aerox cnc velgen laten frezen?waar wie hoe?

beta ark bruut!

Poging na de 20+pktjus
zoals mijn naam het al zegt,,

weet iemand waar of hoe ik mijn aerox velgen een stukje uit kan laten freesen?

zeg ma ik wil een paar strookjes uit mijn aerox velgen hebben , maar heeft iemand hier ervaring mee? of weet iemand of ik het zelf kan doen? of waar ik het kan laten doen?

(sorry voor de onduidelijke uitleg)

iedereen alvast bedank,,
 
Advertisement - register to remove this

Je kunt het wel laten doen, maar je zal er dan niet echt meer goed op kunnen rijden ljkt me, (ligt eraan hoeveel je eruit haalt).

Je zou ht bij een metaal bedrijf kunnen vragen bij je in de buurt.
 
ja klopt maar het is voor een sprint scooter niet voor dagelijks gebruik,,dus niet voor stoepjes op en af:p

maar iemand nog advies,,b.v een bedrijfje ofzo

alvast bedank

edit: ja klopt maar daarom het moet wel mooi cnc gefreest worden zodat elke spaak hetzelfde uitgefreest is zeg maar,,
 
kon in de search egt niks vinden believe me,,

maar er gaat maar een klein stukje uit als je een aerox velg hebt alleen het spaak gedeelte tot de ronding zeg maar is maar een stukje ongeveer 2 bij 5 cm echt kleine stukjes,,,
 
ja daar heb ik egt veel aan maar ik wil het hebben zoals extreem malaguti heeft maar dan minder lang tot de ronding begin egt een klein stukje

dus het word egt twijfelen,,

maar extreme malaguti: heb je het zelf gedaan of? hoe en wat anders dan? of iemand anders?

iedereen alvast bedankk!

(als ik het zelf doe weet iemand wat ik nodig heb tipz welke dremel boortjes ofzo?
 
Last edited:
beta ark bruut! said:
ja daar heb ik egt veel aan maar ik wil het hebben zoals extreem malaguti heeft maar dan minder lang tot de ronding begin egt een klein stukje

dus het word egt twijfelen,,

maar extreme malaguti: heb je het zelf gedaan of? hoe en wat anders dan? of iemand anders?

iedereen alvast bedankk!

(als ik het zelf doe weet iemand wat ik nodig heb tipz welke dremel boortjes ofzo?

Zelf lukt je noooit denk ik. Als je het dan percee wil laat het dan goed doen. Zon velg is gegoten om zo te zijn. En niet om ineens een deel te missen. Als je dan ook nog de gaten zelf ''beunt'' en dan gaat dan om mm's verschil dan heb je echt veel kans dat het zaakje knakt denk ik
 
Laat ik het anders zeggen; degene die het zelf gedaan hebben. Hebben gewoon gelukkig niet teveel óf verkeerd materiaal weggehaald.

Stel je doet het zelf, overal evenveel weg? of heb je straks een onbalans?

Nogmaals, als je niet weet hoe je het moet weghalen & hoeveel....dan is het gewoon linke soep. Mss dat user Sprinter ooit wist hoeveel en waar je weg moest halen. Voor de rest denk ik dat iedereen waaronder ik, hoopt dat het niet gaat scheuren. Door ander voorbeelden weet ik iig dat het ws minder snel zal gebeuren bij mijn velgen. Maar het kan nog steeds. Het zijn geteste dingen dit.
 
niet alleen door stoepjes op en af rijden enzo kunnen ze scheuren he...

als voorbeeld : wheelien vind je voorwiel niet leuk, en op je achterwiel komt sowieso al veel meer kracht te staan dan normaal... als je er dan ook nog materiaal uit laat frezen word het er alleen maar slapper op.

ik zou het zelf niet doen... hoogstens afdraaien of gaten boren oid om ze lichter te maken
 
IMG_2126.jpg


* gaat scheuren/breken *
 
Mja om mee te rijden lijkt het me niks. Voor de show is het natuurlijk wel tof. Maarja dan zie ik het nut niet van een scooter kopen, ga dan kapstokken ontwerpen oid:X
 
jackstar said:
ik zou er gaten in maken dan das steviger en denk als ju het uit wil laten frezen door een bedrijf zal ut wel duur zijn

Gaten zijn niet steviger. Je krijgt dan juist meer spanningspunten oid.
Het laten cnc`n van die velgen kán kostbaar zijn als je de eerste bent, en er dus een programma voor moet worden gemaakt. Is die er eenmaal, dan vallen de kosten reuze mee.
 
Back
Top