Vespa sprint 4takt 2v juiste rollen( geen iget )

TDGRAAF

New Member
Beste lezers,

Ik heb een Vespa sprint 4takt 2v uit het jaar 2015-2016 het is dus GEEN iget. Er zit een Malossi multivar in met een onbegrensde cdi en sproeier 78. Ik heb nu de meegeleverde rollen erin van 6,1 hiermee gaat die natuurlijk niet heel hard want de rollen zijn te licht. Ik heb onderzoek gedaan alleen ik kan niks vinden over welke rollen erin moeten in mijn scooter voor de juiste prestaties ( dat die 60-65 gaat ). Enige wat ik kan vinden is dat in een iget 7,5 gaat maar dit is lijkt mij niet het zelfde als een normale die geen iget is. Het is officieel een snor nog weet niet of het uitmaakt.

Ik zie graag een bericht terug!

Gr thimo
 
Advertisement - register to remove this

Beste lezers,

Ik heb een Vespa sprint 4takt 2v uit het jaar 2015-2016 het is dus GEEN iget. Er zit een Malossi multivar in met een onbegrensde cdi en sproeier 78. Ik heb nu de meegeleverde rollen erin van 6,1 hiermee gaat die natuurlijk niet heel hard want de rollen zijn te licht. Ik heb onderzoek gedaan alleen ik kan niks vinden over welke rollen erin moeten in mijn scooter voor de juiste prestaties ( dat die 60-65 gaat ). Enige wat ik kan vinden is dat in een iget 7,5 gaat maar dit is lijkt mij niet het zelfde als een normale die geen iget is. Het is officieel een snor nog weet niet of het uitmaakt.

Ik zie graag een bericht terug!

Gr thimo
Hoi Thimo, zou tussen de 6,8 en 7,5 blijven, ik gok dat 7,2gr het best is, kan wel verschillen per motorblok.
 
Verschilt inderdaad per motorblok. Maar alles slijt een stuk sneller als je hoger in toeren gaat. Let er dus op dat je niet te lichte rollen gebruikt
 
Verschilt inderdaad per motorblok. Maar alles slijt een stuk sneller als je hoger in toeren gaat. Let er dus op dat je niet te lichte rollen gebruikt
Hoi, klopt inderdaad wat je zegt, alleen redt een piaggio blok makkelijk 7,2gr rollen, 80cc full malossi 2v zitten op de 6-6,5gr rollen een een 4v 80cc full malossi zit vaak zelfs in de 5gram dus dat blokje redt 7,2 wel :)
 
7,2 is ook prime. Aangezien 7,5 wordt aangeraden... Maar 6,1 is vrijwel altijd te licht.
80cc's hebben over het algemeen juist zwaardere rollen.
 
7,2 is ook prime. Aangezien 7,5 wordt aangeraden... Maar 6,1 is vrijwel altijd te licht.
80cc's hebben over het algemeen juist zwaardere rollen.
Met de torque driver is 8,4 of 9,3gram echt te zwaar dit zegt Joey Schaar, alleen het ding is ook dat je met te zware rollen je begrenzer niet vloeiend kan afstellen meer. Met 7,2gr op 80cc hoorde je duidelijk dat die begrensd was, en met 6,1gr trekt die beter in combinatie met de torque driver en je hoort de begrenzer niet meer.
 
met begrenzer loopt je blok sowieso niet goed.

Met torquedriver zou ik niet weten, vond het een beetje zonde gled voor nauwelijks resultaat. Dat is wat ik ervan gehoord had tenminste.
Er zijn ook mensen die een 80cc met multivar monteren, 6gr rollen erin, en dan loopt die cilinder kapot in een paar duizend kilometer. Meeste mensen gebruiken tussen de 8 en 9gr
 
met begrenzer loopt je blok sowieso niet goed.

Met torquedriver zou ik niet weten, vond het een beetje zonde gled voor nauwelijks resultaat. Dat is wat ik ervan gehoord had tenminste.
Er zijn ook mensen die een 80cc met multivar monteren, 6gr rollen erin, en dan loopt die cilinder kapot in een paar duizend kilometer. Meeste mensen gebruiken tussen de 8 en 9gr
met de torque driver moet je echt tussen de 6 en 6,5gram zitten, vraag maar aan de piaggio 4takt expert meijershaarlem, rijdt nu al trouwens 25 duizend km met mijn 80cc top performance cilinder met 6,1gr rollen en er loopt niks stuk.
Post automatically merged:

met begrenzer loopt je blok sowieso niet goed.

Met torquedriver zou ik niet weten, vond het een beetje zonde gled voor nauwelijks resultaat. Dat is wat ik ervan gehoord had tenminste.
Er zijn ook mensen die een 80cc met multivar monteren, 6gr rollen erin, en dan loopt die cilinder kapot in een paar duizend kilometer. Meeste mensen gebruiken tussen de 8 en 9gr
en dan heb je het verschil tussen Malossi Vertandingen of Polini vertandingen want met polini vertandingen moet je rond de 8 tot 9gram rollen zitten full setup en met malossi rond de 6 tot 6,5gram rollen, komt echt door de tandwiel verhouding.
Post automatically merged:

met begrenzer loopt je blok sowieso niet goed.

Met torquedriver zou ik niet weten, vond het een beetje zonde gled voor nauwelijks resultaat. Dat is wat ik ervan gehoord had tenminste.
Er zijn ook mensen die een 80cc met multivar monteren, 6gr rollen erin, en dan loopt die cilinder kapot in een paar duizend kilometer. Meeste mensen gebruiken tussen de 8 en 9gr
Dit is mijn video met 6,1gr rollen.
 
Last edited:
Jammer dat het Filmpje stopt bij 70 op de Teller.
zo beter? :)
Post automatically merged:

Bij een 4t klinkt t toerenverloop altijd zo raar dus dat dipje krijg je pas weg met een goed afgesteld blok.Een malossi poulie houd alleen ff de toeren vast daarom klinkt t toerenverloop zo mooi.Ik had 7.5 gr rollen en liep 88 max geen vespa wel lange piaggio blok.
7,5gram rollen had ik een hele tijd geleden erin, trok opzich goed maar de begrenzer was niet af te stellen omdat deze te weinig toeren maakte met de Malossi Vertanding, dan hoor je hem in zn toeren blijven hangen.
 
met de torque driver moet je echt tussen de 6 en 6,5gram zitten, vraag maar aan de piaggio 4takt expert meijershaarlem, rijdt nu al trouwens 25 duizend km met mijn 80cc top performance cilinder met 6,1gr rollen en er loopt niks stuk.
Post automatically merged:


en dan heb je het verschil tussen Malossi Vertandingen of Polini vertandingen want met polini vertandingen moet je rond de 8 tot 9gram rollen zitten full setup en met malossi rond de 6 tot 6,5gram rollen, komt echt door de tandwiel verhouding.
Post automatically merged:


Dit is mijn video met 6,1gr rollen.
zou allemaal best kunnen. Heb het ook niet over full malossi..

Netjes afgesteld trouwens. loopt goed voor een iget
 
Back
Top