Met een kleinere sproeier kom ik niet vooruit. valse lucht?Is het een standaard 50cc ? Ik weet dat het voor elke motor verschillend is , maar ik rijdt met een standaard 50cc gy6 , met keihin 18 mm carb , het beste met een 85 sproeier . Vindt 95 dan wel weer een groot verschil , misschien is met een kleinere sproeier proberen . Verbruik is tegen de 1:40 , bij 120 km verbruik 3 tot 3,5 ltr , E5 verschilt weleens met het weer type . Choke werkt ook goed , hoor je hem uitgaan na een paar minuten , zodat de motor weer lager in toeren gaat lopen
Ja, Euro2.praten we over een viertakt? (en van welk bouwjaar, Emissieklasse?)
Is ook veel te groot. Zit geen mengselschroef op deze carbzo ja vind ook ik je sproeier aan de grote kant, misschien kan je "onderin" je toeren wat met je mengselschroef (die velen verwarren met een luchtschroef, maar hij werkt dus precies andersom, voor het lage toerengebied)
5.1 is juist perfect, trekt mooi op en hoge topsnelheid, 8k toeren max.en 5,1 gram rollen lijken mij ook aan de kleine kant voor een 4t.. misschien kom je daarom wel niet vooruit. blèrt ie de oren van je kop maar komt je vario niet naar buiten?
82, 84 en 86. met 86 kom ik vooruit, maar veel lagere topsnelheid en slechte acceleratie, dipjes enz.en hoeveel kleiner heb je dan al geprobeerd, dat je zegt dat je dan niet vooruit komt?
heb je je regelschuif en -membraan al gecheckt? mogelijk heb jij daarin nog een verstelbare sproeiernaald, kijk eens hoe die staat?
Ja, Euro2.
Is ook veel te groot. Zit geen mengselschroef op deze carb
5.1 is juist perfect, trekt mooi op en hoge topsnelheid, 8k toeren max.
Blok die er onder zit komt uit een Orbit2 van 2012Crox is er in Euro 3, 4 en 5... (E2?)
Alles is standaard, naast rolletjes en ontgrensen.Zijn de trekveren en de drukveer in je koppeling origineel want er wordt vaak maar wat ingestoken, zo van horen zeggen.
Zal k doen, Dankjewel!Dus als eerste eens controleren of het blokje geen valse lucht trekt en dat je daardoor zo'n grote sproeier hebt moeten monteren.
en dat vertel je ons nù?!Blok die er onder zit komt uit een Orbit2 van 2012
Sorry, dacht dat het niet zou uitmaken, aangezien het hetzelfde type blok is.Moet een beetje spanning opbouwen in het verhaal.
ja, fysiek misschien, maar qua regeling (mengsel, toeren) dus blijkbaar niet. het was ook niet per ongeluk een snOrbit2?Sorry, dacht dat het niet zou uitmaken, aangezien het hetzelfde type blok is.
Blokswap ging gwn soepel, alles doet het gewoon. Alleen hoog verbruik
Geen idee... Hoort niet uit te maken met deze blokjes.ja, fysiek misschien, maar qua regeling (mengsel, toeren) dus blijkbaar niet. het was ook niet per ongeluk een snOrbit2?
18k.op frame, 6k op blokje. Had lang stilgestaanKm stand ????
en start en rijdt verder wel goed?Had lang stilgestaan
Start met 1 klik op de knop, verbruikt ook geen olie. Alleen veel benzineen start en rijdt verder wel goed?
olieverbruik?
Dit is echter ook een Euro 3.Blok die er onder zit komt uit een Orbit2 van 2012
Vreemd... Ik heb namelijk geen EGR of dergelijke. als ik me niet vergis is dat euro3, en euro4 is al injectie.Dit is echter ook een Euro 3.
Vond het al wat vreemd omdat Sym inderdaad ook een Euro 2 blok heeft op sommige modellen en types.
En tussen het E2 en E3 motorblok zit aardig wat verschil.
Helaas niet. Dat merk je wel! heb zelf ook een 65cc sym gehad, is wel degelijk een verschil.Alleen is de huidige sproeiermaat echt veel te groot...
Zit er misschien een 65cc cilinder gemonteerd op het blok van de Orbit?
bougie is net nieuw. CR7HSA.En wat voor type en warmtegraad bougie zit er momenteel gemonteerd?
Electroden afstand nog correct (bougie vertoont geen beginnende slijtage)?
voor zover ik weet zit er een keihin carburateur op. ik zal er even naar kijken alsik tijd heb!En weet je zeker dat er geen mengselschroef aanwezig is op de carburateur?
Volgens de bijgevoegde pdf van Sym betreffende de Deni carburateur behoort deze er wel te zitten!?