Uitzending

Hey Joshua,

Ik moet zeggen dat je volledig gelijk hebt wat betreft de kwaliteit van luchtmachters als het aankomt op exercities.

probleem hierin in dat (de echte) luchtmachter die wel militair bezig zijn vaak in zo'n drukke werkomgeving zitten dat er veelal beroep word gedaan op mensen die amper militair zijn of mensen die al 30 jaar vastgeroest zitten in 1 of ander vaag kantoortje.

Wel jammer dit omdat het zeker een belangrijk onderdeel is van ons werk hoe onprettig het ook is om zo lang te staan op je pootjes.

Het gaat vaak om de eer van anderen die voor het thuisfront dan onnodig teniet word gedaan.. ik schaam me er ook wel behoorlijk voor, maarja dit is nu zo'n typisch iets van de luchtmacht he.

Velen zien zichzelf liever als techneuten dan als militairen en op een uitzending schrikken ze zich dan de tyfus als er eens iets misgaat.

Ik zag ook dat je op HQ hebt gezeten in Kabul, ik heb ook een uitzending gedraaid voor het HQ ik viel toen onder CONTCO als ik het goed zeg.

Groeten
 
CONTCO/APOD inderdaad.. Ik was force protection voor de CONTCO commandant :) Zat je ook echt op HQ? Of op kaia (het vliegveld voor andere)? Ik sprak laatst met iemand die er in 2003 was geweest. Schijnbaar is het op HeadQuarters niet echt veel veranderd. Behalve de threat warnings :)
 
Ik zat op KAIA maar viel weer onder HQ :)

Eerste maand veel op Kaia bezig geweest maar heb ook veel gereden met mensen van HQ omdat er na verloop van tijd weinig mensen overbleven die de route naar baghram en andere velden kenden.
Dus eigenlijk een beetje van alles gedaan daar, was een individuele uitzending samen met landmachters zat ik daar opgescheept :) (grapje he:) )

Maar toen ik er zat van april tot en met augustus 2005 was het er eigenlijk niet bepaald rustig zoals ik je hoorde zeggen over nu, en ik kan je 1 ding garanderen,,,,,,,wees blij! :)
 
hey man,

Ik werk 3 hangaars verderop bij de chinooks :)

Grappig dat er zo veel militairen hier in het forum zitten ben nu pas actief aan het ronzeuzen en dit topic is aardig wat leesvoer :)

bij de cougar? @ soesterberg?

exercitie klu :X behoorlijk lachwekkend.
veteranendag heb ik een krul in me leuning gelachen om die lui oh oh oh.
 
ik heb geen idee ben er een paar keer geweest met de marns, als je die straat in rijd heb je links eerst de cougar en daarna een aantal chinook hangaars?
 
laatste keer zat ik bij die met die kantine, 3 uur lang uit me neus gevreten omdat de piloten nog koffie wouden drinken ofzo :s
 
Nee werk bij de chinooks, zit ik er een hangaar naast dan? je werkt toch in hangaar 4 of 5?

Je haalt ons denk ik door elkaar... Alouette is in hangaar 3. Naast de schilders, dat is namelijk 4... Maja.

Maar is het wat bij 298? Lijkt mij wel een leuke club. Hoe heb jij trouwens je keuringen ervaren? Lastig? Ben er namelijk best benieuwd naar hoe t allemaal is.
 
Ik ga maandag een dagje kijken bij 42e bij het AntiTank peloton. Vacature voor chauffeur fennek/schutter mrat (middle range anti tank).
 
hey wat betreft de collega's zit het wel goed, beetje landmacht achtige niet lullen maar doen mentaliteit opzich goed dus.
keuringen zou ik niet weten, ik heb hiervoor nog 6 jaar bij de f-16's gezeten dus die hoefte ik niet meer te doen.

Maar als je conditie gewrichten wervels oren en oged goed zijn is het allemaal best te doen.

Wat betreft die hangaars heb ik wel gelijk hoor :)

De schilders is hangaar 4 idd maar er zit een hangaar aan vast (washangaar) en dat is hangaar 3 jullie hangaar is dan hangaar 2.

Zo is het mij in ieder geval uitgelegd
 
Ik ga maandag een dagje kijken bij 42e bij het AntiTank peloton. Vacature voor chauffeur fennek/schutter mrat (middle range anti tank).

Kom ook gewoon bij de chinooks, als je het leuk vind vaak in afghanistan te zitten en veel oefeningen te draaien is het een ideale plek :)
 
Me broer komt dinsdag terug vanuit bosnie, morgen krijgen ze een medaille en worden ze gefilmd dus misschien komt et nog op het nieuws. Ze zijn dus ook de laatste groep er gaan geen nieuwe meer heen, mocht ook wel eens tijd worden wat een luizeleven daar is niks aan de hand.
 
Wat betreft die hangaars heb ik wel gelijk hoor :)

De schilders is hangaar 4 idd maar er zit een hangaar aan vast (washangaar) en dat is hangaar 3 jullie hangaar is dan hangaar 2.

Zo is het mij in ieder geval uitgelegd

Nee dat is geen apart nummer, die washangaar.. Naja waar hebben we t ook over...
Trouwens, als je nog een F-15 van dichtbij wil bekijken.. Staat nu in hangaar 1. Wel interessant om te zien...
 
Back
Top