Rollerbank: Vermogen of snelheid.

Dan zou het wel zo eerlijk zijn, dat ze km/h per uur meten, maja omdat ze nu met deze rollenbanken zitten, kunnen ze niet je snelheid meten, of ze zouden er op moeten gaan rijden.. wat dan ook weer niet mag.

en jah sommige std scoots hebben meer dan 0,5 kw :X!
Hoe zit dat dat BTW krijg je dan gewoon een boete :p 8P?
 
Hier is het tot 0.7 aangezien sommige scooter iets hoger dan 0,5 zitten

Zit je std scooter hoger dan 0.7 krijg je gewoon een prent
 
Rollerbank is gewoon grote bullshit.
Ze zeggen bv een scooter met 1,6 kw rijdt bv 70.
Maar een zip die 1,6 kw heeft of een runner maakt toch wel een verschil, een zip is lichter dus gaat harder met 1,6 kw.
En er zijn mensen die score met een onbegrensde scooter 2 kw.
Het is maar net of die politie je wil oplichten,het is maar net met hoeveel lichaamsgewicht hij er op gaat hangen het is dus een grote oplichterij.
Zo ben ik ooit een keer goed weg gekomen.
Was mijn scooter nog niet goed afgsteld en ging er een flinke angent opzitten en hij gaf niet al te lang gas zo dat hij in zijn dip bleef hangen.
Zo ben ik gelukkig weg gekomen met mijn snelle 50 scooter met 10 pk.
 
volgens mij gaat het er niet eens om hoeveel km/h je kunt halen met een bepaald aantal kw. op de rollenbank kyken ze gewoon hoeveel vermogen je scootertje heeft,omdat je gewoon als "jongere" maar een beperkt vermogen ter beschikking mag hebben op een motorvoertuig volgens de wetgeving hiero., warom ze dat dan weer omrekenen in een tabel naar fictieve Km/H begrijp ik ook niet, ikzelf had ooit een apriliaatje sr met 120 op de teller maar 0.53 kw op de rollen....(niet dat ie snel optrok ofzo :S ) maar goed
 
Cipher said:
Wegenverkeerswet 1994 (geldend op: 20-04-2005)
bromfietsen: motorrijtuigen op twee of drie wielen, met een door de constructie bepaalde maximum snelheid van niet meer dan 45 km per uur en uitgerust met een verbrandingsmotor met een cylinderinhoud van ten hoogste 50 cm3 of met een elektromotor, met uitzondering van gehandicaptenvoertuigen
er staat maximaal 50cm3 btje vreemd want 50cc is een motorvoertuig, maximum cc in 49,9...
 
Ze meten dus gewoon iets, maar wat t is (we noemen t voor de grap even Aardappel, lekker origineel) dat is onbekend. En zeuren over 'ja het klopt niet' heeft dus geen zin:

De uitgeschreven boete gaat dus niet over de snelheid, kw, pk, koppel.. whatever. Het gaat erom hoeveel Aardappel je scooter heeft. Heeft ie meer Aardappel dan dat de wet voorschrijft, dan krijg je daar een boete voor.

Of zie ik dit nu verkeerd?

edit: Zeuren van blabla een vriend van me heeft zelfde top/kw/trekkracht en kreeg hogere/lagere boete heeft dus ook geen zin.. Hij heeft gewoon meer Aardappel, en dat mag niet.
 
woutersalad said:
ikzelf had ooit een apriliaatje sr met 120 op de teller maar 0.53 kw op de rollen....(niet dat ie snel optrok ofzo :S ) maar goed
Dat bewijst maar net wat voor vage zooi die rollerbanken nou eigenlijk zijn. De Puch van iemand die ik ken rijdt 70 op mijn teller (63 echte) en haalde 0.3KW op de rollerbanke. Uiteraard trekt dat ding voor geen meter op, maar de top ligt toch op 63km/h. Aan de andere kant is het gewoon niet mogelijk dat rollerbanken puur het vermogen meten zoals al uitgelegd staat in dit topic. Rollerbanken zijn dus gewoon gare dingen.

@air2air
De enige beperking bij bromfietsen is de maximale constructie snelheid. Als een rollerbank dat niet meet, maar het aantal Aardappel dat een scooter heeft is een rollerbank meting dus niet geldig, en daar gaat dit topic nou juist over.
 
Ap. said:
wel even bij vertellen dat de gewichtsklasse van een Phantom AC anders ligt als van een Senda Sm.. :rolleyes:

In princiepe zou dat kwa "vermogen" niets uitmaken maar aangezien ze toch alleen snelheid meten heb je wel gelijk :W
 
air2air said:
Het gaat erom hoeveel Aardappel je scooter heeft. Heeft ie meer Aardappel dan dat de wet voorschrijft, dan krijg je daar een boete voor.

Of zie ik dit nu verkeerd?
ja AARDAPPEL :p mijn scooter heeft 10 aardappeltjes :rolleyes: maar goed boete is gwoon snelheid klaar...geen aardappelen en geen vermogen
 
maarjah het hele gezeik is gewoon vroeger ontstaan, in het kreidler en zundap tijdperk, de 49,994747642cc tjes gingen steeds harder, en die poltiedingen gingen maar 80. dus met name omdat het toen onveilig werd, is die 45km/h grens er gekomen, en later is daar een gemiddelde vermogen van 0,5 kw aan gekoppeld. want met zoveel vermogen kan je die snelheid halen.
Natuurlijk is het gelul dat als je meer hebt dat ie is opgevoerd. 50cc kan VEEl harder. Std kan je makkelijk de 80 halen op een scooter en rond de 100 km.h op een schakel. ( die hebben std 50alu :X! ).

