Vespa sprint malossi ecu en multivar topsnelheid 51kmh

Sven513

New Member
Mijn vespa sprint iget met malossi ecu en multivar met 7,5gr rollen deed eerst ongeveer 51kmh. Ik heb met een vriend van ecu geruild, hij had een malossi ecu en ik een normale brom ecu, deze hebben we toen omgeruild. Zijn vespa sprint iget reed 60/65, ook in combi met multivar. Toen we hem omgewisseld hadden reed die van mij ongeveer 54, na een paar dagen reed hij echter maar rond de 51/52 en harder gaat hij gewoon niet. Is hier iemand die de gouden tip heeft waardoor hij gewoon rond de 60 rijdt zoals hij hoort te doen?
 
Advertisement - register to remove this

Is hij ingeleerd? Ook kan jouw scooter beter lopen op een andere afstelling, denk dan aan de rollen en drukveer.

Het kan ook liggen aan achterstallig onderhoud.
 
Is hij ingeleerd? Ook kan jouw scooter beter lopen op een andere afstelling, denk dan aan de rollen en drukveer.

Het kan ook liggen aan achterstallig onderhoud.
Ik heb hem niet ingeleerd, hij deed het gelijk. Ik heb wel de ‘gas response’ soortvan opnieuw ingeleerd maar niet helemaal het proces met dat je hem 10 min stationair moet laten lopen, ik zal dat nog eens proberen. Witte drukveer zit er in. Paar weken geleden ook nog bij de garage geweest voor 5k km beurt en hij heeft er toen 7 gram ipv 7,5 gr rollen ingedaan en toen liep die wel wat beter maar hij kon er ook niet meer uithalen dan hoe die nu loopt
 
Ben benieuwd of het inleren het oplost. Voor de rest zijn er geen begrenzing oid. Dus je zou met multivar en ecu gewoon 60-65 moeten kunnen
 
Ben benieuwd of het inleren het oplost. Voor de rest zijn er geen begrenzing oid. Dus je zou met multivar en ecu gewoon 60-65 moeten kunnen
Ik heb hem vanochtend opnieuw ingeleerd maar dat heeft weinig geholpen. Ik heb even die monteur gevraagd en bij het monteren van die multivar is de hele set gemonteerd dus ook de malossi variobus. Denken jullie echt dat een malossi v snaar zo veel zal helpen?
 
Of de originele bus terug monteren. Ik haal met mijn liberty s (is hetzelfde blokje) ook ruim 60 met malossi bus en standaard snaar
 
Nee ook met multivar en injectronic (zonder is het onmogelijk om bij de 50kmph in de buurt te komen). Ik bedoelde hiermee te zeggen dat het niet per se door de bus hoeft te komen.
 
Je kunt ook gewoon lekker 50 blijven rijden. Best een prima snelheid lijkt me. Misschien ging die eerst wel 54 omdat je toen die corona kilo's er nog niet bij had. Loopt je voor en/of achterwiel niet aan? Heb je tijdens het monteren vd multivar niet perongeluk dat ringetje gemonteerd.
Hoelang zit je snaar er op? Ik merkte flinke verbetering na het vervangen van de snaar. Dit is ook logisch want de nieuwe snaar was breder, waardoor die hoger op de poulie komt. Ook heb ik een minimaal verschil gemerkt van misschien net een mm tussen de Malossi variobus en de orginele gladde bus.
Nogmaals die Multivar doet niet tot weinig met je snelheid, zorgt enkel voor een mooier toeren verloop.
 
Je kunt ook gewoon lekker 50 blijven rijden. Best een prima snelheid lijkt me. Misschien ging die eerst wel 54 omdat je toen die corona kilo's er nog niet bij had. Loopt je voor en/of achterwiel niet aan? Heb je tijdens het monteren vd multivar niet perongeluk dat ringetje gemonteerd.
Hoelang zit je snaar er op? Ik merkte flinke verbetering na het vervangen van de snaar. Dit is ook logisch want de nieuwe snaar was breder, waardoor die hoger op de poulie komt. Ook heb ik een minimaal verschil gemerkt van misschien net een mm tussen de Malossi variobus en de orginele gladde bus.
Nogmaals die Multivar doet niet tot weinig met je snelheid, zorgt enkel voor een mooier toeren verloop.
Multivar is gemonteerd door een monteur, maar welk ringetje bedoel je precies? V snaar is nog origineel.
 
Warm of koud, wind mee wind tegen? Windscherm? Heb alleen ecu malossi als het waait rijdt deze 50 als de wind in de rug zit 60, grof gezegd maar scheelt echt veel
 
Warm of koud, wind mee wind tegen? Windscherm? Heb alleen ecu malossi als het waait rijdt deze 50 als de wind in de rug zit 60, grof gezegd maar scheelt echt veel
Met windscherm, je hebt geen multivar begrijp ik? Ik hoorde dat ie in combi met die 2 wel goed hard liep en dat wilde ik dus ook maar dat was niet helemaal gelukt
 
Ik heb alleen ECU inderdaad, maar zonder windscherm, als ik een klein beetje wind tegen heb rijdt deze maar 50. Met klein beetje wind mee al 54/55 ( wat officieel zou moeten)
 
Ah top. Merk je trouwens geen dips? Streept hij in een keer naar de 50? Ik zou gelijk even kijken of er geen varioring tussen zit. Dit zou mogelijk de begrenzing ook kunnen geven en deze wordt ook meegeleverd met de set.
Weet niet of je een Vario blokkeer sleutel hebt of slagmoer sleutel
 
Last edited:
Ah top. Merk je trouwens geen dips? Streept hij in een keer naar de 50? Ik zou gelijk even kijken of er geen varioring tussen zit. Dit zou mogelijk de begrenzing ook kunnen geven en deze wordt ook meegeleverd met de set.
Weet niet of je een Vario blokkeer sleutel hebt of slagmoer sleutel
Het is een injectie dus daar heb je toch alleen een variobus en een variobus met verdikking bij de snor varianten? Varioring zit als t goed is alleen scooters met carburateur. Hij gaat niet echt gelijk door naar de 50, merk ook dat hij niet heel veel toeren draait. Vaak hoor je dat ze rond de 50 meer toeren gaan draaien en dan zie je hem ook doortrekken richting de 60. Tot de 25/30 kmh trekt ie prima maar daarna is het nogal waardeloos
Post automatically merged:

Ik heb alleen ECU inderdaad, maar zonder windscherm, als ik een klein beetje wind tegen heb rijdt deze maar 50. Met klein beetje wind mee al 54/55 ( wat officieel zou moeten)
Ik heb ook geprobeerd zonder windscherm maar dat verschil was te verwaarlozen. Merk nu wel nu het kouder wordt hij nog minder presteert.
 
Back
Top