This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

vakantie italie, auto verrot :S

Aerox-Evo70

No Title
heyz, ik zit met een probleempje... ik zou dus aanstaande vrijdag met de oto naar italie gaan, maar nu is me zus vandaag aangereden (in de file), niet haar fout, maar auto is waarschijnlijk niet meer klaar voor vrijdag :S

heeft iemand een id om toch op vakantie te kunnen ? voor niet al te duur natuurlijk...
en kan ik deze kosten op 1 of andere manier ook bij de verzekering van de veroorzaker van ongeluk afschuiven ?

alvast bedankt
 
Het goedkoopst is om een goedkoop autootje te kopen, daarmee op vakantie te gaan, en bij thuiskomst weer verkopen.

Voor 200 euro kun je al wel een goed ding halen, denk aan een BX, Kadett, Ascona, of zo. Die zijn nog een beetje ruim ook.
 
arne: met een auto van 200 euro ga ik liever niet naar italie... en dan nog moet ik verzekering en belasting regelen
binnen 4 dagen... :S

ik hoop dat ik een auto kan huren oid, op iemand anders kosten, iemand daar ervaring mee ?
 
kosten auto huren (opel corsa) klein rotding voor 2 weken was vorig jaar iets van 600-800 euro. dus arnes advies is zo gek nog niet.
 
vergeet niet dat er bij huur ook nog een aardige km toeslag komt he! vooral naar italie!
 
Ja huren is echt niet te doen, besides je moet 21+ zijn.

Die oplossing van Arne lijkt me goed. Hopen alleen dat je een betrouwbaar autootje krijgt.
 
dat bedoel ik, tis 2500km heen en trug... maar als ik nou deze auto bij de dealer breng, en dan een leenauto meeneem, en dan het hele bedrag claim bij verzekering ?
 
Last edited:
Vraag het na bij je verzekering. Ik vind het een gevaarlijke oplossing om te huren. Ga lekker met een goedkope bak man. Wegenbelasting hoef je niet te regelen, dat gaat automatisch met overschrijven en verzekering regel je in 15 minuten op internet of telefonisch.

TIP: www.oriondirect.nl
 
Dat vraagt ie toch niet? Hij zal wel redenen hebben om met de auto te willen......
 
Oplossing van arne is idd t best... cheapo auto... Net wat hij zegt, WB gaat met het overschrijven van een auto mee, en verzekering is ook binnen 10 minuutjes gegeregeld... Ik weet niet of je een ruime auto wil hebben, want anders moet je gewoon een Alto kopen, die dingen zijn gewoon niet verrot te krijgen en als je met z'n tweeën bent kan er nog echt veel bagage achterin.. Kosten geen flikker in de verzekering en wegenbelasting en zijn zo rubuust als de best... (spreek uit ervaring )
 
Uhm, je krijgt toch zeker wel een vervangende auto van de garage? Zeker als het jullie schuld niet was... ben ik eigenlijm 100% zeker van dat je dan een andere auto krijgt...
 
ik ga dus morgen met de verzekering bellen, hopen dat ik een ander autotje kan krijgen, moet wel een beetje ruim zijn, want we gaan met z'n 4en...

en anders proberen deze te fixen, beetje uitdeuken en ergens bij een sloop en achterlicht unit regelen

misschien weet iemand waar een sloperij zit ? van japanse auto's oid... (vlakbij gouda)
schijnt ook zo'n nummer voor te zijn dat je kan bellen, en dan zeggen wat je nodig hebt en die geeft dan een aantal sloperijen waar het ligt.

vliegen heb ik ook aan zitten denken, kost 30 euro ofzo, maar dan moeten we nog van het vliegveld naar de bestemming, en daar willen we eigenlijk ook wel wat rijden enzo, misschien kunnen we in italie een auto huren ofzo.

maar anyways, morgen ff kijken wat de mogelijkheden zijn

tnx voor de replies
 
pak anders de trein. of zijn cheapair vlucht die ook van die retourtjes london voor 20euro hebben.