp. rem voor en achter.


Groet,

Sirwa
 
Advertisement - register to remove this

als je hem eerst verkeerd had staan: hoe hard heb je geprobeerd om je vliegwiel te draaien? misschien is er nu wel een klep krom/lek...
 
Back
Top