Vastloper, terugval van toeren

Sluipgeit

New Member
Hallo,

Ik heb een Aerox en heb een vastloper gehad omdat m'n borg ring uit m'n zuiger is geschoten en mijn cilinder en zuiger lekker bekrast heeft. Nu heb ik een nieuwe cilinder en zuiger gekocht en gemonteerd.

Alleen wat die nou doet is stationair loopt die goed totdat ik vol gas geef en komt hij iets hoger in toeren en dan lijkt die te verzuipen en valt helemaal terug in toeren totdat hij gewoon uitvalt.

Wat kan hiervan het probleem zijn ?
 
Advertisement - register to remove this

voel eens of de krukas nog redelijk soepel rond te draaien is. dus ff aan de vario draaien met de hand. paar rondjes rondraaien .
kan zijn dat er iets in je blok terecht is gekomen en daardoor een lager heeft beschadigd
 
Lijkt me erg sterk dat een borg veer eruit schiet door verkeerde carb afstelling.

Ik zou eerder zeggen dat je het clipje gewoon niet goed gemonteerd hebt en hij daardoor eruit geschoten is.

Kijk in ieder geval dat je het hele clipje compleet uit het blok hebt en er niks achter blijft want als dan sta je na een aantal meter alweer stil.

Dat hij nu niet meer goed loopt kan ermee te maken hebben dat de krukas een flinke tik heeft gehad en je nu bijv valse lucht trekt bij keeringen o.i.d
 
@Enterprise even het hele verhaal lezen!
Ik zeg ook niet dat de vastloper te maken heeft met de carb instelling.
TS heeft een nieuwe cilinder en zuiger gemonteerd na de vastloper met het clipje.

Wie zegt dat de oude cilinder gelijk is aan de nieuwe en of de carb. instellingen passen bij de nieuwe zuiger/cilinder?
 
Last edited:
Rustig rustig, er is vooruitgang. Ik had een stage6 70cc bigbore cilinder nu een MHR 70 bigbore. Heel ander soort cilinder is voor hogere toeren. Maar moet er dan automatisch een grotere sproeier in bij meer toeren? Er had er een 80 in zitten...

Maar nu even over de ontsteking ontwikkeling... Ik wist niet dat er verschillende lengtes "korte schacht" bougies waren dus heb de kleine erin gedaan en hij werkte goed... Zie plaatje
 

Attachments

  • IMG_20201031_201113734.jpg
    IMG_20201031_201113734.jpg
    119.3 KB · Views: 11
Sluipgeit,

je bedoelt wellicht de opbouw van de centrale elektrode?
Dat de opbouw van de bougies verschillend zijn heeft te maken met de warmtegraad van de bougie, de ene bougie voert de hitte sneller af dan de andere.
De onderste is waarschijnlijk het koudere type en de bovenste een warmer type
 
Back
Top