aerox 2 liter per dag verbruik

LukasDc8787

New Member
Hey, ik heb een yamaha aerox 50cc en ik vind het verbruik van de scooter echt niet normaal. mijn sproeier is niet te groot of te klein en carb is 12. 5 en nogsteeds moet ik 2 keer 6 liter tanken per week. er lekt helemaal niets dus ik snap het echt niet. ik heb een malisse koppeling en cilinder maar rijd max 50 want is begrensd. heeft iemand een idee?
Post automatically merged:

*malossi
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij draai je dan vet overtoeren. Geef eens wat meer info. Want met sproeier 100 verbruik je meer dan met sproeier 60.
Wat is je setup:50CC origineel,Carb12,5 met sproeier 64 en powerfiler met een originele uitlaat bijvoorbeeld..

EDIT: malossi cilinder.. 50cc neem ik aan met 12,5?
 
Volgens mij draai je dan vet overtoeren. Geef eens wat meer info. Want met sproeier 100 verbruik je meer dan met sproeier 60.
Wat is je setup:50CC origineel,Carb12,5 met sproeier 64 en powerfiler met een originele uitlaat bijvoorbeeld..

EDIT: malossi cilinder.. 50cc neem ik aan met 12,5?
Ik heb een een standaard filter van k-parts en malossi koppeling, en malossi cilinder. heb ook een goedkope uitlaat van k-parts van 30 euro. mijn carbu was ook echt mega goedkoop en is met een automatische choke, maar het probleem is dat ik geen schakelaar heb voor die choke dus zou het ook kunnen dat die heel de tijd aanstaat? als ik hem start start die altijd van eerste kick en als ik die laat warmlopen komt er ook mega veel rook uit. ik was van plan om een 12mm delorto carbu er op te gooien, goed idee?
Post automatically merged:

Hoeveel rijd je dan?
50
Post automatically merged:

Volgens mij draai je dan vet overtoeren. Geef eens wat meer info. Want met sproeier 100 verbruik je meer dan met sproeier 60.
Wat is je setup:50CC origineel,Carb12,5 met sproeier 64 en powerfiler met een originele uitlaat bijvoorbeeld..

EDIT: malossi cilinder.. 50cc neem ik aan met 12,5?
ik denk ook niet dat een spruitstuk te maken heeft met benzinegebruik. zo ja welke maat raad je aan?
Post automatically merged:

Volgens mij draai je dan vet overtoeren. Geef eens wat meer info. Want met sproeier 100 verbruik je meer dan met sproeier 60.
Wat is je setup:50CC origineel,Carb12,5 met sproeier 64 en powerfiler met een originele uitlaat bijvoorbeeld..

EDIT: malossi cilinder.. 50cc neem ik aan met 12,5?
het is ook zo dat mijn optrek vrij traag is en vanaf ong 25 per uur krijg ik precies een boost qua snelheid en ook geluid. Bedoel je dat met overtoeren? denk je dat als ik dat oplos dat er veel minder benzinegebruik is en of het dan ook nodig is om die carbu te kopen? ( trouwens, ik heb een doorzichtbare luchtfilter en de laatste keer dat ik mijn carbu en die luchtfilter proper maakte was er mega veel 2takt olie in de carbu maar ook zelfs in die luchtfilter)
Post automatically merged:

Hoeveel rijd je dan?
ah wacht ik rij nog geen 10 km
 
Last edited:
Dus als ik het goed begrijp 12l op 10km?!
Dat is de moeite.

Start je scooter sochtends heel moeilijk?
Of gewoon normaal zoals je zou verwachten?
Loopt je uitlaat en carter niet vol met benzine ofzo want het zal.toch ergens heen moeten.
Zelfs met volop overtoeren lijkt het me namelijk wel.heeeeel erg sterk dat je er 12l doorheen jaagt binnen 10km
 
Dus als ik het goed begrijp 12l op 10km?!
Dat is de moeite.

Start je scooter sochtends heel moeilijk?
Of gewoon normaal zoals je zou verwachten?
Loopt je uitlaat en carter niet vol met benzine ofzo want het zal.toch ergens heen moeten.
Zelfs met volop overtoeren lijkt het me namelijk wel.heeeeel erg sterk dat je er 12l doorheen jaagt binnen 10km
nee 12 liter nu ook niet ik denk 3 liter per 10 km. zou het kunnen liggen aan mijn carbu? want ik heb een elektrische choke maar heb geen schakelaar, zou het kunnen dat die gewoon altijd aanstaat?
 
Klopt het echt dat je 12 liter benzine gebruikt om 10 km te rijden?!

Ik kan me dat niet voorstellen, want dan zou hij zo extreem rijk lopen dat hij niet niet normaal kan rijden. Of de benzine pist er ergens onderuit.
 
Last edited:
Back
Top