Verlichtingsprobleem ZNEN f70 50 s

Het was 1 bundel, dus het achterlicht zo overbrugt, alles doorgemeten en hij maakt massa, het lampje wat erin zit is een P21 lamp, maar ik had dit euvel al voordat ik het achterlicht had gewisseld.

IMG_20220531_123904.jpg

Deze kabel heeft dus continue spanning, en heb die ook aangesloten op zowel de accu, ( ja, uiteraard op de min ) als op het chassis waar ik ook massa maak, uiteraard eerst gesjekt. of zoiets, gecheckt.... :sweatsmile: Maar dat had geen invloed verder.

IMG_20220530_164932.jpg

Zelf van alle kanten de stator doorgemeten, om zeker te weten dat ik daar voltage heb, maar zoals eerder had gezegd, alleen spanning op de witte draad, verder totaal niks geen spanning.
Dus even gekeken op YouTube en heb de stekker losgekoppeld van de spanningsregelaar.
En nu word het erg vreemd, want als ik rechtstreeks meet op de stekker dan heb ik op rood zo`n 33 volt en op wit zo`n 27 volt. Op geel meet ik totaal niks.
Maar gebruik ik de gele als min, dan meet ik exact dezelfde waardes als ik mijn min op de groene plaats.
Tevens word er geen gelijkstroom gemeten op geel.
Dus mijn vermoeden blijft dat ondanks het een nieuw blok is, alsook dus de stator, dat hier ergens iets niet goed zit.
Nu zou ik moeten kijken of ik het oude blok nog heb liggen, kennis van mij zei dat hij hem eventueel nog kon gebruiken, om de oude stator erop te zetten als laatste redmiddel, dan wel deze stator door te meten.
Dat kan alleen mijn laatste conclusie zijn, aangezien er aan de elektronica niks is veranderd, alleen dat het blok nieuw eronder zit.
En dat de begrenzer niet meer werkt lijkt me stug, dat dit de oorzaak ervan zou zijn.
 
@ Sparky,
Nog bedankt voor je bijdrage, ik denk, gooi even een update erin.
Zelf druk geweest met andere dingen en aangezien ik alleen overdag rij, heb ik het even gelaten voor wat het was.
Dus na een middagje BBQ en even het erover gehad met een kennis, die zich ook verbaasde dat dus alles gewoon werkt als ik die lichtweerstand ertussen zet, kwam de geniale oplossing, een schakelaar ertussen zetten, dat ik op die manier voorkom dat de accu dan leeg word getrokken.
Dus er zit nu gewoon een schakelaartje tussen waarmee ik de lichtweerstand mee aan en uit zet.
Kennis die gaf ook aan dat ik me dan weer veel werk op de nek haal en misschien weer extra kosten moet maken, terwijl het zo ook werkt.
Maar het blijft een vreemde bedoeling.
 
Bedankt voor de update.
Het is het natuurlijk niet ideaal maar fijn dat je één voor jouw werkbare oplossing hebt gevonden.
Veel plezier met de scoot.
 
Back
Top