Zip 4t verlichtingsprobleem

Calvin

New Member
Ik heb een zip 4 t gekocht nu heb ik hem een beetje opgeknapt en power 1 leds gekocht voor en achter

Als ik de scoter start doet het voorlicht en achterlicht het niet.
Als ik het grootlicht aan doe doet ie het wel schakel ik weer naar klein doet ie het even en valt ie uit.

Ik heb een nieuwe spaningsregelaar besteld en aangesloten maakt geen verschil geen idee wat het kan zijn ook nieuwe lampjes geprobeert zekering gekeken

Nu dacht ik ik test ook de knipperlichten even ik heb het aangesloten brande het knipperlicht fel maar knipperde niet en het dingetje wat er tussen zat werd super heet en nu brand de led nogsteeds het zelfde maar minder fel

Wat kan kan dit zijn is het op te lossen?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een zip 4 t gekocht nu heb ik hem een beetje opgeknapt en power 1 leds gekocht voor en achter
Misschien kun je even vertellen welke "leds" je gekocht hebt, met linkjes naar de website?
Zat er bij deze set een instalatie instructie en zo ja, kun je dat hier uploaden?
Hoe heb je het zaakje nu aangesloten? (draadkleuren led-setje --> draadkleuren kabelboom scooter)
Volgens mij werkt de oude originele verlichting alleen als de motor loopt, dus werkt met wisselspanning direct van de stator.
Led werkt niet echt goed met een wisselspanning die ook nog eens flink kan varieren in hoogte bij wisselde toeren..
Staat er in de eventuele installatie instructie eventueel een ombouw naar gelijkspanning?

Nu dacht ik ik test ook de knipperlichten even ik heb het aangesloten brande het knipperlicht fel maar knipperde niet en het dingetje wat er tussen zat werd super heet en nu brand de led nogsteeds het zelfde maar minder fel
Ook hier weer dezelfde vragen.
Welk dingetje werd heet, hoe zag dit eruit en hoe had je dit aangesloten?
Ik heb het vermoeden dat dit weerstanden zijn om de belasting van het "knipperrelais", dat overigens bij jouw scooter in de spanningsregelaar zit, constant te houden.
Het continue branden is overigens een teken dat de knipperlichten met eventueel de vermogensweerstanden niet juist zijn aangesloten.
Hierdoor wordt het "knipperrelais" onvoldoende belast en knippert het niet.
 
Last edited:
Jaa bedankt voor je reactie ik heb de leds aangesloten zo als het hoort tissen de led en de 2 draadjes die je moet aansluiten voor de voorkant zit een weerstand die werd super heet

En betreft de koplamp die doet het alleen op grootlicht zit goed aangesloten als ik hem op normaal licht zet brand die even en gaat ie uit
Post automatically merged:

Iemand enig idee ik kom er echt niet uit ben er wel achter waarom de koplamp niet meewerkte blijkbaar het knopje kapot als in het indruk blijft het wel aan dus nu alleen het knipperlichten probleem en achterlicht
 
Last edited:
Back
Top