Welke verzekering maatschappij ben je het meest tevreden mee?

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik vraag me af met welke verzekerings maatschappij ben je het meeste tevreden mee in anno 2022?

Kom op de site van independer en krijg de volgende keuzes voor geschotelt:

Centraal beheer (is voor mij het goedkoopste)

Unive (daar heb ik met de scooter die ik wil verzekeren eerder bij gezeten (was ik niet zo heel tevreden mee, maar is redelijk) Nogal erg traag met administratie)

Inshared (ben ik eigenlijk nooit bij geweest) (en heb hier verder ook geen ervaring mee)

Hema (daar zit ik nou met me peugeot vivacity ) Betaling gaat via online, wel erg makkelijk te regelen. Zelfs als je niet heel lang nodig hebt. (maar lees bij reviews niet zulke beste dingen, van niet willen uitkeren bij ongeval ect)

ASR (Nederlandse verzekeringsmaatschappij voor alle verzekeren (is wel stuk duurder en nooit gehad)

ANWB (zit ik momenteel met de piaggio new fly bij (volgens mij via unigarant (en daar ben ik zelf niet zo heel kapot van)

Unigarant ( zoals hierboven is het duur en ben er niet zelf heel kapot van)


Zo ook graag willen weten welke allemaal maand premie verrekenen en geen jaar premie (centraal beheer is er i.i.g een van net als de hema)
HEMA gaat volgens mij via Achmea..
 
Advertisement - register to remove this

Niu en lingben bij ANWB(wat een gezeik daar...HAd te vaak gewisseld let 3 2 x een scooter gewisseld.. Zij wensen te bepalen hoevaak jij een andere scooter mag kopen)
De Kymco bij Enra. en die lijken tot dus ver prima
 
had mn tomosjes bij Meeús verzekerd (boel gezeik mee gehad omdat ze maar wat graag een schade van vele jaren terug als excuus
wilden gebruiken om je maar zoveel mogelijk premie te laten betalen).
mn kymco zat bij AON (is er terecht gekomen nadat Meeús de scooteraars daar had gedumpt).
heb er verder geen ervaring mee, behalve dan dat ze simpel en snel waren met het beeindigen van de verzekering toen ik het kreng verkocht had.

mn Sourini zit bij ANWB omdat die bij vergelijkings-sites de beste prijs/voorwaarden balans had, én ik ook korting kreeg omdat ik op dat moment nog lid was.
a.s. jaar moet ik nog zien of ik blijf, of overstap...
 
en welke mogen dan de criminele organisatie wezen?
volgens mij verward hij verzekeraars met de staats-maffia...
alhoewel de graaiers die zich met de gezondheidszorg bezighouden ook aardig weten hoe ze voor zo weinig mogelijk, de meeste cash binnen kunnen schrapen zonder dat daar straf op komt....
 
volgens mij verward hij verzekeraars met de staats-maffia...
alhoewel de graaiers die zich met de gezondheidszorg bezighouden ook aardig weten hoe ze voor zo weinig mogelijk, de meeste cash binnen kunnen schrapen zonder dat daar straf op komt....
verzekeraars zijn bankiers .... en bankiers zijn tuig.
toevallig allemaal met zon klein petje op de bolus...

de gezondheidszorg hahahahahhahah ook al zon oplichtersbende...
je iets verplichten terwijl ze dat helemaal niet kunnen.
en het dus ook niet verplicht is.
heerlijk.. al die bullshit
 
Ben juist benieuwd of er meer verzekerings maatschappijen er zijn die ik nog niet kende.

Meestal zie je snel die bekender, zoals unive, ANWB, Achmea, EnRA, Unigarant.

