Steyn
New Member
Hoi allemaal,
Een jaartje geleden heb ik een Vespa LX50 4t Gekocht, 2ehands. ( blauw kenteken) Heeft altijd goed gereden en na 4000 kilometer in een jaartje toch tijd geweest dat ik hem is een beurt zou geven. Geen proffesional maar met wat hulp toch zelf gedaan.
Nou erger ik me er al een tijdje aan dat de scooter langzaam optrekt, elke andere gelijke scooter lijkt sneller. (In optrekken niet in topsnelheid).
Ook ben ik erachter gekomen dat mijn vespa een 45km/u CDI heeft en een 6mm varioring erin waardoor hij 38 op de teller loopt. Is dit gebruikelijk?
Mijn vraag dus. Wat kan ik doen om hem wat feller te maken, zonder hem harder te laten lopen. En is het gebruikelijk dat een 25 km scooter een 45 km cdi heeft?
Km stand: 12000
Topsnelheid: 38
Sproeier: 75 (teruggebracht van 78)
Rolletjes: niet bekend naar lichtere dan origineel.
Leeftijd: 2008
Thanks!
Een jaartje geleden heb ik een Vespa LX50 4t Gekocht, 2ehands. ( blauw kenteken) Heeft altijd goed gereden en na 4000 kilometer in een jaartje toch tijd geweest dat ik hem is een beurt zou geven. Geen proffesional maar met wat hulp toch zelf gedaan.
Nou erger ik me er al een tijdje aan dat de scooter langzaam optrekt, elke andere gelijke scooter lijkt sneller. (In optrekken niet in topsnelheid).
Ook ben ik erachter gekomen dat mijn vespa een 45km/u CDI heeft en een 6mm varioring erin waardoor hij 38 op de teller loopt. Is dit gebruikelijk?
Mijn vraag dus. Wat kan ik doen om hem wat feller te maken, zonder hem harder te laten lopen. En is het gebruikelijk dat een 25 km scooter een 45 km cdi heeft?
Km stand: 12000
Topsnelheid: 38
Sproeier: 75 (teruggebracht van 78)
Rolletjes: niet bekend naar lichtere dan origineel.
Leeftijd: 2008
Thanks!