Vespa sprint 4v start niet

Sorry voor de onduidelijkheid, maar het gaat hier over een 4 takt met een 4 klepper blok, een orginele piaggio 100cc cilinder en een cilinder kop met strakkere klepveren.

Ja en ik hoop er nog minimaal hetzelfde aantal kilometers mee te kunnen rijden. Want het kan in mijn ogen toch niet zo zijn dat een scooter niet te repareren valt?

Net carb en sproeiers weer schoongemaakt en doorgeprikt. Nu met remreiniger in de carb door spuiten terwijl ik start. Hij leek er wel iets meer zin in te hebben, maar helaas begaf mijn startmotor het (teveel compressie voor de 50cc start motor), en er komt nu een raar verband luchtje van die start motor af en hij draait nog maar heel langzaam rond
weet je zeker dat het de startmotor zelf is? ik heb ook een keer zo'n elektrische brandlucht geroken, gepaard met langzaam rondgaan, toen bleek alleen het stekkertje van de plus (ongelooflijk dun draadje) gecorrodeerd te zijn en na schoonmaken, toeknijpen en invetten startte die (50 cc Kymco) als ik naar het knopje wéés (tot het knopje corrodeerde, maar daarvoor hetzelfde recept, waarna ik alleen maar hoefde te "denken: START" ;)

Last edited:
Daar heb ik nog niet naar gekeken, maar hij deed het voor het vele elektrische starten wel heel goed, en de start motor is een maandje oud. Maar ga er thuis nog even naar kijken. En wat betreft de scooter, voeden met remreiniger heeft niet geholpen waarna mijn startmotor was overleden. Toen ik weer ging kicken viel mij op dat de bougie maar 1 vonk gaf, misschien kon ik hem niet goed tegen de kleppendeksel houden tijdens het kicken, maar het viel mij wel op.

Back