Vervolg ''De Jager'' poort

ruud. said:
snap je niet, meeste rijden scooter hier, geen automaat oid, dus waar haal je die 100meter ivg met toerengebied ineens vandaan?..

die hele poort heeft sowieso niks met time area oid te maken.

Was inderdaad te zwart wit, maar we willen natuurlijk wel dat het motortje lekker doorloopt in de toeren ookal looptie net iets uit de vario voor de finish.

Je brengt gewoon wat oppervlakte aan waadoor je mean area zal stijgen en daarbij je toeren, met behoud van drukopbouw en arbeidsslag. Je toeren zullen niet veel stijgen omdat het onderste gedeelte van de uitlaatpoort het minst lang openstaat (na zuigerversnelling correctie)
 
Luuk said:
Was inderdaad te zwart wit, maar we willen natuurlijk wel dat het motortje lekker doorloopt in de toeren ookal looptie net iets uit de vario voor de finish.

Je brengt gewoon wat oppervlakte aan waadoor je mean area zal stijgen en daarbij je toeren, met behoud van drukopbouw en arbeidsslag. Je toeren zullen niet veel stijgen omdat het onderste gedeelte van de uitlaatpoort het minst lang openstaat (na zuigerversnelling correctie)

je reactie raakt kant noch wal.

Deze ingreep voer je uit voor een toerengebied, welk gebied? Appeltje eitje, de range van je uitlaat. Heb je geen fut meer na 100m zit het probleem m in je uitlaat, niet in een area oid.

Zoals al 10 keer vermeld heeft deze poortvorm niets met een of andere rekendimensie te maken, of oppervlak om van je uitlaatgas af te komen. Simpelweg is het om de pulsaties van de uitlaat te verbeteren / optimaliseren / gebruiken. Ik denk dat je een pittige blowback in je spoelers zal hebben al frees je de uitlaatpoort om jou reden tot het ODP ;)
 
Sander said:
Nopez...

Ding is nergens breder dan de oorspronkelijke maximale breedte.. Daarnaast blijft het spijltje toch het "hijkelste" punt.

Op het poortmapje van die Speed 06 was de poort 28mm breed.. wat vrij groot is:7

mja weet niet zeker of het klopt, want de poortmap was beetje vaag:+

Maarr de poort was goed afgerond en niet zo ''vierkant'' als mijn poort zeg maar. Dus echt zuigers zal die niet vreten idd
 
Poortje aan beide kanten gedaan:

5_066.jpg
 
Cra-c-c said:
Poort ziet er verder goed uit.
Knal het eens op de bank zou ik zeggen.

Vandaag dé Cross en een Cross 7t (beide door mij getuned) op een aerox gezet met:

RHQ 85 as
MHR Rotor
D'O 26
MHR Overrange

en knalde rete hard. 20 pk zit er iig in:+ Wel ben ik van mening dat er met een 29.5 Ibea oid veel meer winst te halen valt:~

Foto Speed 7t:

http://img130.imagevenue.com/img.php?loc=loc55&image=91025_s4.jpg

op link drukken

Hoorde net dat Henk Slinger dus ook aan de omlaag frezend poort doet en deze scoort ook flink.. misschien dat ik hem er toch nog eens in frees:*
 
Facilly said:
Vandaag dé Cross en een Cross 7t (beide door mij getuned) op een aerox gezet met:

RHQ 85 as
MHR Rotor
D'O 26
MHR Overrange

en knalde rete hard. 20 pk zit er iig in:+ Wel ben ik van mening dat er met een 29.5 Ibea oid veel meer winst te halen valt:~

Foto Speed 7t:

http://img130.imagevenue.com/img.php?loc=loc55&image=91025_s4.jpg

op link drukken

Hoorde net dat Henk Slinger dus ook aan de omlaag frezend poort doet en deze scoort ook flink.. misschien dat ik hem er toch nog eens in frees:*

Eerst zien dan geloven...je weet nooit zeker dat er 20 pk in zit...ookal heb je het gevoel dat het hard gaat. Waarom ben je van mening dat er met 29,5 meer winst te behalen valt? Ik vind je een beetje loos praten eerlijk gezegd, volgens mij vind je jezelf een echte tjoener, maar echt proffesioneel kom je niet over, zeker niet als ik het laatste stukje in je reactie lees...

Onderbouw je reacties eens, daar is dit topic voor, niet om je eigen tunekunsten hier te showen..
 
Facilly said:
Testen kan geen kwaad toch.. daar draait het hele gebeuren om

Als je er zo druk mee bezig bent, dan wil je dat toch meten?
En dan baseer je je toch op die metingen ipv op "het voelt als...."
 
Testen = Meten Meten = weten

Ik weet wel beter he mitchel;)

Al snap ik niet waarom je denkt dat er met die kart carb meer winst te behalen valt:S

Die 28 MM is groot zat voor een max tuned Speed-Blok.

Of doel je meer op de vorm van het inlaat traject.....
 
Cra-c-c said:
Verklaar u nader aub.
Ik ben het persoonlijk absoluut niet met je eens.

Mja, ik heb het zelf ondervonden..

Megapoort, scored 20+ pk, maar een gasreactie om te huilen.
Normale poort scored meer en een stuk betere gasreactie.
 
Mijn ervaring is ook, dat zo'n gapend gat, een mindere gasreactie heeft als een kleinere poort. Bij meerdere cilinders gezien/gehoord/meegemaakt.

Over dat meer toeren door onderin meer oppervlak te geven is natuurlijk nergens op gebaseerd. Zoals ruud en tig mensen al hebben gezegt in dit topic. Als ik dus meer vermogen in het midden wil, moet ik de poort in het midden breder maken. NEE, idd zo werkt het niet. Nou kan het natuurlijk wel gebeuren dat de scooter meer toeren gaat draaien doordat de uitlaat beter werkt op deze manier, maar dit is echt niet bij alle combo's van toepassing, anders hadden ze het wel standaard in een speed cilinder gegoten bij malossi.
 
Back
Top