Verzekering ter plaatsen regelen.

Je gaat naar wifi-instellingen en maakt verbinding met dat netwerk.
Je krijgt gewoon een schermpje waarin je alleen maar hoeft aan te klikken dat je het eens bent met de voorwaarden en dat je, je er aan houdt.
Meerdere opticienketens hebben deze gratis wifi verbindingen ook die overigens door Ziggo worden geleverd.
Op z'n Nokia 3310. :)
Hoe lang gaan deze nutteloze adviezen nog door ?
 
Je kan toch het nummer van de verzekering opslaan op je tel?? Enra bijvoorbeeld kan je bellen als ook vele anderen zoals anwb. Je maakt t voor je zelf moeilijker als nodig. Ik belde gewoon de anwb op en werd geregeld.

Bij ENRA wil ik niet zitten.. Daar zit je direct aan de verzekering vast.. En dan moet je ook direct voor een heel jaar betalen.

Hema kan ik aanvragen en opzeggen per dag.. En kost me dan ongeveer 7 euro per maand om te verzekeren.
Stel ik wil de scooter tijdelijk niet meer gebruiken.. Kan ik heel flexible de verzekering opzeggen en zet ik het ding op schorsen.
Bij die andere verzekerings maatschappijen werkt het allemaal heel omslachtig.
Post automatically merged:

Ik vind het knap dat eurokit het altijd weer moeilijk weet te maken. En de beste en simpelste oplossingen weet te weerleggen met perfect ontwikkeld doemdenken.

Gewoon bellen, makkelijker kan niet.

Gewoon bellen tijdens het laatste uur als ze al bijna gesloten zijn..
Post automatically merged:

Op z'n Nokia 3310. :)
Hoe lang gaan deze nutteloze adviezen nog door ?

Als of jij bepaald of het topic dicht moet.. Het is een discussie topic , en dat blijft ook zo.

Als jij zo loopt te zagen, ga ik dat bij jou topics ook doen..

Dus als iemand nog adviezen heeft graag..
 
Bij ENRA wil ik niet zitten.. Daar zit je direct aan de verzekering vast.. En dan moet je ook direct voor een heel jaar betalen.

Hema kan ik aanvragen en opzeggen per dag.. En kost me dan ongeveer 7 euro per maand om te verzekeren.
Stel ik wil de scooter tijdelijk niet meer gebruiken.. Kan ik heel flexible de verzekering opzeggen en zet ik het ding op schorsen.
Bij die andere verzekerings maatschappijen werkt het allemaal heel omslachtig.
Post automatically merged:



Gewoon bellen tijdens het laatste uur als ze al bijna gesloten zijn..
Post automatically merged:



Als of jij bepaald of het topic dicht moet.. Het is een discussie topic , en dat blijft ook zo.

Als jij zo loopt te zagen, ga ik dat bij jou topics ook doen..

Dus als iemand nog adviezen heeft graag..
ik zit ook bij enra en als ik hem stop wil zeggen doe ik dat. en betaal 8 euro pm dus dat klopt niet.
Anwb kan je je verzekering zelfs schorsen en na een belletje ga je weer.
 
Even Apeldoorn Bellen ! .... ( Centraal Beheer ) :tearsofjoy:

Daar is me kisbee al verzekerd. Die hebben geen schade vrije jaren systeem..

Het ging me meer om, om een vrij makkelijk iets te regelen zodat ik gewoon kan rijden.
En geen zin om 15 minuten aan de lijn te moeten hangen om de hele rats aan info door te geven.


Maar heb eigenlijk nog even nagedacht.. Want zo recht streeks een enkele afspraak word lastig.

Zat te denken om op de scooter bij een goede dag er naar toe te rijden.. (helaas heb ik geen scooter ambulance, anders had ik hem direct mee genomen.

Te bekijken, en als ik hem wil hebben over te kopen..

Eventueel in het weekend of op vrijdag op te halen en dan naar huis rijden..

Een andere optie zou zijn. Ermee naar het station rijden. En daar stallen voor 4 dagen of zo.. En dan met de trein terug en dan met de scooter weer naar huis.
 
