Vastloper kymco people S 2012

Said88

New Member
Hi,

k heb een vastloper gekregen, dom rijden zonder olie maar nog heen 1,5 maand geleden nog gevuld vandaag dus helemaal leeg en vastgelopen.
Kickstarter zit muur vast hij doet niks meer.

Wie woont in amsterdam en kan dit klusje voor mijn klaren, uiteraard tegen vergoeding?

Thnx
 
Advertisement - register to remove this

Ik woon te ver, maar waarom niet zelf kijken? Leer je veel van. Maar waarom niet naar de shop? Te duur?

Ten eerste zal je zuiger en mogelijk de zuigerveren stuk of beschadigd zijn. Dus dat word een nieuwe zuiger en vermoedelijk een nieuwe cilinder daar ik denk dat deze bekrast is geraakt tijdens het vastlopen.

Ook heb je kans dat of de small end, of de big end, lagers, zware klappen heeft gehad. Dus mogelijk ook een nieuwe krukas. Hierbij moet je het blok splitsen. Is niet een werkje van een half uur.

Persoonlijk zou ik de cilinder en zuiger visueel inspecteren. Te beschadigd Dan andere cilinder + Zuiger.

De naaldlager bij de krukas, small end, ook bekijken. (Alleen bij een twee takt) dan de axiale en radiale speling meten van de krukas.

Is het een 2 takt of 4 takt?

Je zal wellicht begrijpen dat er niet veel mensen staan te springen om zo'n "klusje"

Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt maar het is te doen!

Succes!

EDIT: dat je kickstart niet werkt is logisch. Je zuiger zit vast!
 
Hi Manu76,

Thanks voor je reactie, zelf doen zou ik ik niet durven en waarschijnlijk ben ik te lang hiermee bezig. Maar scooter is me enige vervoersmiddel dus kan niet alles weken laten openstaan.

het is een 4takt scooter bouwjaar 2012 ongeveer 35duizend op teller.

Voordat ie er echt helemaal ophield maakt hij wel raar krijsend/krassend geluid.
De scooterwinkel waar ik was geweest zegt moet compleet gereviseerd worden gaat minimaal €500 kosten.
 
Hi Manu76,

Thanks voor je reactie, zelf doen zou ik ik niet durven en waarschijnlijk ben ik te lang hiermee bezig. Maar scooter is me enige vervoersmiddel dus kan niet alles weken laten openstaan.

het is een 4takt scooter bouwjaar 2012 ongeveer 35duizend op teller.

Voordat ie er echt helemaal ophield maakt hij wel raar krijsend/krassend geluid.
De scooterwinkel waar ik was geweest zegt moet compleet gereviseerd worden gaat minimaal €500 kosten.

Da's duur maar is te verwachten. Anders in het weekend? Geen vrienden met scooter kennis die je kunnen helpen?

Dat gekras zullen je zuigerveren zijn. Maar als het je enige vervoersmiddel is kan je zowiezo toch niet rijden!?
 
Ja vond ik ook, was naar de scooterdealer weer geweest, en zei of goedkopere onderdelen cilinder €30 en krukas €50 erop kon zetten. Vertelde hij me dat het niet verstandig is liever een goede cilinder rond €80 en idem krukas. En vertelde me ook dat het meer in de manuur zit dan in onderdelen.. dat het wel eem werkdag zou losten qua tijd.. klopt dit ?
 
Kan kloppen. Je kan ook de onderdelen eventueel zelf bestellen, kijken of die een gaatje hebt en de boel laten monteren. Beste is echt om zelf de onderdelen te bestellen, scooter afleveren met nieuwe onderdelen en moet binnen een dag gedaan zijn. Cilinder is het werk niet. Maar de krukas wel! En ja je rijdt 4takt dus er zal wellicht wel meer werk inzitten. Dus ja het kan wel een hele werkdag in beslag nemen. Soms wel anderhalve dag. Alles moet daarna ook weer afgesteld worden namelijk.
 
Kan kloppen. Je kan ook de onderdelen eventueel zelf bestellen, kijken of die een gaatje hebt en de boel laten monteren. Beste is echt om zelf de onderdelen te bestellen, scooter afleveren met nieuwe onderdelen en moet binnen een dag gedaan zijn. Cilinder is het werk niet. Maar de krukas wel! En ja je rijdt 4takt dus er zal wellicht wel meer werk inzitten. Dus ja het kan wel een hele werkdag in beslag nemen. Soms wel anderhalve dag. Alles moet daarna ook weer afgesteld worden namelijk.

Thnx man
 
Ow en dat zijn best fijne scooters. Ik heb er een wok. Snorscooter. Kymco people S, ook 2014. Maar ook ver weg. Eindhoven
 
Hoeveel verkoop je deze snor of is ie niet te koop?
Ik kan wel eens informeren, ik weet dat hij perfect loopt, maar staat al ff stil omdat die maat v mij zijn sleutels kwijt is en zo komt er elke keer iets tussen. Ik geloof dat hij opgeschort is maar weet zeker dat hij in zeer goede staat is en in zijn schuurtje staat.
Als je serieus interesse hebt zal ik m appen.
 
Back
Top