Maar probeer wat andere te ondekken (zal vast geen reclame nodig hebben.) Vind op Internet niet zo snel iets.
 
je iets verplichten terwijl ze dat helemaal niet kunnen.
en het dus ook niet verplicht is.
Deze is zeker wel verplicht.
Net zoals een W.A. verzekering voor motorvoertuigen.
Of men het hier wel of niet mee eens is, doet niet ter zake.
Het is wettelijk bepaald/geregeld...
--------------------------------------------------------------------------------
@eurokit:
Er zijn heel veel verschillende verzekeringmaatschappijen.
Echter zijn dit geen opzichzelfstaande maatschappijen.
Er zijn maar een paar grote spelers op de markt die via dochterondernemingen verzekeringen verkopen.
Waarom er zoveel zijn is mij een raadsel...
Een stuk of tien maatschappijen zou voldoende moeten zijn.
Dan is er voldoende concurrentie en keuze.
------------------------------------------------------------
Onderstaand een persoonlijke noot:

Mijn scooter is al jaren verzekerd bij Univé.
Heb een combipakket waar ook mijn auto en aansprakelijkheidsverzekering zijn ondergebracht.
Deze betaal ik per jaar voor extra korting, maar kan ook per maand.

2,5 jaar geleden heb ik, na jaren zonder gezeten te hebben, een auto aangeschaft.
Bij Univé uitgekomen omdat deze de goedkoopste W.A. verzekering voor mij had.
Kon geen aantoonbare schadevrije jaren overleggen.
Dus uithuilen en opnieuw beginnen...
Verzekering afgesloten en klaar.
Daarna kwamen zij met het voorstel om een combipakket te nemen en de schadevrije jaren van de scooter ook voor de auto te laten gelden.
Scheelt mij toch weer een X-aantal Euro's...

Zo kan het ook...!!!
 
Deze is zeker wel verplicht.
Net zoals een W.A. verzekering voor motorvoertuigen.
Of men het hier wel of niet mee eens is, doet niet ter zake.
Het is wettelijk bepaald/geregeld...
--------------------------------------------------------------------------------
@eurokit:
Er zijn heel veel verschillende verzekeringmaatschappijen.
Echter zijn dit geen opzichzelfstaande maatschappijen.
Er zijn maar een paar grote spelers op de markt die via dochterondernemingen verzekeringen verkopen.
Waarom er zoveel zijn is mij een raadsel...
Een stuk of tien maatschappijen zou voldoende moeten zijn.
Dan is er voldoende concurrentie en keuze.
------------------------------------------------------------
Onderstaand een persoonlijke noot:

Mijn scooter is al jaren verzekerd bij Univé.
Heb een combipakket waar ook mijn auto en aansprakelijkheidsverzekering zijn ondergebracht.
Deze betaal ik per jaar voor extra korting, maar kan ook per maand.

2,5 jaar geleden heb ik, na jaren zonder gezeten te hebben, een auto aangeschaft.
Bij Univé uitgekomen omdat deze de goedkoopste W.A. verzekering voor mij had.
Kon geen aantoonbare schadevrije jaren overleggen.
Dus uithuilen en opnieuw beginnen...

Verzekering afgesloten en klaar.
Daarna kwamen zij met het voorstel om een combipakket te nemen en de schadevrije jaren van de scooter ook voor de auto te laten gelden.
Scheelt mij toch weer een X-aantal Euro's...

Zo kan het ook...!!!
Ook gehad maar dan met de scooter. auto werd goed over genomen alleen scooter niet. 6 jaar verdwenen na een ander roydata systeem of update of wat dan ook. Helaas dan maar.
 
Heb mijn verzekering bij geen centteveel nl maar weer opgezegd. Waarom ik het genomen had? Ik dacht het is toch via Enra dus zal wel goed zijn.
Toen ik eenmaal de reviews gelezen had, was ik er ook gelijk weer klaar mee.

Waarschijnlijk ga ik maar bij centraal beheer.


Vond het via de HEMA ook wel goed gaan.. Is wel makkelijk te regelen.. Alleen wat als er je moet gaan claimen.. Dan sturen ze je waarschijnlijk met een kluitje in het riet.

Heb onder tussen geleerd dat de aller goedkoopste verzekering ook niet handig is om te doen.
Zit ook vaker een slechte verzekeringsmaatschappij achter.

En Via via moet ik niet aan willen beginnen.. Moet gewoon direct zonder tussen komst van een andere instantie.
 
Back
Top