Het is dus met name vanwege de veiligheid:)
Wat ik dus niet helemaal snap, want je trekt niet goed op en je top is te laag om goed met het verkeer mee te stromen :rolleyes:
 
Het is dus met name vanwege de veiligheid:)
Wat ik dus niet helemaal snap, want je trekt niet goed op en je top is te laag om goed met het verkeer mee te stromen :rolleyes:
Dat is inderdaad de logica van politiek Den Haag.
 
woutersalad said:
volgens mij gaat het er niet eens om hoeveel km/h je kunt halen met een bepaald aantal kw. op de rollenbank kyken ze gewoon hoeveel vermogen je scootertje heeft,omdat je gewoon als "jongere" maar een beperkt vermogen ter beschikking mag hebben op een motorvoertuig volgens de wetgeving hiero., warom ze dat dan weer omrekenen in een tabel naar fictieve Km/H begrijp ik ook niet, ikzelf had ooit een apriliaatje sr met 120 op de teller maar 0.53 kw op de rollen....(niet dat ie snel optrok ofzo :S ) maar goed
Lees t topic pls voordat je replied. Met name de laatste helft van pagina 2.

Het 'beperkte' vermogen waar je het over hebt is alleen van toepassing op motoren. De eerste paar jaar dat je je motorrijbewijs hebt mag je niet meer dan 25kW onder je aars hebben.

Project RR2 said:
er staat maximaal 50cm3 btje vreemd want 50cc is een motorvoertuig, maximum cc in 49,9...
Een scooter mag een maximale cilinderinhoud hebben van 50cc.Vanaf 50 en hoger is het inderdaad een motorfiets.
Maximaal betekend tot, niet t/m.

air2air said:
Ze meten dus gewoon iets, maar wat t is (we noemen t voor de grap even Aardappel, lekker origineel) dat is onbekend. En zeuren over 'ja het klopt niet' heeft dus geen zin:

De uitgeschreven boete gaat dus niet over de snelheid, kw, pk, koppel.. whatever. Het gaat erom hoeveel Aardappel je scooter heeft. Heeft ie meer Aardappel dan dat de wet voorschrijft, dan krijg je daar een boete voor.

Of zie ik dit nu verkeerd?

edit: Zeuren van blabla een vriend van me heeft zelfde top/kw/trekkracht en kreeg hogere/lagere boete heeft dus ook geen zin.. Hij heeft gewoon meer Aardappel, en dat mag niet.
Je ziet het verkeerd. In de wet staat namelijk nergens hoeveel "aardappellen" je scooter mag hebben


Waar ik zo een probleem van maak, is dat mensen met een scooter die maximaal 45km/u loopt toch een boete kunnen krijgen na een ritje rollerbank, omdat die dinken zo incorrect zjin.
 
Cipher said:
Een scooter mag een maximale cilinderinhoud hebben van 50cc.Vanaf 50 en hoger is het inderdaad een motorfiets.
Maximaal betekend tot, niet t/m.
uuh maximaal is geen tot, je mag op de snelweg 120 maximaal dan moét je tog ook geen 119 rijden :?
 
Cipher said:
Lees t topic pls voordat je replied. Met name de laatste helft van pagina 2.

Het 'beperkte' vermogen waar je het over hebt is alleen van toepassing op motoren. De eerste paar jaar dat je je motorrijbewijs hebt mag je niet meer dan 25kW onder je aars hebben.


Een scooter mag een maximale cilinderinhoud hebben van 50cc.Vanaf 50 en hoger is het inderdaad een motorfiets.
Maximaal betekend tot, niet t/m.


Je ziet het verkeerd. In de wet staat namelijk nergens hoeveel "aardappellen" je scooter mag hebben


Waar ik zo een probleem van maak, is dat mensen met een scooter die maximaal 45km/u loopt toch een boete kunnen krijgen na een ritje rollerbank, omdat die dinken zo incorrect zjin.


waarom zijn alle cilinders dan net niet 50cc, maar 49,7 of 49,3 cc ;)

Vanaf 50cc en hoger is gewoon motorfiets klaar.
 
Voorals nog meet een rollerbank gewoon de snelheid van de scooter, het kilowatt begrip is voor de politie gewoon een aanduiding op de bank, waarom ze niet gewoon de snelheid weergeven snap ik niet maarja.

Voor de mensen die zeggen dta hij vermogen meet, denk is na daar is zo'n rollerbank toch te primitief voor, kijk eens naar bijv. een tovamibank wat er bij zo'n ding als nodig is aan software etc. om het vermogen nauwkeurig te meten.

En zo'n rollerbank zou dan puur met machanische onderdelen het vermogen kunnen weergeven op een tellertje???

Denk het niet....

Dan nog ook al zou het kunnen, dan zou het te onnauwkeurig zijn, en dan zou een rollerbank nooit als wettig meetmiddel gebruikt mogen worden.

pim
 
Nee. een bank meet geen snelheid anders zouden mensen die 60teller rijden niet op 0,6kW uitkomen en mensen die 45 rijden over de 1kW heen gaan. En ja, dat gebeurd, doorzoek dit forum maar.
En ze meten inderdaad ook geen vermogen. Zie topic-titel.
 
Back
Top