Ik verwacht dat de meeste na 17:00 uur er niet meer zitten. Lijkt me toch normale kantoor tijden?
jij met je "verwachten" en "lijken" volgens mij wil je helemaal niet dat het lukt? : er zijn er meerdere die je gezegd hebben dat ze tot laat hun verzekeraar kunnen bellen, anwb kan je tot 18:00 bellen en elke polis kan je binnen 14 dagen weer opzeggen (dat is wettelijk zo, heet de polisbedenktijd). zoek het nou gewoon eens uit, noteer de beste optie die voor jou (tijdelijk) schikt en bel die, àls die scooter al de koop waard is, want dat weet je ook nog niet eens.
 
Ik wil geen angst zaaien.
Alleen hoe ga je deze scooter overschrijven?
Anno 2023 mag een verkoper toch aannemen dat je hem via Digid via je telefoon of laptop even in twee minuten overschrijft.
Gezien de verkoper niet zo 1,2,3 jou zal voorzien van wifi en jou ook de meldcode niet zomaar wil geven zal hij dus mee moeten naar een overschrijfpunt.
Denk niet dat de verkoper achterop je scooter meegaat naar het postkantoor.
Ik zie het zo, wanneer iemand een klein ding van mij wil overnemen, van bijvoorbeeld 10 euro en het perse wil ophalen.
De gemiddelde inwoner van Nederland beweert bijvoorbeeld om 19:00 te komen, wat in praktijk een tijdslot van zon 1830-1930 is.
Knikker ik het in een zak voor me deur, potje ernaast voor het geld.
Interesseert me vrij weinig of er uiteindelijk wat geld in dat potje zit.

Als ik thuis moet blijven voor een uur had ik 3 keer dat geld kunnen verdienen
Stuur ik het zooitje op (kosten koper) wanneer het mij uitkomt en ik toch al bij de super ben, kost het me 2 minuten.

Moraal van dit verhaal.
Iemand komt een scooter kopen?
Tof. Zorg dat je je shit op orde hebt.
5 min kijken, 10 min proef rijden, overschrijfbewijs binnen? Hop wegwezen. :poutingcat:

Ik haalde 3 maanden terug een scootertje.
Ik start die scooter, geef wat gas.
Zeg tegen die knaap: 'je wilde 100 euro? Prima, laad jij em op een aanhanger en zet je dat ding vanavond nog voor mijn deur 5 km verderop?'
Verkoper: 'Is goed, meteen overschrijven via digid, afrekenen en ik zie je over een uur.'
Ik was binnen vijf minuten weg.

Bestaan er tegen woordig niet meer iets zoals internet cafes of zo, waar je een pc kan gebruiken en daar een simpele verzekering (zoals bij de hema) kan afsluiten.
Weinig, maar ze zijn er wel. Googlen op internetcafe (plaats).
Bij de bibliotheek kun je meestal wel terecht.

In ieder geval veel succes.
We zien hem wel verschijnen bij #projecten.
 
Ik wil geen angst zaaien.
Alleen hoe ga je deze scooter overschrijven?
Anno 2023 mag een verkoper toch aannemen dat je hem via Digid via je telefoon of laptop even in twee minuten overschrijft.
Gezien de verkoper niet zo 1,2,3 jou zal voorzien van wifi en jou ook de meldcode niet zomaar wil geven zal hij dus mee moeten naar een overschrijfpunt.
Denk niet dat de verkoper achterop je scooter meegaat naar het postkantoor.

, maar ze zijn er wel. Googlen op internetcafe (plaats).
Hij heeft blijkbaar geen internet op zijn kleitablet.
Je kan ook zelf met de papieren naar een punt om de scooter op naam te zetten.
Daarna haal je de scooter op.
 
Ik wil geen angst zaaien.
Alleen hoe ga je deze scooter overschrijven?
Anno 2023 mag een verkoper toch aannemen dat je hem via Digid via je telefoon of laptop even in twee minuten overschrijft.
Gezien de verkoper niet zo 1,2,3 jou zal voorzien van wifi en jou ook de meldcode niet zomaar wil geven zal hij dus mee moeten naar een overschrijfpunt.
Denk niet dat de verkoper achterop je scooter meegaat naar het postkantoor.
Ik zie het zo, wanneer iemand een klein ding van mij wil overnemen, van bijvoorbeeld 10 euro en het perse wil ophalen.
De gemiddelde inwoner van Nederland beweert bijvoorbeeld om 19:00 te komen, wat in praktijk een tijdslot van zon 1830-1930 is.
Knikker ik het in een zak voor me deur, potje ernaast voor het geld.
Interesseert me vrij weinig of er uiteindelijk wat geld in dat potje zit.

