benzine verbruik

hillbee

New Member
hallo ik had even de vraag waarom mijn scooter zoveel benzine verbruikt
is een peugeot tkr van 2005

ik verbruik 5.5 lieter op 100km
mijn broer heeft bijna voledig de zelfde scooter enige verschil bij hem zit er een betere uitlaat op en een grootere sproeier in de carb en snellere cilinder
en hij verbruikt 4 lieter op 80km dus = 110km met 5.5 lieter
 
Advertisement - register to remove this

hallo ik had even de vraag waarom mijn scooter zoveel benzine verbruikt
is een peugeot tkr van 2005

ik verbruik 5.5 lieter op 100km
mijn broer heeft bijna voledig de zelfde scooter enige verschil bij hem zit er een betere uitlaat op en een grootere sproeier in de carb en snellere cilinder
en hij verbruikt 4 lieter op 80km dus = 110km met 5.5 lieter

Kan aan diverse dingen liggen.


Toerental waarop de motor draait.. Als je er te lichte rollen erin hebt dan wat je moet hebben zal je motor meer toeren gaan draaien, maar het leverd voor de aandrijving weinig tot niks op.

Kan ook zijn dat je wiel lagers versleten zijn, scooter loopt dan met meer weerstand, en dan word de motor altijd meer belast en dan heb je een hogere verbruik.

Of je rijd met een setup dat niet zuinig loopt.. 70cc op dat blok verbruikt al gigantisch meer tegenover de originele 50cc cilinder.

Kan aan de drukveer liggen die versleten is en de veer druk lager is.. Daardoor zal je krukas ook hoger in toeren gaan lopen, aangezien die minder weerstand / tegen druk heeft van de veer.

Kan ook aan de banden liggen die erop zitten.. De ene band heeft op het weg dek wat meer weerstand dan een andere band.

Kan ook aan de banden spanning liggen, als deze te laag is zal die meer weerstand onder vinden en dan rijd je minder zuinig.

Je kan ook ergens een lek hebben rond je brandstof tank, of een kapotte brandstof slang..

Heb bij de vivacity ook al eens mee gemaakt dat er benzine verdampte omdat die schijf die in de branfstof tank zit (waar je vlotter in zit)
Dat daar rondom de hele pakking versleten was en daar begon te lekken.. Althans je zag niks maar stonk altijd wel naar benzine.

Het kan ook zijn dat de carburateur afstelling niet zo best is afgesteld ( o.a te grote hoofdsproeier) of ergens anders aan gezeten.
 
Back
Top