Verschil tussen skr en hexa blok

bky

Member
Ik wil graag een nieuwe blok kopen voor mn zip. Ik ben geïnteresseerd in een 125cc 2t blok. Tijdens mijn zoektocht kwam ik verschillende skr blokken en hexagon blokken tegen. Mijn vraag is wat het verschil is tussen beide blokken is, en of dat ik beter een luchtgekoelde zou kopen of een watergekoelde.
 
Advertisement - register to remove this

Hexagon is een watergekoeld blok en een skipper is luchtgekoeld.

Luchtgekoeld is makkelijker om er onder te zetten aangezien de koeling zelf geregeld word.

Watergekoeld is moeilijker, je moet een passende radiateur vinden en koelslangen aansluiten, ook zijn deze blokjes wat duurder.

Watergekoeld koelt beter dan luchtgekoeld en presteert daarom beter en gaat op de top wat harder, ook is LC over het algemeen wat betrouwbaarder.
 
Hexagon is een watergekoeld blok en een skipper is luchtgekoeld.

Luchtgekoeld is makkelijker om er onder te zetten aangezien de koeling zelf geregeld word.

Watergekoeld is moeilijker, je moet een passende radiateur vinden en koelslangen aansluiten, ook zijn deze blokjes wat duurder.

Watergekoeld koelt beter dan luchtgekoeld en presteert daarom beter en gaat op de top wat harder, ook is LC over het algemeen wat betrouwbaarder.
heb je recommendaties voor radiatoren die ik kan gebruiken, die ook future proof zijn als ik bijvoorbeeld upgrade naar 172cc? Ik zag ook iemand die een radiator van een piaggio mp3 gebruikte, maar ik kon online niet veel info daarover vinden. Info over de koelperformance etc
 
koel performance van een runner radiateur is goed, enkel is deze lastig in t bouwen soms.

wat belangrijk ook bij koele is, is dat de warme lucht ook weg kan (vaak door gaten te maken in je kappen, voor en achterkant).

heb ook eens iemand een Aerox radiateur in combinatie met een SP radiateur gezien.

MP3 weet ik niks van helaas
 
heb je recommendaties voor radiatoren die ik kan gebruiken, die ook future proof zijn als ik bijvoorbeeld upgrade naar 172cc? Ik zag ook iemand die een radiator van een piaggio mp3 gebruikte, maar ik kon online niet veel info daarover vinden. Info over de koelperformance etc
Ik ben zelf ook bezig met een project waar ik een hexagon blok onder een zip 2000 zet. Ik zelf gebruik een aerox radiateur.

Radiateur past goed, uit je voorkap moet je wel een kleine aanpassing maken.

De houder voor de knipperlichten moet iets bewerkt worden, sommige hoekjes moeten iets afgezaagd worden.

Ledjes zijn veel smaller dan de originele knipperlichten dus dit is geen enkel probleem.
Post automatically merged:

Bij mij was de onderste houder afgebroken dus moest ik een eigen ophanging knutselen.

F319E059-8F1F-450B-A45C-FE5193534FC5.pngF67A7F72-2EDF-488F-A4D3-414D55AAC551.png
 
Ik ben zelf ook bezig met een project waar ik een hexagon blok onder een zip 2000 zet. Ik zelf gebruik een aerox radiateur.

Radiateur past goed, uit je voorkap moet je wel een kleine aanpassing maken.

De houder voor de knipperlichten moet iets bewerkt worden, sommige hoekjes moeten iets afgezaagd worden.

Ledjes zijn veel smaller dan de originele knipperlichten dus dit is geen enkel probleem.
Post automatically merged:

Bij mij was de onderste houder afgebroken dus moest ik een eigen ophanging knutselen.

View attachment 74840View attachment 74841
kan je ook ondanks de radiator een claxon en bepaalde electra erop zetten? Of is er geen plaats?
 
De meeste gebruiken idd een Aerox radiateur .
In 1 van mijn Runners zit een MP3 Radiateur , deze is 2 x zo hoog als een STD Runner Radiateur , ik denk dat deze te hoog is voor in een ZIP.
In een andere Runner die ik ga bouwen , zit een radiateur van een Runner VXR met elektrische Fan , en is net zo groot als een MP3 Radiateur .
 
Back
Top