Als ik thuis moet blijven voor een uur had ik 3 keer dat geld kunnen verdienen
Stuur ik het zooitje op (kosten koper) wanneer het mij uitkomt en ik toch al bij de super ben, kost het me 2 minuten.

Moraal van dit verhaal.
Iemand komt een scooter kopen?
Tof. Zorg dat je je shit op orde hebt.
5 min kijken, 10 min proef rijden, overschrijfbewijs binnen? Hop wegwezen. :poutingcat:

Ik haalde 3 maanden terug een scootertje.
Ik start die scooter, geef wat gas.
Zeg tegen die knaap: 'je wilde 100 euro? Prima, laad jij em op een aanhanger en zet je dat ding vanavond nog voor mijn deur 5 km verderop?'
Verkoper: 'Is goed, meteen overschrijven via digid, afrekenen en ik zie je over een uur.'
Ik was binnen vijf minuten weg.


Weinig, maar ze zijn er wel. Googlen op internetcafe (plaats).
Bij de bibliotheek kun je meestal wel terecht.

In ieder geval veel succes.
We zien hem wel verschijnen bij #projecten.


Overschrijven via digid, dat is volgens mij nieuw.. vertel..
 
U heeft de kentekencard en de tenaamstellingscode van het voertuig dat u wilt overschrijven. Met een ‘papieren’ kentekenbewijs is online overschrijven niet mogelijk.

Zal die het de papieren ketekenbewijs hebben, he wat jammer nou dan gaat het niet.


Dit is wat ik uit het gesprek haal:

Dan ga ik meteen even de rdw papieren zoeken



Uw mobiele telefoon (of die van iemand anders) moet een Android smartphone zijn, versie 7.0 of hoger, óf een iPhone model 7 of hoger en iOS versie 13.2. Deze telefoons beschikken over een zogenoemde NFC chiplezer. De chiplezer is nodig om een identiteitscheck te kunnen uitvoeren. Zorg bij gebruik dat de lezer is ingeschakeld op uw telefoon.


Geen idee welke android versie mijn telefoon heeft.. Maar wellicht zal het wel minimaal versie 7 zijn aangezien er wel een NFC erop zit.

Maar JEZUS zeg wat een gekut om zo een kenteken over te schrijven.

Ook geen digiAPP op de telefoon.. Niet dat ik het ooit van plan was..
 
Vroeger werkte als volgt:
Koper en verkoper gingen samen naar het postkantoor met de benodigde papieren.
Vervolgens schreef de postbeambte het voertuig over.
De koper kreeg een bewijs van tenaamstelling en de verkoper een vrijwaringsbewijs.
De koper belde de verzekeringsmaatschappij op dat het voertuig verzekerd diende te worden.
Kreeg vervolgens een voorlopige dekking en na een aantal dagen het verzekeringsbewijs thuis gestuurd.
-------------------------------------------------
Dit is heden ten dage nog steeds mogelijk.
Ga gezellig met z'n tweeën richting een postagentschap.
Daar schrijven de deze, digitaal, over.
De verkoper krijgt nog ouderwets een papieren vrijstelling.
Bij de koper valt na twee dagen een plastic houderschapskaartje in de bus.
--------------------------------------------------
Over het regelen van een verzekering kan ik kort zijn.
Bel een verzekeringsmaatschappij naar keuze, zeg dat je een voertuig wilt aanschaffen en alvast je gegevens wilt doorgeven.
Na het beantwoorden van een aantal (standaard) vragen geven ze een voorlopige dekking.
Het enige wat je na aankoop moet doen is de code van het voertuig doorgeven en klaar!
Geloof het of niet, maar bovenstaande kan anno 2023 nog steeds via ouderwets bellen geschieden..............
-------------------------------------------------
#HOEMOEILIJKKANHETZIJN............................
 
Back
Top