Vespa sprint malossi ecu en multivar topsnelheid 51kmh

standaard zit er inderdaad geen varioring in ja. Maar bij de multivar krijg je die er bij. Zou trouwens niet weten waarom je dat zou willen als je een snelle vario koopt van. En het lijkt me overigens sterk dat ze die er bij gemonteerd hebben

Heb je al wat lichtere rollen geprobeert?
Post automatically merged:

En je moet ook niet verwachten om binnen 12 seconden op 50kmph te zitten. Het blijft een 50cc 4t
 
standaard zit er inderdaad geen varioring in ja. Maar bij de multivar krijg je die er bij. Zou trouwens niet weten waarom je dat zou willen als je een snelle vario koopt van. En het lijkt me overigens sterk dat ze die er bij gemonteerd hebben

Heb je al wat lichtere rollen geprobeert?
Post automatically merged:

En je moet ook niet verwachten om binnen 12 seconden op 50kmph te zitten. Het blijft een 50cc 4t
Ik heb nu 7,0 gr ipv 7,5. Toen ze gemonteerd werden liep die zeer goed met lekkere optrek en een stabiele +- 54/55 kmh maar het is nu op een of andere manier weer wat minder geworden lijkt het wel. Vanmiddag reed ik van een kleine helling en op een gegeven moment leek het wel alsof hij in zn begrenzer ging (wat natuurlijk niet zou kunnen), hij remde voor mn gevoel wat af, heb dat nooit eerder gehad maar ik dacht misschien dat iemand daar iets van af weet. Ook op zon zelfde helling omhoog heeft hij vaak wel wat moeite mee en verlies ik ongeveer 7/8 kmh, en heb dan niet het gevoel dat hij me omhoog trekt zoals ik wel bij andere scooters heb.
 
Misschien dat het dan toch door die bus komt.
Ik neem aan dat de kleppen gesteld zijn tijdens die 5k beurt. Anders zou het misschien daardoor komen?
 
Ben zeer benieuwd. Kijk ook even of je ziet hoe hoog de snaar komt op de poulie. Denk dat hij daar nog niet genoeg voor is ingesleten.
 
Last edited:
Wacht, 5400 op de teller? Dan zit waarschijnlijk nog de originele mitsuboshi snaar van de fabriek er nog in. Die is korter waardoor de topsnelheid omlaag gaat. Dat zou wel kunnen verklaren waarom hij niet zo hard gaat.
 
Misschien dat het dan toch door die bus komt.
Ik neem aan dat de kleppen gesteld zijn tijdens die 5k beurt. Anders zou het misschien daardoor komen?
Ik zal tijdens het monteren van die v snaar ook gelijk idd ff kijken of het die ring op de bus zit. Kleppen stellen zou ook een goeie kunnen zijn, had het een keer bijgehouden en hij liep ongeveer 1/30 qua verbruik. Meer benzineverbruik kan toch een aanwijzing zijn dat ze niet goed gesteld zijn
Post automatically merged:

Wat DaytonB zegt, met een orginele piaggio snaar(830488) win je zeker een aantal kilometers op de top
Heb een malossi v snaar besteld dat is ook prima toch?
Post automatically merged:

Misschien dat het dan toch door die bus komt.
Ik neem aan dat de kleppen gesteld zijn tijdens die 5k beurt. Anders zou het misschien daardoor komen?
Kleppen zijn niet als het goed is niet gesteld tijdens die kleine beurt, dat is gebeurd toen hij rond de 1000km zat
 
Last edited:
hoog benzine verbruik is daar een symptoon van ja. Maar als dit tijdens de beurt al gedaan is kan je er beter vanaf blijven. En als die 1/30 met stadsverkeer is is dat al best goed voor een opgevoerde injectie
 
Schrijf ook op welk onderhoud je doet na hoeveel km. Dan kun je in het vervolg ieder jaar preventief de standaard dingen langs en voorkom je problemen.
 
Last edited:
Het is altijd lastig te horen, maar het klinkt ook alsof hij heel weinig toeren maakt. Misschien toch nog lichtere rollen? En strakkere trekveren (+1000rpm).

En de kleppen moeten elke 5k km gesteld worden. Dat is dus al bijna
 
Heb een malossi v snaar erin gezet maar daar rijdt hij ook maar 50 mee. Had even nagevraagd maar kleppen zijn dus wel gesteld (maandje geleden, 500km). Erg stom, maar er bleek dus al een originele v snaar in te zitten, had hier helemaal overheen gekeken. Heb ondertussen ook een nieuwe piaggio v snaar besteld en kijk even of er verschillen in zitten en zo niet monteer ik de normale weer terug. Heb wel de banden opgepompt en hij loopt weer wel wat beter. Denk dat het misschien toch maar een 80cc wordt.
Post automatically merged:

Hebben jullie ervaringen met een 80cc op een iget? Zou het wel zelf willen monteren want vgm valt het prima te doen maar ben bang dat er kleine dingen zijn wat ik niet weet en dat het uiteindelijk in de soep loopt
 
Ik zou hem eerst bij een brommerzaak langsbrengen om te kijken wat er mis mee is. Of strakkere trekveren en lichtere rollen proberen omdat hij weinig toeren maak (of hoorde ik dat verkeerd?) Mijn liberty s, met hetzelfde blok, en precies dezelfde setup (maar dan 8gr dr pulley sliders ipv 7,5gr rollen, en dus die witte trekveren) loopt veel harder
 
Ik zou hem eerst bij een brommerzaak langsbrengen om te kijken wat er mis mee is. Of strakkere trekveren en lichtere rollen proberen omdat hij weinig toeren maak (of hoorde ik dat verkeerd?) Mijn liberty s, met hetzelfde blok, en precies dezelfde setup (maar dan 8gr dr pulley sliders ipv 7,5gr rollen, en dus die witte trekveren) loopt veel harder
Ik heb bij dat beurtje hem gewoon uitgelegd enzo maar hij heeft er ipv 7,5, 7 gram rollen ingegooid en hij zei dat ie er niet meer uit kon halen... wat zijn dr pulley sliders? Ik heb hier nog nooit van gehoord, kan je me daar meer over vertellen en heb je eventueel ook een filmpje van je optrek?
 
Ik kan vanmiddag denk ik wel een video maken. Ga ongeveer in 7 seconden naar de 40 en 12 seconden naar de 50. Heb dit niet goedgemeten dus klopt niet 100%
Post automatically merged:

Dr pulley sliders kan je het beste zelf opzoeken, is nogal lastig uit te leggen
 
Back
Top