Verzekering bij ongeluk met opgevoerde scooter

Tgk

New Member
Hallo iedereen, ik rijdt nu al een tijdje op een zip 70cc 2t, en kan nu met mijn knie op mijn zadel tijdens een wheelie etc, dus ik vind het zelf tijd voor iets snellers en wil graag de overstap maken naar een 125cc(omdat een hoogtoerige 70 te opvallend is). Nou ben ik minderjarig en als ik dus op een scooter die niet aan de eisen van de verzekering voldoet en iemand een rolstoel in rijdt dan zijn natuurlijk alle kosten op mij/ mijn ouders, mijn ouders hebben hier natuurlijk geen zin in omdat ze dan kunnen fluiten naar hun pensioen, en ik geef ze groot gelijk, want dat is een belachelijk risico. Maar toch doen veel mensen het, is er een manier om het te omzeilen, checkt de verzekering het niet?

Nou is mijn vraag voor de mensen met een een scooter 70-125-172 die een ongeluk hebben gehad waarbij iemand gewond is geraakt of een auto flink is geraakt, en wat voor gevolgen dit had?

Misschien denk je: ja maar je rijdt toch al op een 70cc. ja het is dus zo, mijn vader denkt dat als ik op een MOTOR rijdt de kans dat de verzekering toch iets vergoed kleiner is dan met een standaard blok met een andere cilinder.

Ik hoop dat deze thread nuttig is dat mensen misschien in het vervolg extra goed nadenken over welke gevolgen er kunnen zijn voor meer cc’s
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dat mensen het doen, maakt niet dat het verstandig is. We hebben tegenwoordig volgens mij een toename van onverstandige mensen in onze maatschappij.

Het is gewoon heel simpel, en je bent er zelf ook al bewust van. Met een opgevoerde scooter op de openbare weg rijden ben je niet verzekerd en kan je aansprakelijk worden gesteld voor alle schade. Wat ook naar mijn mening de situatie wezenlijk anders maakt dan "vroeger" is de toename van letselschade advocaten, die in de afgelopen jaren veel actiever zijn geworden op de Nederlandse markt waardoor je meer kans hebt dat er ook een zaak uit volgt met forse geclaimde schade.

Het rijden op een motor zorgt voor dezelfde situatie, de motor zal niet verzekerd zijn op jouw naam, en als de verzekering het vermoeden heeft dat jij de regelmatige bestuurder bent zit je in dezelfde situatie.

Er is gewoon geen situatie dat dit een goed idee is, tenzij je erg onverstandig bent.
 
Bas, nu je het toch over motoren hebt, ik merk steeds vaker dat hier vragen gesteld worden over het monteren van een 125cc of zelfs 172cc onder een brom of zelfs snor frame.
Vragen zoals:
  • Past deze xxx motor onder mijn zip xxx
  • of hoe pas ik mijn kabelboom aan.
  • of mijn zip 125cc vonkt plots of start niet meer
  • of hij loopt maar 95 wat kan ik eraan doen om hem sneller te maken.
En vaak ook nog ventjes die vaak maar net 16 of 17 zijn en soms zelfs dat niet eens.
Kijk maar eens hoeveel nieuwe leden 23 of 24 zijn, toch erg frapant dus er wordt stelselmatig ook nog gelogen over hun leeftijd bij aanmelden en waarom?
Ik vind dit ombouwen naar 125cc of hoger een kwalijke ontwikkeling en eigenlijk even kwalijk, zo niet nog kwalijker, dan het opvoeren van een snorfiets.
Je zegt het zelf, mensen doen meer een meer beroep op letseladvocaten met alle gevolgen van dien.
Zo'n veroordeling en eventueel met hulp van dit forum kan en zal een probleem worden voor je hele leven en dat van het slachtoffer en dan zijn wij ons een beetje druk aan het maken over snelle snorfietsen.
Ik wil daarmee niet zeggen dat het snorbeleid slecht is, integendeel, maar misschien ook deze praktijken een halt toeroepen voor er mensen in problemen komen met ons toedoen.
 
Back
Top