Vaag probleem op typhoon 50cc

Karoshi

De Zotte Belg!
Oi,

Ik heb de 50cc typhoon dit weekend nog is van stal gehaald en hem nog is gestart. Dat ging nog redelijk goed. Batterij was wel weer leeg maar na een 10 tal keer kicken was het ding toch weer in leven.

Nu heb ik iets vaag. Hij blijft stationair mooi draaien op +- 3.000rpm en als ik gas geef met achterrem in dan trekt ie mooi door. Er komt wel een hele zooi mengsel uit uitlaat gespoten maar dat is waarschijnlijk omdat ie al te lang stil stond :rolleyes:

Als ik echter wou wegrijden zonder achterrem in te houden begon het blokkie vet te bokken en te stuiteren/sputteren. Hij kwam gewoon niet boven die 3.500rpm. Als ik achterrem terug lichtjes inkneep deed ie het wel gewoon.

Mij lijkt het dus een aarding probleem. Het enigste waar ik nu dus nog mee zit is hoe sluit ik die aarding aan bij de spanningsregelaar (dat kastje met die ribbels achterop frame). Ik heb hem nu OP het kastje zitten TUSSEN 2 ringetjes en de schroef. Ik maak straks er wel foto van.

Vraag: Is er iemand die me de volgorde kan geven van het frame tot de schroef waar die aarding moet zitten?

Dus bijvoorbeeld: Frame - kastje -ring - aarding - ring - schroef...

alvast bedankt voor de moeite!
 
Advertisement - register to remove this

als ik jou was, zou ik toch even een extra aarde draad trekken van je blok naar de - van je accu, kost amper moeite, en je weet dan zeker dat je aarde goed is.
 
Originally posted by Marcel-NRG
Moet je em niet warmdraaien?

Moest bij mij ook ff.

euhm warmdraaien doe ik altijd hoor :rolleyes:

Het lijkt me echt wel een ontstekingsprobleem. Heeft er iemand std aansluiting op de spanningsregelaar aan de linker achterkant van een typhoon?

Daar zit spanningsregelaar en nog een kastje met allemaal stekkers. Waarschijnlijk zal het wel iets mega klein zijn waar ik altijd maar overkijk :rolleyes:

Nog iemand reacties?
 
problem fixed.

Batterij was ZO dood dat er dus 0.0 spanning meer inzat. Dan krijg je dus geen "kring" meer en geeft de min dus ook geen aarding met gevolg dat ontsteking gewoon kut liep boven + 3.000pm.

Misschien nutteloos dat ik zelf oplossing hier neerzet maar wie weet kan iemand het ooit nog een keertje gebruiken :!
 
Back
Top