Crazybond700
Koos oorlelloos
kheb nie alles gelezen dus als het er al staat heb ik nix gezegt is het niet zo dat ze het teveel aan kw meten? dus dat er 2 kw af word gehaalt ofzo
Aerox-Evo70 said:dat boeit toch niet ? de bank test vermogen, hij geeft bv 1kW teveel aan, dan krijg je een boete voor 1kW teveel, dan maakt het toch niet uit hoe hard ie zou kunnen rijden ? in de wet staat gewoon hoeveel kW je mag hebben.
MrSlick said:Beetje stomme vraag misschien, maar een varioring heeft toch geen invloed op het maximale vermogen van je scooter? Toch scoor je wel hoger zonder varioring dan met.
crazybond700 said:kheb nie alles gelezen dus als het er al staat heb ik nix gezegt is het niet zo dat ze het teveel aan kw meten? dus dat er 2 kw af word gehaalt ofzo
scoop643 said:Even een vraagje.
Als hij het vermogen zou meten, waarom schiet hij dan in het begin niet naar de 2kw toe, en daarna terugzakken.
Want met een 70cc trek je in het begin een autowheelie (veel vermogen), en daarna veel minder met het doortrekken....
Maar met een rollerbank, merk je dat niet, hij loopt steedts verder op, in een constante lijn zeg maar, hij zakt niet terug naarmate de snelheid oploopt!
Bart Hoedemaker said:ze meten niet teveel, eerder te weinig, een beetje lekker afgesteld scooter met bijv leuke uitlaat Yas R, heeft 5,5 PK = dus 4,10135 KW.
MrSlick said:Beetje stomme vraag misschien, maar een varioring heeft toch geen invloed op het maximale vermogen van je scooter? Toch scoor je wel hoger zonder varioring dan met.
dat probeer ik ook iedereen altijd duidelijk te maken maar niemand snapt t 8PA-Bizar said:wtf , ophoern nou met die onzin over vermogen :|
Dat ding is gewoon een snelheids meter met een plaatje erop geschroeft waar een paar getalletjes op staan en KW geblaat.
Denk je nou echt dat tino , koopmans , xsh of wie dan ook een testbank koopt van duizende euro's terwijl een simpele rol met een teller ook je vermogen aangeeft?
Het is gewoon een frame met een rol die weer in verbinding staat met het tellertje ( ala fiets teller )
Ze komen dan met het simpele berekenings factortje " met zoveel KW rijdt je ongeveer zo hard "
waarom loopt de kw meter op zodra je bv schakeld met een schakelbrommer?
Denk je nou echt dat een schakel steeds meer vermogen krijgt zodra je van zijn 1 naar zijn 6 tikt?
pffffffffffffffffffff :|
edit :
en nog wat , om vermogen te meten moet je de acceleratie van de rol binnen een bepaalde tijd meten.
Daar heb je software voor nodig.
en weet je wat ik zie bij zo'n bank? een simpele rol die een analoge teller aandrijft ( met kabel ja ) en tegelijke tijd een ven voor de koeling.
Davor@Stage6 said:Ben ook een keer samen met "MarkMaarten" gepakt en we reden op top precies hetzelfde echt precies, dus wij op de rollenbank en Mark scoort 1.9 kw en ik 1.3 kw.
En verder klopt er ook geen ene drol van die rollenbank want ik had dus laatst 2 kw met mijn std cil en c16 en dat houdt dus is dat die tussen de 40 en 45 km/h meer heb als de toegestaan, terwijl ik maar 80 op de autoteller reed :|
Dus die rollenbanken zijn gewoon een stuk oplichterij.