Velgen laten stralen + spuiten / coaten

silma

Well-Known Member
Als ik me velgen laat glasparelstralen kan ik ze dan gelijk spuiten of moet ik er nog wat aan doen

en hoe kan ik ze het beste laten stralen en wat is beter spuiten of coaten ???

en als je ze laat stralen kan je gelijk ook polijsten of moet je dan wel eerst schuren ?
 
Advertisement - register to remove this

- Je zal altijd nog een primerlaag nodig hebben na het stralen

- Coaten is stuk steviger dan stralen en blijft beter zitten

- Na het stralen moet je eerst schuren voor je wilt polijsten.


Dit is btw allemaal in de search te vinden
 
Ja, anders valt de lak er zo weer af. je moet wel je lagers vervangen na coaten en bij spuiten kan je ze afplakken, maar is wel beter om te vervangen.

Laat het gewoon gelijk coaten, voor het prijsverschil hoef je et niet te doen.
 
ok en ik ga dus een 2e set velgen kopen omdati k op deze toch nieuwe banden moet en kan een 2e set met z.g.a.n. banden voor 70 incl. kopen

maar ik wil 1 daarvan laten coaten en 1 zelf polijsten als ik hem wilt polijsten zal ik hem eerst later stralen of gewoon zelf schuren en alleen die ene die ik laat coaten laten stralen

en hoe kan ik hem het beste laten stralen ?
 
je brengt hem binnen en zegt, straal mij deze velg,
en klaar. :)

voor coating heb je geen primer nodig, maar coaten kan je zelf ook niet.

En verkijk je niet op het polijsten van die velgen, het is niet 1 2 3 en klaar.
 
ik weet maarh et gaat daarom najuist ik heb veel tijd over in de middagen als ik wat eerder uit ben en ik moet pas 8 uur voetballen 2 x in de week en 3 x in de week fitnessen maar dat doe ik ook tussen 8- 10 dus heb elke dag wel 2 uurtjes in de middag vrij en ik heb er geen haast bij en daarom neem ik ook een extra paar velgen

maar als ik polijst is het beste als ik ze mee laat stralen of die gewoon schuren ?
 
als je hem trouwens laat coaten moet je het lager eruit halen en hun de ruimte laten afdekken. Bij mij was er olie uit het lager gestroomt door de hitte en in de coating terecht gekomen. Dit ziet er zeer lelijk uit allemaal kratertjes.
 
Erwin. said:
- Je zal altijd nog een primerlaag nodig hebben na het stralen

- Coaten is stuk steviger dan stralen en blijft beter zitten

- Na het stralen moet je eerst schuren voor je wilt polijsten.


Dit is btw allemaal in de search te vinden
coaten steviger dan spuiten denk :+
 
tnx voor de tip maar ze hebben altijd wel afgesloten ruimte's daarvoor toch ? en moet ik gewoon stukje tape ofzo opplakken of tegen hun zeggen dat ze het moeten afdekken ?
 
CXQTuning said:
en hoe zit et met een geheel blok :p

of nog erger... een blok + frame+ velgen
Dan zal je rond de 150 euro komen, maar dat is per coater verschillend. Dus beter kom je van je luie reet af en pak je de Gouden Gids en zoekt een coater in de buurt en ga je even langs voor een prijsopgave, weet je het ten minste zeker :rolleyes:
 
En bel ze meteen vraag je wat het kost en hoe groot je velgen zijn " inches" dan kunnen hun ong soms wel schatten wat het kost.
IK laat het doen in Dort w.s of bij van Rijn op lage weide "utrecht" bij die van dordrecht betaal ik ong 60,- voor 2 velgen met een zwarte coatings laag + laklaag en uiteraard stralen :)
Ik weet nog wel dat het frame ong daar in dordrecht 70,- moest kosten maar daarvoor koop ik wel een blik hammarite of een spuitbis daarvan frame heeft bij mijn scooter niet veel te lijden.
 
silma said:
ik heb een coater/straler g evonden 30 €per velg en is maar 20 minuten rijden is dat een redelijke prijs :)

Nou als ik 60,- betaal voor een dienst van 2 velgjes en jij 30,- wat denk je dan zelf :rolleyes: maar het gaat er dan ook om HOE het erop zit en hoelang het e.v.t geduurd heeft en of het ook blijft zitten.
Duurzaamheid is vaak kwaliteit..... :)
 
Back
Top