Verschil tussen gasnaald

Aprillia SR

Well-Known Member
Hallo

Wat is het verschil tussen de gasnaald die std in een dell'ort PHBG 21 zit en de W20 gasnaald? Ik heb namenlijk het probleem dat mijn scooter erg slecht wilt optoeren van stationair. Heeft dit iets met de naald te maken?Ik dacht dat er ook nog een W16 naald bestond?
Ik heb de W20 besteld maar dacht ik vraag het even ;)

Complete setup

Stage6 racing Ac ungetuned
Malossi MHR P10 krukas met volle wangen
Stage6 V-force
Recht spruitje
Malossi E13 filter
Dell'orto PHBG 21 sproeier 112 gasnaald op de 2e stand luchtschoef 1.5
Power1 vario 3.0gr rollen
Stage6 koppeling ( rode trekveren strakste stand , rode drukveer )
Std vertanding en koppeling
 
Advertisement - register to remove this

std zit er een w3 in een 21mm , dus die moet je eigenlijk hebben.

waarom heb je een w 20 besteld?

verder , wat voor uitlaat heb je? en wat voor drukveer?

beter neem je btw een standaard luchtfilterhuis.
 
@ melf : technigas RS2 , rode drukveer. Ik heb de W20 gewoon besteld om te proberen , wat is het verschil tussen de W3 en de W20?

@maartuh : ja daarom steekt de E13 , ik kan geen std filter kwijt en kan ook geen gewoon spruitstukje zetten.
 
Verschil in gasnaald is vaak de punt.
De ene naald is dikker dan de andere, en hierdoor word je benzine anders verneveld.
En je benzine komt dus met een dikkere naald net iets langzamer naar boven, waardoor je gas reactie ook net iets anders is, en je vaak je luchtschroef een klein stukje in moet draaien voor dezelfde snelle reactie.

Correct me if im wrong!
 
ja , als ik de naald een stand hoger zet (hoogste) gaat hij niet meer vooruit en stotteren , als ik hem lager zet (maakt niet uit welke stand) stottert hij nog steeds van stationair en gaat hij inhouden bij volgas. Ik heb hem nu op de 2e stand vanboven staan en zo gaat hij het beste maar hij maakt erg slecht toeren.
 
gewoon de W 3 erin met een nog grotere sproeier , dan laat je m wat meer toeren draaien door de rollen wat lichter te zetten en ga je eerst de hoofsproeier afstellen op kleur , dat ie iig niet te arm staat..

verder , waarom niet gewoon een std subframe en std spruitstuk :?
 
Ik heb een next omgelast en nu kan ik de carb niet kwijt met een std spruitstuk.

Dus wat denk jij? Grotere sproeier , lichtere rollen en gasnaaldstand?
Ik heb nu rode trekveren en een gele drukveer. Als ik een rode drukveer steek trekt hij stukken beter maar maakt hij niet echt snelheid (70max) met enorm veel toeren. En met de gele drukveer trekt hij wel lekker door alleen valt hij bij 60 langzaam in een dip.

mhzy80.jpg
 
mja , iig al een te korte vertanding..

en waarschijnlijk ook vrij zwaar in drukveer..

gasnaald gewoon op het 1 na onderste gleufje zetten.

kan ook aan bijv. de vario liggen.

hoe dan ook een kwestie van afstellen
 
"minder" goed wegtrekken vanaf stilstand. Na de 20 zul je er profijt van hebben (licht aan de vertanding die je kiest natuurlijk)

Je zal vooral harder doortrekken naar zn top.

Enne, een E13 filter? das geen e13 filter ;p. En zonder spadbord zal al het zand naar je luchtfilter gegooit worden door het wiel.
Subframe weer maken zoals het was zou ik zeggen.

En hoezo kun je je carb niet kwijt als je een omgelaste next onder je scooter legt?
Lijkt me weinig met elkaar te maken hebben
en zoiezo: een Next dan dan nog omgelast ook nog? :p
 
Misschien moet je leren lezen.. Ik heb de kader van een next omgelast voor een horizontaal blok en nu zit het frame in de weg.

En die tnt zit er op omdat de e13 vuil was en zuiver gemaakt moest worden.

Subframe maken gelijk het was = vertikaal blok en ik wil een horizontaal blok....
 
ow zo, ik dacht dat je met next een technigas uitlaat bedoelde. snapte er al nix van.

Ik dacht dat het om een aprilia sr ging. Want je user name is "aprilia sr" en er zitten sr velgen onder die scooter. Dat had je er misschien ook wel duidelijker bij mogen zetten
 
dat kan zeer goed ja , de w6 is in het begin (dus vanaf de bovenkant) dikker dan de w3 , ook is ie op de punt weer behoorlijk dunner , maar wel 4mm langer op het conische gedeelte..

wat dus een heel raar effect kan geven.

ik zou een W3 erin zetten en dan kijken wat ie doet , deze hoort erin en moet ook gewoon goed kunnen lopen.
 
Elke naald werkt gewoon.
Maar met elke naald, en naald stand, verander je de karakteristiek van je motor een beetje.

Als met bijvoorbeeld een W3 naald je sproeier 70 hebt, zou het zo maar kunnen dat je met een W20 sproeier 80 moet hebben.
 
Back
Top