Sym Crox, veel verbruik.

luaggi

Active Member
Beste,

Mijn Crox verbrukt veel benzine, rond de 110km gereden moet ik weer6.5 liter tanken.
mijn afstelling: onbegrensd cdi, 5.1gr rollen, sproeier 94 (?) standaard 18.5mm carb.

hoe kan dit? weet iemand waarom?
heb geen windscherm of dergelijke,
 
Advertisement - register to remove this

Leuk om te zien dat hier en daar de Mezoly carburateur toch als oplossing dient.. Zo ook bij mij. Lees wel eens verhalen over moeilijk afstelbaar etc, maar zelf ook totaal geen last van gehad.
Kleine nuance wel, heb zelf de oplossing gevonden met een Naruku, echter denk ik dat dit identiek staat aan Mezoly qua looks etc. Als ze iets getweaked zijn hoor ik het graag.
 
Leuk om te zien dat hier en daar de Mezoly carburateur toch als oplossing dient.. Zo ook bij mij. Lees wel eens verhalen over moeilijk afstelbaar etc, maar zelf ook totaal geen last van gehad.
Kleine nuance wel, heb zelf de oplossing gevonden met een Naruku, echter denk ik dat dit identiek staat aan Mezoly qua looks etc. Als ze iets getweaked zijn hoor ik het graag.
De mezoly voor mijn 4 takt retro deed t ook perfect. Ligt ook enorm aan hoe de rest van je scooter is.Als alles in orde is kan je geluk hebben. Is de rest niet helemaal top dan krijg je vaak problemen.(lees: mijn ervaring)Tegenwoordig is er zoveel chinees/ Chinese kopie met een originele merk naam en worden zelfs de settings overgenomen in de hoop dat t goed is. Ik blijf er bij dat een goed merk welke goed is afgesteld beter loopt. Maar wil je er niet te veel aan uitgeven kan je de gok nemen.Let wel! Dit doe ik alleen bij chinese scooters.
 
Hett betreft een Mezoly Carbyrateur met, idd, een 85 sproeier.
Denk dat er ietts mis wat met de vorige carb, aangezien met precies de zelfde sproeier startte ie niet.
Tnx voor de terugkoppeling, :cool:...
Ik heb zelf geen ervaring met dit merk maar aangezien er div. leden zijn met goede ervaringen zeg ik top!!

Goed om te lezen dat maatje 85 toch ruim voldoende is voor het motortje.
Als het weer wat beter is qua temperatuur en weerbeeld zal je ongetwijfeld gaan merken dat het verbruik aanzienlijk minder geworden is!

Voor nu, suc6 en veel plezier met je Sym frankencrox ;).
 
Back
Top