Gecoate velgen opnieuw laten glanzen?

Thomans

Sonicmans
Hey,

ik heb hier dus een setje zwart gecoate sonic velgen die onder me straatsonic zitten. Echter zitten hier al best wat krasjes op waardoor ze wat "mat / dof" zijn geworden. Iemand enig idee hoe ik ze weer strak glanzend kan krijgen? Ik maak ze zelf altijd schoon met remmenreiniger, maar dat is natuurlijk ook niet DE manier :rolleyes: Ik hoor het wel.

alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Niet op coating. Coating is nogal hard, dus dan maakt spul als commandant weinig uit. Misschien als je een polijstborstel pakt om normaal alu mee te polijsten en dan commandant gebruikt. Dan word het meer erop geforceerd en zou je toch een glad resultaat kunnen krijgen.

Ik ben er niet zeker van, dus als ik jou was zou ik op een ander dof geworden stukje coating uitproberen :).
 
commandant 4 zou ik eerst gewoon even proberen idd.
Wonderspul.

Ik weet niet hoe dof je velgen zijn (of hoe diep de krassen zijn), maar bij mij werkte het iig perfect :)
(met dremmeltje inclu zo'n zacht polijst ding erop).
 
mja , remmenreiniger is natuurlijk ook het laatste wat je op je lak moet spuiten , dus nogal logisch dat het dof word..

je kunt eerst eens proberen met spul zoals commandant idd maar wil dat niet word het gewoon opnieuw spuiten of coaten..
 
Van remmenreiniger wordt een coat echt niet dof. Coating is erg hard en je zult moeten polijsten. Met WD40 laat je het snel glanzen en vallen de krassen niet zo op.
 
Remmenreiniger maakt alle lakken dof...
Remmenreiniger kan echt je lak opvreten maar dan moet het even de tijd krijgen. Eigenlijk kan je zoiets het beste poetsen met een spons echt pure "dreft" erop, als jullie dreft kennen? of Cif eventueel.

En dan netjes afspoelen met water.
 
volges mij voel je in cif toch wel altijd zo'n 'korreltjes' zitten die schuren, imo krijg je hierdoor alleen maar kleine krasjes op de coating.
 
Ik zou ze schoon houden met WD40, dat glanst en bescherm misschien een klein beetje. Alleen het wordt wel snel vies en plakkerig

maarja uh, face it; straatscooter, misschien krijg je ook wel een beetje steenslag?
 
Remreiniger ontvet de zooi. ALLE lakken krijgen hierdoor een erg rare doffe kleur. Dit moet je dan ook snel weer in de wax zetten anders krijg je erg rare vlekken.
 
dat is ook erg met adapters voor je achterwiel of voorwiel bijvoorbeeld (zip sp mono arm) als je daar remmenreiniger in spuit wordt het lelijk, allemaal witte vlekken :p
 
Neej, maar maakt het wel dof. Dat weet ik wel. Aangezien ik ALTIJD mijn velgen heb laten poedercoaten. En met remreiniger werd het gewoon raar dof. Het zal niet gaan bladeren of weet ik het, maar het word er niet mooi op.
 
Back
Top