Verband tussen warmte en vermogen

Dat is aan de ene kant wel zo, maar iets van een indicatie hoeveel mm of tiendes van mm ie uitzet zou ik graag willen weten.
Want hoeveel ruimte moet je ongeveer hebben tussen cil hemd en carter ?

Deze vraag stel ik btw niet voor me zelf maar voor iemand anders.
 
voor aluminium kan je zo berekenen wat het uitzet als het van 20 naar 70 graden gaat, maar van nicasil kan ik het je echt niet vertellen...
 
Het is ook maar de vraag in hoeverre dat nicasil interessant is, dit is namelijk maar een dun laagje. Waarschijnlijk wil die het weten ivm carters kotteren, hoeveel speling die moet hebben. klopt dit?
 
Nja zoiets idd, maar 't gaat idd om de speling die je ook moet hebben als je carters gaat kotteren voor bijvoorbeeld een speed.
 
pro race said:
ik denk dat ie er doelt dat het niet gezond is om koud te presteren (met een beetje veel fantasie ....)
het is niet gezond. Je kan er mischien wel een andere menig over hebben maar start dan aub een nieuwe treat.

als je de temp en vermogen in verband zou willen trekken zou je ook nog eens naar andere dingen kunnen gaan kijken om de verbranding in de cil lager/hoger te maken (auqa injectie, noz, methaan enz enz)


Ik neem aan dat Franky dit niet met een hightech setup doet maar met een scoot die voor school/huis/woon/werkverkeer wordt gebruikt, en dan maakt het ook geen reet uit, die dingen worden gemaakt in de wetenschap dat er ook lompe boeren op rijden...

Waar Coen over begon was het verhaal over die zuigerspeling, ook niet te verwarren met slotspeling, en welke invloed die heeft op het vermogen...

Wat ik wel ooit heb gelezen in verschillende topics over luchtkoeling, dat sommige sobw machines pas goed rijden als ze echt heet zijn, en dat dat komt door een versleten zuiger... dus ik zou zeggen dat je ideale bedrijfstemperatuur oploopt naarmate de zuigerspeling groter wordt...
 
Chris said:
Ik neem aan dat Franky dit niet met een hightech setup doet maar met een scoot die voor school/huis/woon/werkverkeer wordt gebruikt, en dan maakt het ook geen reet uit, die dingen worden gemaakt in de wetenschap dat er ook lompe boeren op rijden...

Waar Coen over begon was het verhaal over die zuigerspeling, ook niet te verwarren met slotspeling, en welke invloed die heeft op het vermogen...

Wat ik wel ooit heb gelezen in verschillende topics over luchtkoeling, dat sommige sobw machines pas goed rijden als ze echt heet zijn, en dat dat komt door een versleten zuiger... dus ik zou zeggen dat je ideale bedrijfstemperatuur oploopt naarmate de zuigerspeling groter wordt...


Dat was idd zo

nu draa ik ook wel degelij warm

ik zet hem aan en wacht tussen de 30 sec en 1 minuut voordat ik wegrij
dan doe ik nog ff paarhonderd meter kalm aan en dan gassen.
 
:X ik reed me rs altijd paar km warm... ff alle lagers, in bak etc mooi op temp krijgen, dat een lompe boer em niet stuk kan krijgen wil niet zeggen dat het niet van invloed is van de levensdur van onderdelen ;)
 
Back
Top