vermogen in kentekenbewijs

Ey

Ik moest laatst op de rollenbank en ik had 1.5 KW dus dat moest naar de officier van justitie. Laatst kijk ik in mn kentekenbewijs en daar staat dat ik een vermogen heb van 1.49KW oftewel hij is met dat vermogen goedgekeurd. Kan ik nu gewoon bezwaar maken?

grtz,
 
Advertisement - register to remove this

Ey

Ik moest laatst op de rollenbank en ik had 1.5 KW dus dat moest naar de officier van justitie. Laatst kijk ik in mn kentekenbewijs en daar staat dat ik een vermogen heb van 1.49KW oftewel hij is met dat vermogen goedgekeurd. Kan ik nu gewoon bezwaar maken?

grtz,

1,49KW is vermogen op de krukas, niet op het achterwiel.
Je kan hier niks mee..
 
Je krijgt een bon voor de overschrijding van de maximum constructiesnelheid, niet voor teveel vermogen. En ja die rollenbanken worden gewoon scheef omgerekend, daarom komen er binnenkort nieuwe die gelijk de snelheid meten.
 
Het omrekenen klopt gewoon.
De "nieuwe" banken zijn gewoon hetzelfde als de "oude" banken, alleen zit er nu een digitale meter op die snelheid aangeeft ipv een analoge meter het vermogen aangaf.
Bij beide banken wordt een ventilator aangedreven door het achterwiel. Om die ventilator een bepaald toerental (dus snelheid) te laten draaien heb je een bepaald vermogen nodig.
 
Hmm als ik het navraag in de winkel krijg ik te horen dat me kentekenbewijs niet klopt ( vermogen blabla).

Maar hoe zit het dan dat meneer agent blijft volhouden dat je niet meer dan 0.6kw of 0.8Kw mag hebben?(had zelf 1.8kw @ rollerbankl) Terwijl ik niet kan vinden wat het maximaal aantal kw's zijn als je maar niet harder dan 45 km/h gaat met een niet meer dan 50cm3 cilinder.

De regel is:
e.bromfiets

a. motorrijtuig op twee wielen, met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van niet meer dan 45 km/h, uitgerust met een verbrandingsmotor met een cilinderinhoud van niet meer dan 50 cm3 of een elektromotor met een nominaal continu maximumvermogen van niet meer dan 4 kW, niet zijnde een gehandicaptenvoertuig;

(wegenverkeerswet artikel 1)

Het vermogen bij je kentekenbewijs halen ze uit de nummertjes die ze van je scooter krijgen bij een schouwing aan de hand daarvan kunnen ze aantal kw's vinden en invullen.
 
Last edited:
dat vermogen op je kentekenbewijs klopt wel.

dat vermogen wat de rollerbank meet is geen kw maar snelheid met een kw teller.

dus daarom komen er nu andere rollerbanken waarbij de kw teller is vervangen door een snelheids meter.

je hebt vaak van die technische mannetjes bij een rollerbank die alles controleren. begin met hun een discussie, want als hun het vak verstaan wat ze uitoefenen kunnen ze je alleen maar gelijk geven.

dat de meting niet corect is.
 
Erm, hier wil ik toch even op inhaken...Ik heb liever een kw meter dan een snelheidsmeter hoor. Why? omdat ik in Nederland altijd door mocht rijden nadat ik op de roller moest. Moest ik een keer in Belgie op de roller, wordt de scoot in beslag genomen doordat er 56 op dat ding kwam te staan :/
 
dus inweze slaat het nergens op die teller die ze op een rollerbank hebbe zitten en konden ze er net zo goed een toerenteller of benzineteller dr op zette en de waarde daar van af lezen en een appart tabelletje make waarop ze kunnen zien hoe hard je gaat?
maar kan ik nog bezwaar maken of niet?
 
Last edited:
Als ik het helemaal goed heb kan je daar bezwaar op maken met je kentekenbewijs wil je het zeker weten ga langs waar je scooter geschouwd is zodat JIJ zwart op wit heb of je het allemaal kan.
 
tjaah ik moet morgen tog mijn scooter daar weer oppikken want die hebben ze op de rollerbank opgeblazen :mad: dus dan vraag ik het gelijk wel ff
 
Daar ben ik het niet mee eens aangezien ze mij bij iets opschreven en wou lachen het klopte bij verre niet:/ Btw geld eisen van die agenten mits zij hem sloopten op de rollerbank geld eisen! kan toch of niet???
 
dus inweze slaat het nergens op die teller die ze op een rollerbank hebbe zitten en konden ze er net zo goed een toerenteller of benzineteller dr op zette en de waarde daar van af lezen en een appart tabelletje make waarop ze kunnen zien hoe hard je gaat?
maar kan ik nog bezwaar maken of niet?

Tuurlijk slaat die teller wel ergens op.
Je zit alleen appels met peren te vergelijken.
Het vermogen op je kenteken is het motorvermogen van de begrensde scooter.
Het vermogen wat de rollerbank aangeeft, in jou geval 1,5kW (na meetcorrectie), is het vermogen wat je nodig hebt om de (lucht)weerstand bij 71km/u te overwinnen. Om daadwerkelijk 71km/u te kunnen rijden heb je nog meer motorvermogen nodig, ik schat zo'n 3 a 4kW.
 
Daar ben ik het niet mee eens aangezien ze mij bij iets opschreven en wou lachen het klopte bij verre niet:/ Btw geld eisen van die agenten mits zij hem sloopten op de rollerbank geld eisen! kan toch of niet???

reken maar er maar op dat dat gaat gebeuren.

Tuurlijk slaat die teller wel ergens op.
Je zit alleen appels met peren te vergelijken.
Het vermogen op je kenteken is het motorvermogen van de begrensde scooter.
Het vermogen wat de rollerbank aangeeft, in jou geval 1,5kW (na meetcorrectie), is het vermogen wat je nodig hebt om de (lucht)weerstand bij 71km/u te overwinnen. Om daadwerkelijk 71km/u te kunnen rijden heb je nog meer motorvermogen nodig, ik schat zo'n 3 a 4kW.

dus het gaat om 2 verschillende metingen en kan dus niks beginnen??

das jammer...dacht ik er ff kosteloos af te komen
 
Het enige waar je bezwaar tegen zou kunnen maken is de uitvoering van de meeting, dus de windrichting tov de bank, gewicht van de agent die er op ging zitten enz.
 
Het enige waar je bezwaar tegen zou kunnen maken is de uitvoering van de meeting, dus de windrichting tov de bank, gewicht van de agent die er op ging zitten enz.


:( jammer :(

want dat is allemaal correct uitgevoerd, behalve dan dat ze mn gas een halve minuut open liete staan...
 
Back
Top