Verbruik rox 50cc

daand

Well-Known Member
Goedeavond,

Ik heb een vraag. Wat is bij jullie het verbruik van jullie scooter welke merk dan ook. Laatst dat ik uit kwam was 1 op 32. Was toen een andere cylinder plus zuiger opgezet ( 50cc.) ik rij met een aparte olie tank. Dus benzine en olie gescheiden

Edit. Gisteren was m'n tank zo goed als leeg ( benzine. Zat ongeveer nog 100ML in. Dacht nog makelijk 65km afstand tekunnen rijden ( ja met moeite heb toen de benzine meter bijna niks meer aangaf constant 40~45 gereden en niet met volgas voor een stoplicht weggereden. ( hetzelfde dat ik deed met inrijden van de zuiger) Kan dat kwaad zover leeg rijde ?

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik wil toch er 200km uit willen pompen. Mag ook van m'n ouders niet harder dan 55km/h ik wil hem juist 65 laten lopen zoals ie eerste deed.

Olie heb ik ook vandeweek bijgevuld. Hoe ga ik precies het verbruik meten?
Ik heb de km stand wel opgeslagen

Last edited:
Verbruik van de olie? Geen idee, maar je moet je niet zo doodstaren op je verbruik, dan is het ook geen hol meer aan ;)

65 laten lopen lukt wel door de vario ring er uit te halen.

Verbruik van de olie? Geen idee, maar je moet je niet zo doodstaren op je verbruik, dan is het ook geen hol meer aan ;)

65 laten lopen lukt wel door de vario ring er uit te halen.

Ik wil er ook een niet standaard uitlaat op, maar dat kost ook weer geld. Kijk als ik op de rollerbank. Met 65 en dan -3kmh dan is tie nog 2kmh tehard erop. Opvoeren mag van m'n ouders niet ( aanstellers maar goed ) ik wil hem gwn weer terug op 65km/h hebben.

Met andere uitlaat ga je zoiezo wel meer verbruik hebbe.

Daarbij sluit ik mij aan dat 45km/h een mooie snelheid is, zonder heel de tijd achter je rug te kijke of er een politie agent achter je zit.

Psst, spiegeltje! :X

Haha. Ik rij meestal en constant 50. Ook op fietspaden :)

Ik dacht van de week dat er een controle was van de week, omdat ik wouten heb gezien waar ze afentoe staan. Was jammer genoeg voor alleen fietsers. :( toch niks mis mee met m'n scooter.

Last edited:
1x van mijn huis naar gendt gereden, c.a 85 km via de routeplanner maar was zo vaak verkeerd gereden dat ik heen en terug 250km had gereden :O en dat met 14 euro benzine :)
dus reed met mijn malaguti ongeveer 1:25 maar loopt dan ook wel iets harder dan 45/65

Gewoon vario ring eruit, val je niet op bij de politie omdat er geen snelle uitlaat onder zit en wat je ook doet aan je scooter
verbruik gaat altijd wel iets omhoog
ik rij met snor ludix loopt 60 verbruik is 6 liter 210 Km
door de stad 6 liter 175 Ongeveer!

& waarom is snor tuning verboden?
Gr

Met andere uitlaat ga je zoiezo wel meer verbruik hebbe.

Daarbij sluit ik mij aan dat 45km/h een mooie snelheid is, zonder heel de tijd achter je rug te kijke of er een politie agent achter je zit.

dat is niet helemaal zo , een standaard uitlaat verspilt meer vers mengsel wat een expansieuitlaat WEL verbrand... efficienter dus..

een GOEIE expansieuitlaat kan zelfs zuiniger zijn!!

zo rijdt een minarelli horizontaal met een goeie snelle uitlaat net zoveel km's op een tank dan met een std onbegrensde scooter , een begrensde scooter is minder zuinig zelfs..

alleen zou ik nooit een snelle uitlaat op een scooter zetten waar je toch niet veel sneller mee gaat ,dit brengt alleen maar gezeik , loopt voor geen meter , is slecht af te stellen en wil mischien helemaal niet goed rijden zonder andere koppeling en/of andere vario..

tis maar net wat je mooi vind...

Back