Verschil tussen Skf C3 en C4 lagers

MiQ

Driven By Style
Yo,

Ik heb ff een vraagje; wat is het verschil tussen Skf C3 en C4 lagers?
Ik moet namelijk nog lagers kopen en ik rij op de volgende setup:
mhr-r 70
doppler S1R 10 pens
21 mm
hebo verstelbare koppeling
gianelli shot

welke lagers kan ik het beste halen??
Ik kan ook nog Creco lagers halen zijn deze goed?

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

c3 lagers zijn voldoende op jou setup (eigenlijk op elke setup) c3 lagers zijn belastbaar tot 15k. En dat draait een scoot gewoon weg niet. C4 lagers kan je wel gebruiken bij de hoogtoerige setup's de aan getunde evo's speed's manston enz. C4 lagers kun je wel gebruiken op jou setup maar zullen onnodig slijten omdat er meer speling op zit dan de c3 lagers.
 
Ralf said:
Gelul, C4 heeft meer marginale speling tussen kogels, kooi en schalen...

Ook (deels) gelul :p

De C-waarde geeft de (interne) radiale speling aan.
Waarbij een hogere C-waarde een grotere speling betekend.

De kooi heeft hier dus niets mee te maken.
 
Neo's OWNAGE said:
en die speling is niet bedoeld voor het uitzetten maar om het doorbuigen van de krukas op te vangen bij hoge toerentallen...
right...:L

jij wou zeggen dat je krukas op hoge toerentallen doorbuigt? dan heb je toch een foute as...

zoals je weet (hoop ik...) heeft iets met een hoger toerental een grotere wrijving op waar het in ronddraait/schuift. meer wrijving = meer warmte = in het geval van staal (de kogeltjes dus) een grotere uitzetting.
 
Henkhuissie said:
right...:L

jij wou zeggen dat je krukas op hoge toerentallen doorbuigt? dan heb je toch een foute as...

zoals je weet (hoop ik...) heeft iets met een hoger toerental een grotere wrijving op waar het in ronddraait/schuift. meer wrijving = meer warmte = in het geval van staal (de kogeltjes dus) een grotere uitzetting.

krukas kan uitzetten en krom gaan staat , als de lagers te dicht op de krukas zitten en dan as geen kant op kan , heb het vaker gezien...
 
Creco heeft gewoon SKF of AKN 6204 TB P-63 lagers , naar mijn mening veel te duur..

ik gebruik altijd c-3 lagers en geven absoluut geen problemen , doen ze dat wel ligt het simpelweg aan de montage...
 
Henkhuissie said:
right...:L

jij wou zeggen dat je krukas op hoge toerentallen doorbuigt? dan heb je toch een foute as...

zoals je weet (hoop ik...) heeft iets met een hoger toerental een grotere wrijving op waar het in ronddraait/schuift. meer wrijving = meer warmte = in het geval van staal (de kogeltjes dus) een grotere uitzetting.

wat right?
jij loopt hier foute informatie te verzaaien, ben je wel eens cker van je zaak?
Ik weet wel cker dat je dit zelf bedacht hebt, of ergens hier op het forum gelezen hebt van iemand die er net zo weinig verstand van heeft als jij.
Een krukas buigt wel degelijk door, heel minimaal, maar wel zoveel dat ie een std. lager, die geen horizontale speling heeft kapot kan draaien.
En jij hebt het over speling vertikaal?
als je dat al in een lager zou hebben zou het zoiezo van slechte kwaliteit zijn, pak maar eens een origineel lager en een C4 lager, en probeer de binnenring maar eens horizontaal t.o.v. het lager te bewegen, daar zit dus zoveel speling in om het doorbuigen van die krukas op te vangen.
En nu jij weer
 
Neo's OWNAGE said:
wat right?
jij loopt hier foute informatie te verzaaien, ben je wel eens cker van je zaak?
Ik weet wel cker dat je dit zelf bedacht hebt, of ergens hier op het forum gelezen hebt van iemand die er net zo weinig verstand van heeft als jij.
Een krukas buigt wel degelijk door, heel minimaal, maar wel zoveel dat ie een std. lager, die geen horizontale speling heeft kapot kan draaien.
En jij hebt het over speling vertikaal?
als je dat al in een lager zou hebben zou het zoiezo van slechte kwaliteit zijn, pak maar eens een origineel lager en een C4 lager, en probeer de binnenring maar eens horizontaal t.o.v. het lager te bewegen, daar zit dus zoveel speling in om het doorbuigen van die krukas op te vangen.
En nu jij weer

Als je het bij lagers (of andere items die in elke orientatie gemonteerd kunnen worden) over horizontaal en vertikaal hebt wekt dat iig weinig vertrouwen...
 
$aint said:
Als je het bij lagers (of andere items die in elke orientatie gemonteerd kunnen worden) over horizontaal en vertikaal hebt wekt dat iig weinig vertrouwen...

heb je gelijk in, maar was bang dat ze me niet zouden begrijpen als ik zei dat de binnenring dus axiale speling heeft t.o.v. de kruktap.
 
Back
Top